کد خبر: ۱۲۶۴۰۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۳۰ فروردين ۱۳۹۲
عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ساز و کار این ائتلاف برای انتخاب کاندیدای نهایی، گفت: کاندیدای نهایی ائتلاف تا 15 اردیبهشت ماه و بر اساس نظرسنجی های مردمی معرفی خواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، منوچهر متکی در کنگره جبهه پیشگامان خدمت به خانواده های ایرانی درباره سازوکار انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار کرد: در جلساتی که از یکسال پیش تاکنون درباره انتخابات ریاست جمهوری تشکیل داده ایم به این نتیجه رسیدیم که اینکه یک جریان برای معرفی کاندیدایش تلاش کند تعداد کاندیداها را به حداقل ممکن برساند امری منطقی به شمار می رود اما سازوکار انتخاب فرد منتخب بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: با توجه به این نگاه در ائتلاف اکثریت مقرر شده است که ابتدا به نگاه مردم توجه کنیم و پس از آن برای انتخاب فرد منتخب به نظرسنجی ها رجوع کنیم. این سازوکار را حتی زعمای قوم نیز پذیرفته اند و قبول کرده اند که در مرحله اول معرفی کاندیدا دخالتی نداشته باشند.

عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاکید بر اینکه میزان و ملاک انتخاب در این ائتلاف بر مبنای رای مردم خواهد بود، تصریح کرد: مقرر است تا 15 اردیبهشت ماه هر کدام از کاندیداهای عضو ائتلاف که در نظرسنجی های مردمی از دیگر اعضا جلوتر بود به عنوان کاندیدای نهایی معرفی شده و دیگران به نغع وی کنار بروند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فرصتی است که در تحولات چندساله اخیر که در معیشت و زندگی مردم آثار نگران کننده ای برجای گذاشته است مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: امروز به هر خانواده ایرانی که مراجعه کنید بیکاری، تورم و گرانی جزو مشکلات اصلی آنها به شمار می رود، لذا بنده برای حل مشکلات مردم به صورت واقعی به کاندیداها پیشنهاد کردم که برنامه های مکتوبشان را به مردم ارائه کنند. تا آنها آنچه را منطبق با نیازهای واقعی خود می دانند برگزیده و در نهایت رئیس جمهور مطلوبشان را انتخاب کنند.

متکی ادامه داد: وقتی به تصمیمات 30 سال گذشته‌مان نظیر ممنوعیت خرید و فروش و دیدن ویدئو می نگریم، از این تصمیمات پشیمانیم و به آن می خندیم؛ چرا که در آن زمان از تکنولوژی در جهت مطلوب استفاده نمی کردیم و جلوی آن را می گرفتیم. دولت ها باید فضایی را ایجاد کنند که از حمایت مردم برخوردار باشند؛ چرا که سرمایه اصلی شان مردم هستند.

وی شفاف بودن حکومت بویژه در حوزه های مالی را باعث پیشرفت کشور خواند و ادامه داد: این موضوع هم از مسائلی است که رابطه مردم و حکومت را صمیمانه تر می کند. اگر دولت در یک دوره به اندازه بیش از 100 سال اخیر درآمد نفتی داشته، باید حتما به مردم گزارش بدهد که چه میزان درآمد داشته و آن را چگونه خرج کرده است.

عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد که ما باید با مردم شفاف باشیم همانگونه که امام(ره) با آنها شفاف بود. مردم امامی را دیدند که در 80 سال عمر با برکتش یکبار از خودش نگفت، بلکه از ملتش و اعتقادش سخن می گفت. به حمدالله امروز همین نگاه در مقام معظم رهبری نسبت به ملت وجود دارد که مسئولان هم باید خود را به این دیدگاه نزدیک کنند.

وی گفت: دولت یازدهم باید با الگوی ایرانی - اسلامی و بهره گیری از تجربیات دیگر کشورها در مدیریت، تولید اقدام کند. مگر می شود اقتصاد را دستوری اداره کرد؟ این شیوه از سوی برخی تا جایی ادامه یافت که رئیس کل بانک مرکزی می گوید، ساعت 12 شب به من گفتند از 8 صبح فردا اینقدر به قیمت دلار اضافه کن. این موضوع چیزی جز نابودی اقتصاد کشور در پی ندارد.

متکی با انتقاد از عملکرد و برخی سخنان منحرفانه دولت، خاطر نشان کرد: وظیفه دولت این نیست که بخواهد به زعم خودش قرائت درست را از دین بیان کند، این وظیفه علماء، مراجع و ولی فقیه است. اگر کسی در دولت تخصصی در حوزه دین دارد، برود و این مسائل را در دانشگاه بیان کند.

در پایان این مراسم، سامانه و کمپین حمایت مردمی از منوچهر متکی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی رونمایی شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
باسلام و احترام
چرا از دكتر عليرضا مرندي كه از هر نظر شايسته ترين هستن دعوت نميشه اگه مشي ما علويه بايد بريم سمت گزينه هايي مثل ايشون هرچند فكر نمي كنم حب قدرت بذاره اين كارو بكنيم وگرنه اگه مشي مون مشي اميرالمومنين بود بايد مي رفتيم دنبال صلحايي كه خودشون ادعايي ندارند درعين حالي كه شايسته ن......حرف ما كه خريداري نداره ولي خدايا شاهد باش كه بنده حرفي رو كه لازم بود زدم.ياحق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها