کد خبر: ۱۲۶۴۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
یک منبع نظامی سوری با اشاره به آغاز مرحله نهایی پاکسازی شهر «داریا» در جنوب سوریه، از آغاز همزمان دیگر عملیات‌های نظامی ارتش سوریه در مناطق «المعظمیه» و «جدیده الفضل» در جوار داریا خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، درگیری‌ها و عملیات‌های نظامی در ریف دمشق در جنوب سوریه به شکل چشمگیری افزایش یافته و تشدید شده است تا زمینه آغاز عملیات دیگری به نام عملیات پاکسازی نهایی ارتش سوریه در این مناطق را فراهم کند.

حدود یک سال و نیم پس از آغاز درگیری‌ها در این منطقه، ارتش سوریه نقشه‌ها و طرح‌های نظامی را در جنگ های خیابانی پیاده کرد که هم اکنون تاثیرگذار بودن و سودمند بودن آنها در قبال گروه‌های تروریستی و افراد مسلحی که به ریف‌های سوریه نفوذ و ساختمان‌های مسکونی این مناطق را به مقر عملیات‌های تروریستی خود تبدیل کرده بودند، به اثبات می‌رسد.

نگاهی به مناطقی که در این ریف‌ها افراد مسلح و گروه‌های تروریستی نفوذ کرده بودند، نشان می‌دهد که شهری همچون «داریا» در راس این مناطق قرار دارد.

دلایل توجه و روی آوردن افراد مسلح و گروه‌های تروریستی به شهری مانند داریا بسیار است، از جمله اینکه این شهر نقطه ارتباط بین بسیاری از مناطق قرار گرفته در ریف دمشق را تشکیل می‌دهد. از سوی دیگر این شهر شمار زیادی از افراد مسلح و گروه‌های تروریستی را در خود جای داده است.

به همین دلیل پاکسازی داریا از وجود افراد مسلح و گروه‌های تروریستی وقت بسیاری را از ارتش و نیروهای مسلح سوریه گرفت، اما هم اکنون تنها بخش غربی این شهر است که در انتظار پاکسازی نهایی است.

در این خصوص یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس تاکید کرد که داریا به طور کلی تحت کنترل ارتش سوریه است و تحرکات گروه‌های تروریستی در این شهر به شکل چشمگیری کاهش یافته و این موجب می‌شود تا در آینده نزدیک پاکسازی کامل این شهر به پایان برسد و این منطقه به عنوان منطقه امن اعلام شود.

این منبع آگاه سوری در ادامه تاکید می‌کند که هم اکنون افراد مسلح موجود در داریا به محاصره ارتش سوریه درآمده‌اند، به گونه‌ای که امکان فرار آنها به هیچ یک از مناطق همجوار وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: روزهای آینده تمرکز درگیری‌ها بر شهر «المعضمیه» خواهد بود که شاهد عملیات‌ گسترده نظامی است و در واقع این عملیات تکمیل کننده عملیاتی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه در داریا آغازگر آن بودند و موفق شدند، براساس اطلاعات به دست آمده از گروه‌های تروریستی کانال‌ها و تونل‌هایی را که برای پنهان شدن و نقل و انتقال تجهیزات نظامی و افراد مسلح از آنها استفاده می‌کردند، به محاصره درآورده و آنها را منهدم کنند.

این منبع نظامی سوری در ادامه گفت‌وگوی خود می‌گوید: نقشه «قطع ارتباط» که پیشتر از آن سخن گفته بود، هم اکنون در این مناطق کامل به اجرا گذاشته می‌شود و در حالی‌که ارتش سوریه همین روزها پاکسازی کامل داریا را به پایان می‌رساند، دیگر یگان‌های این ارتش پیشروی خود در منطقه «جدیده الفضل» را ادامه می‌دهند.

اهمیت منطقه «جدیده الفضل» در این نهفته است که نقطه ارتباط بین جنوبی‌ترین نقطه ریف دمشق با جنوب غربی آن است. همچنین این منطقه را باید حد واسط بین شهرهای قطنا و خان الشیح از یک سو و صحنایا و جدیده عرطوز از سوی دیگر به شمار آورد.

درباره نحوه تعامل ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی مستقر در شهر المعضمیه این منبع نظامی سوری توضیح داد که پس از پایان جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز درباره افراد مسلح و اماکن تمرکز آنها و مناطقی که اطراف این شهر بر آن تمرکز دارند و از آنها به عنوان نقاط پشتیبانی استفاده می‌کنند، همزمان با آغاز عملیات پاکسازی شمال دمشق، عملیات پاکسازی المعضمیه با هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح آغاز می‌شود.

این منبع در پایان تاکید می‌کند که بدون تردید موفقیت این نقشه‌های نظامی در گرو موفقیت طرح‌هایی است که روزهای قبل برای این مناطق ریخته و توسط یگان‌های مختلف ارتش سوریه به اجرا گذاشته شده بود که از جمله این عملیات‌ها می‌توان به عملیات هدف قرار دادن مراکز تجمع افراد مسلح درعمق داریا اشاره کرد که با موفقیت بی‌نظیری همراه بود و کشته شدن بسیاری از مهمترین سرکردگان گروه‌های تروریستی را به دنبال داشت.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدا لعنتشون کنه که دارن به اسم اسلام جنایت میکنن خدا کنم همشون توسط ارتش به درک واسل شن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها