کد خبر: ۱۲۶۵۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

دبیر نشست های راهبردی گفت: مقدمات تاسیس مرکزی با عنوان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت انجام شده است تا راهبری و مدیریت عالی کارهای علمی و زیربنایی این الگو را انجام دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، صادق واعظ زاده در مصاحبه با بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: ‌این مرکز خصوصی، اما سازوکار مردمی و در عین حال حکومتی دارد.

وی افزود: دومین کار، تهیه پیش نویس الگوست و برای تهیه آن ساز و کار دیگری لازم است.

دبیر نشست های راهبردی افزود: در قدم سوم باید در جامعه گفتمان سازی انجام شود تا این کار در جامعه تسری یابد و تفکر و برنامه ریزی و انگیزه عمومی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در هیچ زمانی در طول تاریخ این تعداد متفکر و دانشمند در ایران وجود نداشته است گفت: فرصت های ذی قیمت، منابع عظیم، گستردگی کشور و موقعیت سوق الجیشی اقتضا می کند با برنامه و تدبیر حرکت کنیم.

واعظ زاده افزود: برنامه ریزی در کشور تاکنون به صورت مطلوب انجام نشده، اگر چه تلاش های زیادی شده است اما متاسفانه تجربه کافی و بینش عمیق برای استفاده از علم و عالمان برای حل مشکلات وجود نداشت.

دبیر نشست های راهبردی گفت: ما سابقه خوبی از اجرای برنامه های بلند مدت نداریم و در مبانی برنامه چهارم به عنوان آخرین برنامه اجرایی کشور اشکالات اساسی وجود داشت.

وی افزود: برنامه پنجم اگر چه وضع بهتری دارد اما با مشارکت همه نخبگان کشور تهیه نشده است.

واعظ زاده با تاکید بر اینکه عدالت باید مبنای پیشرفت باشد گفت: به ساختار خاصی نیاز داریم تا بتوانیم حلقه های مفید را متصل کنیم و از نتایج کارمان بهره ببریم.

وی گفت: نقشه ریزی باید آرمانی اما اجرایی و عملیاتی باشد؛ باید هدف ها را بلند در نظر بگیریم و در عین حال واقعی حرکت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها