کد خبر: ۱۲۶۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

به گزارش فرارو، خبرهای رسیده همچنین حاکی است که در جریان تظاهرات دیروز بحرین، یک معترض ماشین خود را به میان نیروهای پلیس راند و 9 تن از آنان را مصدوم نمود، حال سه تن از این افراد وخیم است.

رئیس پیشین مرکز حقوق بشر بحرین، «عبدالله الخواجه»، که محاکمه اش در دادگاه نظامی به دلیل بیماری به تعویق افتاده، اعلام کرده که علیرغم شکایتهای پیشینش هنوز تضمینهای لازم برای حفظ امنیتش به او داده نشده است.

الخواجه، یکی از 21 متهم عمدتاً شیعی است که دولت بحرین قصد دارد آنها در دادگاههای نظامی مورد محاکمه قرار دهد. اتهام آنها تلاش برای براندازی حکومت خاندان پادشاهی سنی مذهب در بحرین است.

آنها در جریان تظاهرات اخیر خواهان آزادی سیاسی بیشتر، پایان دادن به تبعیض قومی و برقراری سلطنت مشروطه بوده اند.

این فعال سیاسی شیعی گفته است پس از آنکه حاضر نشد در مقابل دوربینهای تلویزیونی از پادشاه بحرین عذرخواهی کند نیروهای امنیت وی را تهدید کردند که به دخترش تجاوز خواهند کرد.

بنا به اخبار منتشر شده توسط فعالین حقوق بشر، نیروهای امنیتی وی را برهنه کرده و به طور شرم آوری اقدام به تفحص بدنی وی نموده اند، گویا خواجه برای خلاص شدن از این وضعیت خود را به روی زمین انداخته و شروع به آسیب زدن به خود از طریق کوبیدن سرش به زمین نموده تا اینکه در نهایت نیروهای امنیتی وی را به سلولش بازگردانده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها