کد خبر: ۱۲۷۱۸۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
«عبد الله منینی» تحلیلگر و عضو دفتر سیاسی حزب ملی اجتماعی سوریه با اشاره به اینکه معارضان سوریه هم اکنون در شرایط بحرانی به سر می‌برند، بیعت جبهه النصره با سازمان القاعده را امری قابل پیش‌بینی‌ دانست.

«عبد الله منینی»، تحلیلگر سیاسی و عضو دفتر سیاسی حزب ملی اجتماعی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد که اقدام گروه جهادی تکفیری «جبهه النصره» در بیعت با سازمان تروریستی «القاعده» رخ داد یا قضیه عجیب و غیر منتظره‌ای نیست، به خصوص آنکه از همان لحظه اولی که سوریه هدف قرار گرفت و آتش بحران در آن شعله‌ور شد، سخن از دست داشتن القاعده در بحران سوریه بود.

منینی در ادامه با اشاره به اینکه رژیم‌های عربی و کشورهای غربی حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی وابسته به سازمان القاعده را در سوریه نفی و تکذیب می‌کردند، گفت: اطلاعیه جبهه النصره تاکیدی بر واقعیت‌ها و حقایق جاری در سوریه است و در واقع تلاش این گروه‌ها برای پیاده کردن طرح مورد نظر این کشورها و رژیم‌ها در سوریه است.

این تحلیلگر سیاسی سوری گفت: اعلام بیعت جبهه النصره با سازمان القاعده چهره واقعی این گروه‌های مسلح را برملا کرد که ادعا می‌کردند، برای خواسته‌ها و مطالبات برحق و ملی با نظام در سوریه مبارزه می‌کنند.

وی همچنین گفت: این اعلام در واقع واقعیت ارتباط این گروه‌های تروریستی مسلح با طرح وهابی که آن سوی مرزها و برای منطقه و نه تنها سوریه ریخته شده است، را افشا می‌کند.

منینی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس افزود: به نظر من زمان اعلام بیعت جبهه النصره با سازمان القاعده بر این نکته دلالت دارد، گروهی که جنگ علیه سوریه را هدایت می‌کنند، امید خود را برای دستیابی به پیروزی و موفقیت از دست داده است، به ویژه آنکه کشورهای غربی و رژیم‌های عربی در برابر تمام جنایاتی که در سوریه دست به آن زدند، سکوت کردند تا به این ترتیب مشروعیت چنین گروه‌هایی را فراهم کنند.

این تحلیلگر سیاسی سوری در ادامه به این نکته اشاره کرد، معارضان خارجی که هم اکنون در سوریه علیه نظام این کشور مبارزه می‌کنند، شریک واقعی ریخته شدن مردم سوریه هستند، به ویژه آنکه «جرج صبرا»، رئیس شورای ملی معارضان سوریه جبهه النصره را بخشی از آن آشوب و بلوا و جنگی نامید که آن را «انقلاب سوریه» می‌نامد.

المنینی سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که معارضان سوری هم اکنون در شرایط بحرانی و سختی به سرمی‌برند و آنها بیش از اداتی در دست طرف‌های خارجی نیستند که در فراهم کردن زمینه برای حضور گروه‌های تروریستی و افراد مسلح در سوریه جهت هدف قرار دادن مردم و کشور سوریه سهیم هستند و مشارکت دارند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها