کد خبر: ۱۲۷۲۳۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
حجت الاسلام آقا تهرانی بیان نمود: شاید خوب باشد خود شورای انقلاب فرهنگی اگر بتواند به بهانه سالروز انقلاب فرهنگی یک گزارش کاملی از فعالیت های صورت گرفته از ابتدا تا کنون تنظیم و آن را آسیب شناسی و بررسی نماید. آسیب شناسی فعالیت های صورت گرفته مفید است و این آسیب شناسی به معنای برگشتن به خود به اصلاح خودنقدی است که برگردیم و خودمان را نقد کنیم تا که عیوب و نقاط ضعف ما در مقوله فرهنگی برطرف شود.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، با پيروزي انقلاب اسلامي، نياز به تحول عميق در فرهنگ هاي وارداتي در جامعه و خصوصا در نظام آموزشي و فرهنگي کشور احساس مي شد؛ چرا که نظام آموزش کشور که پايه فرهنگ جامعه مي باشد تحت سلطه استعمار پايه ريزي شده بود و تامين کننده نيازهاي اساسي جامعه اسلامي و مبتني بر فرهنگ اسلامي نبود.

لذا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، لازم بود تمامی سازوکارها و ساختارهای فرهنگی کشور متناسب با تغییرات و تحولات گسترده منبعثاز انقلاب اسلامی و نیازها و اولویت های جدید، تغییر پیدا کرده و ارتقاء یابد و همین ضرورت موجب گشت تا دانشجویان انقلابی به تاسی از منویات حضرت امام (ره) انقلاب دیگری را در عرصه علم و فرهنگ کشور پایه گذاری نمایند.



اکنون در سی و سومین سالگرد انقلاب فرهنگی خبرنگار پایگاه 598 در مصاحبه ای کوتاه با حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دستگاه های مسئول در بحث انقلاب فرهنگی به گفتگو پرداخته است.

استاد آقا تهرانی با اشاره به عملکرد شورای عالی انقالب فرهنگی در سال های پس از انقلاب اظهار داشت: یکی از فعالت های که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به صورت جدی به آن بپردازد بحث مهندسی فرهنگی است که از جایگاه مهمی در عرصه انقلاب فرهنگی برخوردار است که بحمدالله کارهایی هم در این خصوص صورت گرفته است و امیداوریم که هر چه سریعتر به ثمر نهایی برسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود:  مقوله فرهنگ واقعا یک ساحت بسیار وسیعی دارد و هر کس در این مقوله به فعالیت بپردازد اگر از فعالیت دیگران نیز با خبر شود می بیند که هنوز جای کار وجود دارد  و شما حتی میبینید که خود انبیاء وقتی می آمدند کار می کردند و تمام تلاش خود به مردم عرضه می نمودند در عین حال معتقد بودند که باید پیغمبر بعدی بیاید و کار آنها را تکمیل کند.

وی گفت: صد و بیست و چهار هزار پیامبر آمده که آخر آنها هم خاتم پیامبران حضرت محمد (ص) بوده است و اکنون ما این فرهنگ گرانبها را داریم و در اختیار ما قرار گرفته است که خداوند تعالی ما را جزء امت این پیامبر قرار داده است، بنابرابن هر قدری که هم کار شود دوباره جای کار باقی است و الحمد الله پس از پیروزی انقلاب تمام زمینه های فراهم است و بنابراین با توجه به زحماتی که همکاران ما در شورای انقلاب فرهنگی تقبل می کنند اما با توجه به چشم انداز وسیعی که انقلاب اسلامی دارد هنوز جای کار بسیار است .

حجت الاسلام آقا تهرانی بیان نمود: شاید خوب باشد خود شورای انقلاب فرهنگی اگر بتواند به بهانه سالروز انقلاب فرهنگی یک گزارش کاملی از فعالیت های صورت گرفته از ابتدا تا کنون تنظیم  و آن را آسیب شناسی و بررسی نماید.

ایشان افزودند: آسیب شناسی فعالیت های صورت گرفته مفید است و این آسیب شناسی به معنای برگشتن به خود به اصلاح خودنقدی است که برگردیم و خودمان را نقد کنیم تا که عیوب و نقاط ضعف ما در مقوله فرهنگی برطرف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
فقط حاجی بجنبید که وقت تنگ است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها