کد خبر: ۱۲۷۴۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک منبع میدانی سوریه با اشاره به اینکه ارتش سوریه منطقه «غوطه شرقیه» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه را به طور کامل به محاصره درآورده است، از آغاز نبرد سرنوشت‌ساز ارتش سوریه در این منطقه خبر داد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، یگان‌های ارتش سوریه طی سه هفته گذشته موفق شدند، منطقه «غوطه شرقیه» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه را به طور کامل به محاصره خود درآورد.

این محاصره از مسیر فرودگاه تا اطراف منطقه «الضمیر» در شمال دمشق و در چارچوب نقشه نظامی که برای پاکسازی منطقه غوطه شرقیه کشیده شده، به اجرا گذاشته شده است.

از سوی دیگر در حالی‌که حلقه محاصره امنیتی منطقه غوطه شرقیه هر روز تنگ‌تر می‌شود، یگان‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف دمشق عملیات‌های نظامی سریع‌ و تاثیرگذاری را به ویژه در «دوما» و «حرستا» به اجرا می‌گذارند که آخرین آنها در جنوب دمشق و به طور مشخص در منطقه «جدیده الفضل» به اجرا گذاشته شده است.

این درحالی است که نیروهای امنیتی وابسته به ارتش سوریه دیروز دوشنبه عملیات نظامی را در دو منطقه «مرج السلطان» و «الزبدیه» که در دو طرف غوطه شرقیه قرار دارند، آغاز کردند.

این منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که این عملیات نظامی از شمال «مرج السلطان» یا به عبارتی از سمت «فرودگاه بین المللی دمشق» آغاز شده و تا عمق دو طرف گسترش و امتداد یافته است.

منبع فوق تاکید می‌کند که این عملیات را باید تکمیل کننده عملیات غوطه شرقیه به شمار آورد که تصمیم به آغاز عملیات پاکسازی آن گرفته شد، بی‌آنکه موعد و زمانی برای پایان آن در نظر گرفته شود و این بدین معناست که عملیات پاکسازی غوطه شرقیه تا خارج کردن آخرین گروه تروریستی و فرد مسلح از آن ادامه می‌یابد.

همچنین این منبع نظامی سوری توضیح داد که در جریان درگیری‌های اولیه بین ارتش سوریه با افراد مسلح و در یک عملیات غافلگیری کننده که در چارچوب استراتژی غافلگیری ارتش به اجرا گذاشته شد، ده‌ها فرد مسلح کشته و بیش از 20 تروریست دستگیر شدند.

این منبع میدانی سوری تاکید کرد که پیش از آغاز عملیات نظامی یگان‌های پیاده ارتش سوریه، یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه یک انبار ذخیره تسلیحات نظامی وابسته به گروه‌های مسلح در مرج السلطان و 3 خودرو مجهز به مسلسل‌های دوشکا را منهدم کردند. این درحالی است که یگان‌های پیاده نظام سوریه نیز به پیشروی خود در عمق این منطقه ادامه می‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها