کد خبر: ۱۲۷۷۶۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۰     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
امروزه در ویترین‌ برخی از فروشگاه‌های لباس شهر کرمانشاه شاهد هستیم که از مانکن‌هایی با ظاهر نامناسب استفاده می‌شود و این موضوع تهدیدی برای اخلاقیات و نوع پوشش افراد در جامعه است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجاب و رعایت موضوعات اخلاقی از دستورات دین اسلام برای بشریت است و ما ایرانیان همواره در طول تاریخ به رعایت اخلاقیات و حجاب شهرت داشته‌ایم و این موضوع در اسناد مختلف وجود دارد.

حجاب برای زنان و دختران امنیت ایجاد می‌کند و وجود افراد بدحجاب با ظاهر تحریک‌کننده، یکی از موضوعاتی است که مقدمه آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم است.

امروزه در ویترین‌ برخی از فروشگاه‌های لباس شهر کرمانشاه شاهد هستیم که از مانکن‌هایی با ظاهر نامناسب استفاده می‌شود، به‌طوری‌که این ظاهر نامناسب که بر این مانکن‌ها پوشانده شده، توسط برخی از دختران و زنان خریداری می‌شود و تبدیل به مانکن‌های متحرک در خیابان‌ها می‌شوند.

این ویترین‌ها به‌نوعی تبلیغ الگوهای نامناسب و تحریک‌کننده است و با تبلیغ بدحجابی، خطری برای سلامت اخلاقی در جامعه و جوانان محسوب می‌شود.

کیانوش یعقوبی، یک کارشناس ارشد روانشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: از لحاظ علمی، استفاده از سوژه‌های تصویری بیشترین تاثیر را بر مغز انسان می‌گذارد و چشم انسان با دیدن تصاویر، صحنه‌ها را در ناخودآگاه ضبط می‌کند.

یعقوبی ادامه داد: وقتی استفاده از لباس‌های نامناسب از طریق ویترین مغازه‌ها تبلیغ می‌شود، افراد به‌تدریج در مقابل بد بودن این نوع پوشش حساسیت خود را از دست می‌دهند و این زنگ خطری برای ماست.

این روانشناس پایبندی به مسائل اخلاقی را مهم‌ترین اصل در حفظ سلامت روانی توصیف کرد و افزود: ترویج بی‌بند و باری در جامعه، عاقبتی جز گسترش فساد و بروز بیماری‌های روانی ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه اظهار داشت: اگر یک مرجع قانونی به ما اعلام کند که این مانکن‌ها مقدمه جرم را فراهم می‌کند، برای جمع‌آوری این مانکن‌ها اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام علی مظفری‌ با تاکید بر اینکه با مظاهر فساد برخورد قانونی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: در قوانین، پیشگیری از جرم در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این‌باره بیان داشت: همه ما وظیفه داریم با مظاهر فساد برخورد کنیم و اخیرا تذکراتی در رابطه با وضعیت نامناسب مانکن‌ها در ویترین برخی از مغازه‌ها به صنف‌های مربوطه داده شده است تا این وضعیت را اصلاح کنند.

سردار کریم کشوری برخورد با مظاهر فساد را یکی از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی در طرح امنیت اخلاقی عنوان کرد و گفت: مانکن‌هایی که ظاهر نامناسب داشته باشند، جمع‌آوری می‌شوند.

کشوری خاطرنشان کرد: مواردی که توسط نیروی انتظامی دیده شود، به قوه قضاییه ارجاع داده می‌شود و قوه قضاییه باید اقدامات لازم را انجام دهد.

مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه تاکید کرد: نازل شدن عذاب الهی به‌دلیل جاری شدن فساد است.

حجت‌الاسلام یزدان پرونده اظهار داشت: برای اینکه خیر و برکت از شهرمان نرود باید از پرداختن به گناه جلوگیری شود.

به گفته پرونده، جوانان با دیدن این عروسک‌ها به دیدن تصاویر زننده عادت می‌کنند و این مانکن‌ها، مانکن‌های متحرک می‌سازند.

امید است مسئولان مربوطه به حفظ ارزش‌ها و دستورات دین اسلام در جامعه توجه کنند و خانواده‌ها مراقب رفتار فرزندان خود باشند تا شرمنده شهدا نشویم که در راه دفاع از جان و مال و ناموس مردم جان خود را فدا کردند.

-----------------------------------

گزارش از محسن فولادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳
۵
چشم بازرسي مجامع امور صنفي ، اداره اماكن عمومي نيروي انتظامي ، اداره كل فرهنگ وارشاد اسلامي و شوراي فرهنگ عمومي روشن !!!!؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹
۶
خواهشا شما براي ما دم از اخلاق نزنيد...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها