کد خبر: ۱۲۷۸۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
وقوع چندین انفجار پیاپی در شهرهای «کویته» و «کراچی» پاکستان موحب مرگ دست‌کم 9 نفر و زخمی شدن بیش از 60 تن دیگر شد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، وقوع چند انفجار قوی در شهرهای کویته (مرکز ایالت «بلوچستان») و کراچی (مرکز ایالت «پنجاب») پاکستان دست‌کم 9 تن را به کام مرگ فرستاد و موجب زخمی شدن بیش از 60 تن دیگر شد.

شب گذشته انفجار یک بمب در نزدیکی ستاد انتخاباتی حزب «جنبش متحده قومی» در کراچی دست‌کم 3 کشته و بیش از 30 زخمی بر جای گذاشت.

این بمب که به‌گفته نیروهای خنثی‌کندده بمب حدود 1.5 کیلوگرم وزن داشت در یک گلدان در نزدیکی پرچم انتخاباتی این حزب کار گذاشته شده بود که با کنترل از راه دور منفجر شد.

این انفجار زمانی رخ داد که مسئولان ستاد انتخاباتی ابن حزب قصد تعویض پرچم مورد نظر را داشتند و مردم زیادی نیز برای تماشا در اطراف محل مورد نظر جمع شده بودند.

پس از این حادثه، حزب متحده قومی ستادهای انتخاباتی خود در این شهر را تعطیل و عزای عمومی اعلام کرد.

همچنین به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی در کراچی، همه مدارس این شهر امروز تعطیل شد.

«الطاف حسین« رهبر حزب متحده قومی نیز در پیام تسلیت خود با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته حدود 25 تن از اعضای این حزب، از جمله یک نامزد انتخاباتی، در حملات تروریستی کشته شدند تصریح کرد که حزبش به‌خاطر ناامنی‌های موجود فعالیت‌های سیاسی خود را به حالت تعلیق در می‌آورد.

وقوع انفجارهای مرگبار در «کویته»

این در حالی است که شب گذشته، انفجار‌های پیاپی شهر کویته پاکستان را نیز لرزاند.

اولین انفجار روز سه‌شنبه ساعت 19 به وقت محلی در منطقه «جناح تاون» در این شهر روی داد که تلفات جانی در پی نداشت.

کمی بعد از انفجار اول، انفجار دوم در چهارراه «گولمندی» به وقوع پیوست که 1 کشته و 5 زخمی در بر داشت و انفجار سوم در خیابان «گوردت سنگه» روی داد که بر اثر آن یک نفر زخمی شد.

اما در شرایطی که هنوز مردم و نیروهای امنیتی بر اثر انفجار‌های قبلی سر در گم بودند، ساعت 21 و 30 دقیقه به وقت محلی انفجار چهارم در این شهر به وقوع پیوست.

طب گزارشات پلیس، فردی که جلیقه انتحاری به تن داشت با خودرو در حال حرکت به سمت خیابان «علمدار» (منطقه شیعه نشین کویته) بود که پلیس به وی مشکوک شد اما قبل از اینکه نیروهای پلیس بتوانند وی را متوقف کنند، عامل انتحاری خود را منفجر کرد.

بر اثر انفجار این خودور که دست‌کم 80 تا 100 کیلوگرم مواد منفجره در آن جاسازی شده بود، پنج نفر کشته و بیش از 37 تن دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که گروه تروریستی و ممنوع‌الفعالیت «لشکرجهنگوی» پاکستان مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود که در زمان وقع این انفجار، «اسدالله بلوچ» از اعضای ارشد حزب عوامی ملی که از یکی از ستادهای انتخاباتی‌اش بازمی‌گشت در حال عبور از این منطقه بود که البته به وی آسیبی نرسید.

«میر هزار خان کهوسو» نخست وزیر موقت پاکستان با محکومی انفجار‌های اخیر با مردم احساس همدردی و برای بازماندگان این حوادث دعا کرد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان در 21 اردیبهشت ماه، حملات گروه‌های شبه‌نظامی به ستادها و گردهمایی‌های برخی احزاب شدت گرفته است که این موضوع نگرانی‌های زیادی برای احزاب و نامزدهای انتخاباتی به‌وجود آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها