کد خبر: ۱۲۸۱۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک شخصیت مخالف رژیم سعودی با اشاره به افزایش نارضایتی و اعتراض‌های مردمی در این کشور گفت: بعید است مذاکره ای میان مردم و خاندان حاکم که حقوق آنها را به رسمیت نمی‌شناسد، انجام شود.

به گزارش  598، به نقل از خبرگزاری فارس، «علی الاحمد» مخالف رژیم سعودی در گفت‌وگو با شبکه العالم اظهار داشت: سیستم قضایی عربستان عادلانه نیست زیرا قضات ابزار دست وزارت کشور هستند و احکام را براساس سلایق آنان صادر می کنند.

وی افزود: در شرایطی که آل سعود قدرت را قبضه کرده و مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و حتی ورزشی را تحت کنترل دارد، هیچ امیدی به مذاکره با حکومت برای تحقق خواسته‌های مردم نیست.

الاحمد با بیان این که رژیم همه مردم را دشمن خود می‌داند و نمی‌خواهد مسئولیتی را به آنان واگذار کند، خاطرنشان کرد: دولت عربستان هیچ آزادی و اختیاری برای مردم، چه در انتخابات محلی و ملی یا انتخاب مسئولین در مناصب و پست‌های محلی و ملی قایل نیست.

این مخالف رژیم سعودی اظهار داشت: رژیم آل سعود را ملت عربستان انتخاب نکرده است، بلکه با حمایت کشورهای خارجی به ویژه استعمارگران انگلیسی در دوره ضعف خلافت عثمانی بر سر کار آمده است و برای باقی ماندن نیز بر کشورهای خارجی تکیه دارد.

الاحمد با اشاره به جاهلیت، فساد، نژادپرستی، ناکارآمدی این رژیم و بی اعتمادی شهروندان به آن خاطرنشان کرد: مردم عربستان خواهان دموکراسی و نهادهای قضایی و حقوق بشری مطابق استانداردهای بین‌المللی هستند زیرا رژیم میان مردم و جهان از نظر حقوقی و قضایی فاصله انداخته است.

وی افزود: درعربستان هیچ قانونی وجود ندارد بلکه فقط رژیم حاکم حکم می‌راند و قضات قانونی ندارند که محدوده کارشان را مشخص کند بنابراین آنان نیز احکام را بر اساس عقیده شخصی خود صادر می‌کنند و از وزیر کشور یا حتی یک افسر دون پایه دستور می‌گیرند لذا نمی‌شود به آنها قاضی گفت بلکه کارگر و فرمانبرداران رژیم امنیتی عربستان سعودی هستند.

مخالف عربستانی گفت: همه محاکمه‌های قضایی در عربستان غیر قانونی و باطل است و سیستم قضایی این کشور به هیچ وجه عادلانه نیست.

الاحمد افزود: رژیم سعودی از آنجایی که رژیم پادشاهی مطلق است، با شریعت و دین هیچ تناسبی ندارد، بلکه در تضاد با آن است.

وی با انتقاد از کوتاهی سازمان ملل در ملزم کردن عربستان به پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی گفت: امضای توافقنامه‌های بین‌المللی توسط عربستان هیچ تاثیری در سیاست داخلی این کشور نداشته و رژیم حاکم همچنان به تخلفات قانونی ادامه می‌دهد.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال و نیم پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها