کد خبر: ۱۲۸۲۸۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو ائتلاف 5 گانه اصولگرایان گفت: ترویج و پاسداری از فرهنگ و گفتمان قرآن و عترت و تلاش برای مرجعیت گفتمان قران در دولت یازدهم، از مهم‌ترین راهبردهای ملی است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز (پنجشنبه) در چهارمین همایش کانون دانشگاهیان ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران اظهار داشت: نقش دولت در مدیریت کشور، نقشی بی‌بدیل و استثنائی است.

وی تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری دولت از اختیارات فراوان و استثنائی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی برخوردار است؛ بر اساس تئوری دولت و تمدن، نقش دولت‌ها محوری و کلیدی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بر همین اساس به تدوین و ارائه لایحه بودجه سالانه به معنای نقشه راه حرکت نظام در طول یک‌سال و تدوین و ارائه لایحه برنامه پنج‌ساله به معنای ترسیم نقشه حرکت کشور در طول پنج‌سال اشاره کرد و گفت: باید این نهاد از بالاترین سطح کارآمدی برخوردار باشد.

عضو ائتلاف 5 گانه اصولگرایان با بیان اینکه راهبردهای کلان و علمی برای دولت یازدهم تبیین کرده‌ایم، اظهار داشت: در راهبرد کلان دولت یازدهم باید گسترش تاثیرگزاری و ارزش آفرینی جمهوری اسلامی ایران با آراستگی به آموزه‌های اسلام ناب در تمامی عرصه‌های حیات به عنوان الهام‌بخش استقلال، آزادی، اخوت اسلامی و گفتمان‌سازی فرهنگی مطرح شود.

وی ادامه داد: نظریه مردم‌سالاری دینی به عنوان الگوی موفق باید فراروی امت اسلامی قرار گیرد؛ طراحی و ارائه نظریه دولت اسلامی برای تحقق تمدن نوین اسلامی از دیگر مسائل مهم به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در عین ‌حال به نهادینه‌سازی حمایت همه جانبه از فرهنگ مقاومت، بیداری اسلامی، آرمان فلسطین، حقوق مسلمانان و مستضعفین و تحکیم جبهه متحد اسلامی برای رویارویی با نظام سلطه جهانی اشاره کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به راهبرد ملی اشاره و تصریح کرد: تببین، ترویج و پاسداری از فرهنگ و گفتمان قرآن و عترت و تلاش برای مرجعیت گفتمان قران در دولت یازدهم، از مهم‌ترین راهبردهای ملی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: بنده اعتقاد و اعتماد دارم که باید گفتمان قرآن کریم به عنوان مرجع نهایی فراروی دولت نظام اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه به جایگاه فرهنگ، علم و اخلاق در عرصه سیاست، مدیریت، اقتصاد و سیاست خارجی اشاره و اضافه کرد: دریافت و فهم درست گفتمان انقلاب و نظام اسلامی که مقام معظم رهبری تعیین کننده آنست، از دیگر مسائل مهم به شمار می‌رود.

عضو ائتلاف ۵ گانه اصولگرایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت لازم برای اینکه به قدرت برتر در قاره آسیا تبدیل شود، برخوردار است، به ذخایر نفتی و ارزی کشور اشاره کرد و گفت: لازمه محقق شدن این مهم استفاده از ظرفیت‌های ملی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ملت ایران بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و عرصه‌های سرنوشت‌ساز کشور که به تبعیت از مقام معظم رهبری انجام می‌شود، می‌تواند قدرت ملت ایران را روزافزون کند.

وی استفاده از نگاه‌های کارشناسی در مباحث اقتصادی را لازم دانست و افزود: متأسفانه هزینه‌های جاری کشور از سال 84 به بعد افزایش یافته که این امر قابل دفاع نیست ما باید برای مقابله با فساد هزینه‌های دولت را کاهش بدهیم.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه از به چالش کشیدن دولت در رسانه‌ها و افکار عمومی همواره پرهیز کرده است، گفت که این نقدهای اقتصادی خود به دولت را در جلسات کارشناسی مطرح کرده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به شرایط ایران در عرصه‌های بین‌المللی افزود: ایران و آمریکا به دو لبه قیچی تبدیل شده‌اند و آمریکایی‌ها با دشمنی علیه ملت ایران پرونده ایران را به شورای امنیت بردند و دشمنی خود با ملت ایران را افزایش دادند.

وی نقدینگی موجود کشور را حاصل مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متأسفانه تولید ناخالص ملی ما رشد مناسبی نداشته و حدود 184 هزار میلیارد تومان برای ناخالص ملی کافی نیست؛ در سال 91 بیش از 35 هزار میلیارد تومان افزایش نقدینگی داشتیم؛ در حالی که باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت می‌کردیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توجه به تولید و هدایت نقدینگی به تولید ملی را از جمله برنامه‌های اقتصادی خود دانست و تصریح کرد: دولت آینده با دانش و توجه به علم مشکلات را حل و فصل کند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه گفتمان دولت آینده نباید با گفتمان انقلاب اسلامی زاویه داشته باشد، تاکید کرد: هر گونه زاویه گفتمان دولت‌ها با گفتمان نظام و انقلاب اسلامی موجب چالش برای کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت آینده باید دست مجلس و دستگاه‌ قضایی را برای همکاری بیشتر بفشارد و برای حل مشکلات از آنها کمک بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به سوالی درباره حلقه انحرافی گفت: بنده از اولین کسانی بودم که موضوعی شفاف در قبال جریان انحرافی داشتم و حتی آن حکم مقام معظم رهبری را طی مصاحبه‌ای اعلام کردم.

ابوترابی‌فرد در پایان اظهار داشت: پس از مصاحبه بنده، سایت مقام معظم رهبری آن مصاحبه را با عکس بنده منتشر کرد تا مشخص شود که اقدام اینجانب بر اساس مأموریتی بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها