کد خبر: ۱۲۹۴۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران پنتاگون در خصوص ادعاهایی که درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه مطرح شده است، گفت که قبل از هرگونه تصمیم‌گیری درباره سوریه باید منتظر رسیدن به حقایق باشیم.

به گزارش 598،  فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از گذشت چند روز از مطرح شدن گزارش‌هایی درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط دولت سوریه، "«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران پنتاگون گفت که آمریکا و همپیمانان این کشور همچنان در تلاش هستند تا جزئیاتی درباره استفاده احتمالی دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم این کشور به دست آورند.

وی از بحث کردن درباره هرگونه گزینه نظامی علیه سوریه، خواه آمریکا تمایل به اقدام یکجانبه علیه دولت سوریه داشته باشد یا خواه با همپیمانان نظامی خود علیه سوریه اقدام نظامی انجام دهد، امتناع کرد.

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که نیروهای دولتی سوریه احتمالاً در دو حمله علیه شورشیان، سلاح‌های شیمیایی استفاده کردند اما درجه اعتمادها در خصوص اینکه این حمله به چه اندازه گسترده بوده، بسیار مختلف است.

به دنبال این اظهارات دولت آمریکا، اعضای کنگره آمریکا از دولت این کشور درخواست کردند که اقداماتی را برای محافظت از مردم سوریه انجام دهند و یا یک منطقه امن و یا منطقه پرواز ممنوع در حداقل بخش‌هایی از سوریه به وجود آورد.

هیگل تصریح کرد: ما به ادامه ارزیابی‌های خود در خصوص آنچه که رخ داده و زمان و مکان آن(درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه) ادامه می‌دهیم. فکر می‌کنم ما باید قبل از هرگونه قضاوت و تصمیم‌گیری درباره اقداماتی که در صورت لازم باید انجام دهیم و نوع این اقدامات، منتظر رسیدن به حقایق باشیم.

مقامات آمریکایی از جمله «جان کری» وزیر خارجه آمریکا گفته‌اند که سلاح‌های شیمیایی در دو مناسبت مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و این در حالی است که دولت سوریه تمامی این ادعاها را کذب خوانده‌ است.

انگلیس، فرانسه، اسرائیل و قطر نیز مدعی شده‌اند که سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی دو ساله سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها