کد خبر: ۱۲۹۷۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس جمهور مصر تاکید کرد که استقلال قوه قضائیه و احترام به قضات محل مناقشه نیست بلکه اصل اساسی دموکراسی است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، «محمد مرسی» طی اظهاراتی به مناسبت روز کارگر بر احترام به اصل جدایی بین قوا تاکید کرد و به سندیکاهای کارگری در خصوص آزادی‌های بی‌سابقه در تاریخ مصر، وعده داد.

از سوی دیگر قضات مصر از مرسی خواستند تا با آنها در دیوان عالی قضایی دیدار کند.

بر اساس این گزارش همچنین در پایان نشستی که بین شورای عالی قضایی با شورای اداری کانون قضات مصر برگزار شد، از مرسی خواسته شد که به عنوان نشان دادن حسن نیت و قدردانی از دستگاه قضایی از دیوان عالی قضایی بازدید کند.

«احمد الزند» رئیس کانون قضات مصر نیز گفت که از مرسی برای دیدار با قضات به منظور بررسی امور و طرح همه مسائل مربوط به قضات دعوت به عمل آمده است تا به راه‌حل رضایتمند برای قضات دست یابند.

کمیته مقدماتی کنگره عدالت نیز در دیوان عالی قضائی به ریاست «ممتاز متولی» رئیس دادگاه فرجام و با نظارت مرسی تشکیل جلسه داد.

هدف از برگزاری این کنگره که شورای عالی قضایی آن را پیشنهاد کرده است، بررسی آینده قوه قضائیه از جنبه قوانین پیشنهادی و تقویت استقلال آن در قبال بقیه قواست.

مرسی روز یکشنبه گذشته متعهد شد که به پیشنهادات قضات در خصوص پیش‌نویس قوانین مربوط به ساماندهی هیئت‌های مختلف قضایی عمل کند.

از سوی دیگر مجلس شورا که به صورت موقت مسئول قانونگذاری است، از برگزاری جلساتی در خصوص شنیدن آراء قضات درباره قانون پیشنهادی مربوط به قوه قضائیه خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها