کد خبر: ۱۲۹۹۷۷
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
گرچه فضای انتخاباتی هنوز آن طور که باید در جامعه شکل نگرفته است ولی رسانه ها بطور کامل چهره انتخاباتی به خود گرفته اند و قبل از ثبت نام کاندیدا ها رو به گمانه زنی در مورد فهرست نهایی نامزد ها آورده اند و حتی آنها که رد صلاحیت شده اند نیز در فضای رسانه ای مشخص شده اند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اکثر روزنامه های اصلاح طلب و جریان انحرافی به موضوع بررسی پرونده اسفندیار مشایی در کمیسیون اصل 90 پرداخته اند که در نوع خود جالب است.

*تب انتخابات در دانشگاه ها
روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد اظهار نظر روز گذشته صادق زیبا کلام را پوشش داده و تیتر «حضور هاشمی آرایش اصولگرایان را بر هم می ریزد.» را برای اظهارات زیباکلام برگزیده است.
محمد رضا عارف که هنوز از شوک یادداشت حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان بیرون نیامده است، انتقاد از این یادداشت را به یکی از اصلی ترین قسمت های سخنرانی خود اختصاص داده است و روزنامه بهار که حامی عارف است این موضوع را پوشش داده و تیتر زده که «اهانت به خاتمی جفای به انقلاب» است.

روزنامه تهران امروز حامی محمد باقر قالیباف طبق روال روزهای گذشته اظهارات قالیباف در انتقاد از دولت احمدی نژاد را در صفحه اول قرار داده است و با تیتر درشت به نقل از قالیباف تیتر زده است که «وضعیت مردم با 5 برابر شدن در آمد نفتی تفاوتی نکرد. »

روزنامه جام جم در روزگاری که بعضی از کاندیدا ها برای بازرگرمی کردن و صاحب نظر جلوه دادن خود می گویند: "دانشگاه در فضای خفقان به سر می برد" با تیتر «تب انتخابات در دانشگاه ها» خلاف نظر آنها را بررسی کرده است.

روزنامه جوان هم از بین سخنان همه کاندیدا ها اظهارات علی اکبر ولایتی را در صفحه اول خود تیتر کرده است ولایتی گفته است که هاشمی در فتنه نقش داشت اما احترامش را داریم.
روزنامه وطن امروز کاندیدای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی را به عنوان سوژه برگزیده است و توجه ویژه رسانه های غربی به حسن روحانی را مورد بررسی قرار داده است.

 *آیت‌الله مهدوی‌کنی: ائمه جماعات کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند
آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران: جامعه روحانیت ساز و کار خود برای انتخابات را سر وقت اعلام می‌کند/ نقش جامعه روحانیت در انتخابات کمرنگ نشده است/ ائمه جماعات کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند/ باید کسانی را به عنوان کاندیدا معرفی کرد که مردم بپسندند.

*باهنر: قبل از ثبت نام به نظر واحد می رسیم
عضو ائتلاف 5 نفره اصولگرایان با تاکید براینکه طبق توافقات صورت گرفته، اعضای ائتلاف پنجگانه قبل از ثبت نام به نظر واحد خواهند رسید، ابراز امیدواری کرد که اعضای ائتلاف به تعهدات خود پایبند باشند.
محمدرضا باهنر ، در پاسخ به این سوال که آقایان عسگراولادی و آل اسحاق از خبر از رایزنی‌هایی برای ایجاد ائتلاف دهگانه میان تمام کاندیداهای جریان اصولگرایی داده اند ، آیا ائتلاف پنجگانه برای انتخاب کاندیدای نهائی تغییر رویه خواهد داد؟ گفت: از ابتدا پیشنهاد و مبنای کار ما براین بوده است که یک ائتلاف باز داشته باشیم و با یک سازوکار و مدیریت واحد در جریان اصولگرایی کار را پیش ببریم.

*مهمترین مشکل سه دولت‌ گذشته از نگاه ابوترابی
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین مشکل سه دولت‌ گذشته، داشتن زاویه با گفتمان نظام بود که در هر سه دوره خود را نشان داد.
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در نشستی با دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) که عصر امروز برگزار شد، گفت: با سرمایه‌هایی که نظام دارد، اگر گفتمان دولت یازدهم گفتمان کاملاً مبتنی بر علم و اخلاق باشد، به قول سدید بسط خواهد یافت که گره‌گشای همه مشکلات خواهد بود.
سليمان محمديان به عنوان رئيس ستاد انتخابات مردمي حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي‌فرد کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري انتخاب شد.

*باهنر: اشکالی هم ندارد که آقای متکی از من جلوتر باشد
محمد رضا باهنر بابیان اینکه نظر سنجی از سوی برخی از نهادها و دستگاه ها برای معرفی نامزد نهایی ائتلاف 5 نفره جبهه پیروان انجام شده است، گفت: برخی اعضای ائتلاف 3+2 می‌خواهند این آمارها کمی دیرتر منتشر شود.
باهنر با اشاره به برخی نظرسنجی ها که حاکی از جلو بودن منوچهر متکی از وی دارد، گفت: نظرسنجی های متفاوتی صورت گرفته که قاعدتا اختلافاتی در آرا با یکدیگر دارند، اما مهم ترین مسئله آن جمع بندی نهایی است و اشکالی هم ندارد که آقای متکی از من جلوتر باشد یا برعکس آن رخ دهد.
محمدرضا باهنر در نشست 'دانشجوی پیشرو، انتخابات پیش‌رو' دانشگاه رجایی گفت: یکی از نقاط قوت دولت نهم و دهم پرکاری است البته دولت هاشمی هم پرکار بود اما رکورد با دولت احمدی‌نژاد است وی افزود: علم الرجال بلدم می‌توانم افراد مدیر و ولایی را برای اداره کشور انتخاب کنم.

*لنکرانی: این باور غلطی است که اگر در برابر غرب کرنش بکنیم مشکلات کشور حل می‌شود
لنکرانی که در جمع دانشجویان اهوازی حضور یافته بود در خصوص مذاکره با غرب گفت: کسانی که راهکارهایی جدای از آرمانگرایی برای حل مشکلات کشور دارند حتی گروه هایی که در ظاهر با هم رقیب هستند نوعا راه حل مشکلات کشور را به نوعی کرنش و عقب نشینی در برابر فشارهای خارجی تنزل میدهند. این ساده انگاری است، این باور غلطی ست که بعضی خیال کردند که اگر در برابر غرب کرنش بکنیم مشکلات کشور حل می‌شود. البته ما با اصل مذاکره با غرب در شرایط مناسب مشکلی نداریم مشکل اینجاست که بنای غرب بنای تحمیل به کشورهاست و میخواهد کشورها را از عظمت و استقلال نهی کند. نگاه غرب نگاهی ست که در سالهای پایانی عمر شوروی به آن داشتند. گمان غرب این است که میتواند شاهد فروپاشی کشور با عظمتی مثل ایران باشد و دقیقا در این زمان کسانی که از مذاکره صحبت می کنند در جورچین دشمن حرکت میکنند و ساده انگارانه به موضوعات نگاه میکنند.

*روحانی: قرار نیست تا قیامت با آمریکا قهر باشیم
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نظام می گوید تداوم رابطه خصمانه میان ایران و آمریکا مسیر درستی نیست.
حسن روحانی در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث شده تا برای اولین بار در تاریخ انقلاب، مقام معظم رهبری عدم مخالفت خود را با مذاکره مستقیم با آمریکا اعلام کنند؟، گفت: ایران قرار نیست تا روز قیامت با آمریکا قهر باشد و رابطه قطع بماند. بلکه در شرایط مناسبی و با حفظ منافع ملی این نوع رابطه باید تغییر کند. در حال حاضر، رابطه ایران و آمریکا خصمانه است. آمریکا به هر بهانه‌ای به ایران فشار می‌آورد و در این رابطه کشورهای دیگر را هم تشویق می‌کند.

*پادرمیانی برای حضور خاتمی در انتخابات
حرکات و پادرمیانی گروه‌ها و اطرافیان محمد خاتمی برای فراهم کردن زمینه حضور وی در انتخابات وارد فاز تازه‌ای شده است.
جدیدترین خبرها حاکی از دیدار مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با رئیس دولت اصلاحات است که در راستای اندیشیدن تمهیداتی مبنی بر چشم پوشی نظام از نقش آفرینی فعال خاتمی در آشوب های 88 انجام شده است.

*دعایی:خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود
حجت‌الاسلام محمود دعایی اظهار کرد: امروز کشور به وحدت نیاز دارد، قلب‌ها باید به یکدیگر نزدیک و کدورت‌ها برطرف شود.
وی تصریح کرد: راه برون‌ رفت از مشکلات امروز کشور گذشت است. گذشت از سوی همه کسانی که با هم اختلاف دارند.
دعایی درباره احتمال نامزدی هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار عقیده کرد: آقای خاتمی قطعا کاندیدا نمی‌شود و آقای هاشمی را هم بعید می‌دانم.

*پیغام امریکا به اصلاح طلبان: سراغ گزینه ای بروید که رد صلاحیت نشود
منابع اطلاعاتی به «ایران هسته ای» گفتند دولت امریکا پالس هایی در این باره که علاقمند است کدام کاندیدا در ایران بر سر کار بیاید به داخل ایران ارسال کرده است.
این منابع گفتند گزارش هایی در اختیار دارند که نشان می دهد دولت امریکا ویژگی های کاندیدای مدنظر خود در انتخابات ریاست جمهوری را از طریق بخی کانال ها به اطلاع چند چهره سیاسی خاص در ایران رسانده است.
 این منبع ادامه داد: «پیام امریکایی ها دارای جزئیات مهمی است. آن مقدار که می توان علنا درباره آن حرف زد مسئله این است که امریکایی ها گفته اند از دید آنها جریان اصلاح طلب در ایران باید یک کاندیدای حداکثری و اجماعی را به صحنه بیاورند».
وی ادامه داد امریکای ها همچنین از اصلاح طلبان خواسته اند سراغ گزینه ای بروند که رد صلاحیت نشود.

*روایت فرزند کروبی از نقش خاتمی و هاشمی در شکست اصلاح‌طلبان
فرزند کروبی در پاسخ به یک روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی، ماجرای خیانت اصلاح‌طلبان به پدر وی و زیر پا گذاشتن برخی تعهدات را بازگو کرد.
محمدحسین کروبی در پاسخ به نوشته روزنامه آرمان که نوشته بود «‌اگر کاندیداهای اصلاح‌طلبان در سال 84 به نفع آقای هاشمی کنار می‌رفتند وی پیروز انتخابات بود»‌ تصریح کرد: این حرف از اساس نادرست است. من به عنوان فرزند نامزد اصلاح‌طلب پیشتاز در آن انتخابات بر خود لازم دیدم نکاتی ناگفته از علل عدم شکل‌گیری اجماع و بروز انشقاق در آن انتخابات را بیان کنم چرا که تحریف تاریخ پس از 8 سال برای تقویت یک نفر و محرومیت نفر دیگری که دستش از رسانه‌ها و جامعه هم کوتاه است نوعی حق‌کشی است.

*سعیدی‌کیا: برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها پیش از انتخابات درست نیست
نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قزوین گفت: برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها پیش از انتخابات، از آنجا که فرصت فعالیت‌های انتخاباتی را از دانشجویان می‌گیرد، کار درستی نیست.

*اشتباه بزرگ سید محمد خاتمی

 علیرضا زاکانی به بررسی وضعیت کشور در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی پرداخت.
وی تاکید کرد: یکی از شعارهای خاتمی آزادی و آزادی‌خواهی بود اما هم در اقتصاد راه غلط رفته شده در دولت سازندگی را ادامه داد و با یک اشتباه بزرگتر و آن هم عدم توانمندی اداره اقتصادی کشور این اشتباه تکمیل شد.

*زاكاني: طرح هولوکاست به شیوه احمدی‌نژاد، فایده‌اش اندک و هزینه‌اش بالاست
کاندیدای جبهه حماسه‌سازان در انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: اگر جلیلی در انتخابات حضور پیدا کند، با یکدیگر ائتلاف می‌کنیم تا از میان‌ ما یک نفر توسط مردم انتخاب شود.
علیرضا زاکانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شاهد در پاسخ به سوال دانشجویی درباره شخصیت آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان یک عالم بزرگوار است و کسی است که محل رجوع عاشقان اسلام است.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید موضع شما نسبت به حادثه هولوکاست چیست گفت: اینکه امری اتفاق افتاد یا نیفتاده ما باور داریم که این اتفاق نیافتاده است یا به قدری نبوده که اینگونه مدتهای مدیدی است که اسرائیل از آن بهره برداری می‌کند اما اینکه ما بیاییم و مسئله ای که باور عمومی برای غربی‌ها است در بوق و کرنا کنیم و مقابل آن بایستیم، اگر حرف خوبی بود از ابتدا امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری عنوان می‌کردند در حالی که یکبار چنین کلماتی را نگفتند. ما این تاریخ سازی را قبول نداریم اما اینکه این تاریخ سازی که صورت نگرفته را در مجامع عمومی اعلام کنیم خوب نیست ما باید اعلام می‌کردیم که خواستار تحقیق هستیم.بنده معتقدم اینگونه ورود به مسئله هولوکاست و این جنس ورود فایده‌اش اندک و هزینه اش بالا است.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سالروز صدور پیام مبارزه با فساد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری گفت: آیا واقعاً بعد از 12 سال به این پیام عمل شده است ؟ امروز یکی از دردهای جامعه این است که برخی مسئولان احساس می‌کنند توصیه‌های مقام معظم رهبری اخلاقی است در حالی که رفتن به مسیر اجرای سخنان رهبر انقلاب واجب است.

*کواکبیان: حضور حداقل سه زن در کابینه
مصطفی کواکبیان در مورد مذاکره با آمریکا گفت: در مجلس برنامه‌ای را ارائه دادم که روابط ما و آمریکا طی شش ماه بهبود یابد و اکنون نیز بر آن پایبند هستم البته بر این نیز اعتقاد راسخ دارم که در این زمینه خط قرمزهای نظام و رهبری باید رعایت شود.

واکبیان در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های آینده دولت ما حضور حداقل سه زن در کابینه است زیرا بر این باوریم که نظم، دقت و ابتکار خانم‌ها اگر از آقایان بیشتر نباشد، از آنها کمتر نیست.

*ولایتی: خلاف عقل است کسی که رایش کمتر است مطرح شود
عضو ائتلاف پیشرفت بابیان اینکه نظرسنجی‌ یک رکن اساسی است به شرط اینکه علمی باشد گفت: خلاف عقل است اگر کسی در نظرسنجی‌های علمی انجام شده، و رأیش کمتر است مطرح شود.

*پرسش و پاسخ هسته‌ای هاشمی و جلیلی در مجمع تشخیص
رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت گفت: یکی از روزهایی که در مجمع تشخیص بودیم، هاشمی از جلیلی که در حال ارائه گزارش مذاکرات بود سوال کرد: بالاخره جواب آنها چیست که آقای جلیلی گفت: آنها منتظر انتخابات هستند.

*اتحادیه مستقل :آقای هاشمی مانع سخن‌پراکنی شما نمی‌شویم اما دیگر از "امام" سخنی نگویید
اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر سرجنگ نداشتن با اسرائیل بیانیه ای صادر کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به نظر نمي رسد كه آقای هاشمي مدعي تاريخ نگاري و همراهي حضرت امام (ره) رويكرد ايشان نسبت به رژيم جعلي اسرائيل را از خاطر برده باشد چنانكه امام امت در قبال اين رژيم فرمودند: «اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود». چه شده است که شرایط کنونی را بدتر از زمان جنگ می دانید و با شعارهای تامل برانگیز به هر نحو از آرمانهای امام بزرگوار انقلاب کوتاه آمده‌اید؟! البته ما دانشجویان مانع سخن پراکنی شما نخواهیم شد اما درخواست ما این است که دیگر از یار امام بودن سخن نگویید چرا که این سخنان قرابتی با منویات حضرت امام خمینی(ره) ندارد.

*پاسخ های سخنگوی شورای نگهبان به سوالات مختلف انتخاباتی
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان درباره مسئله تعدد کاندیداها، اقدامات تبلیغاتی شبهه‌ناک دولت در سفرهای استانی، مصادیق رجل سیاسی، کاندیداتوری خاتمی، برگزاری انتخابات رایانه‌ای و ... توضیحاتی را ارائه کرد.

کدخدایی در مورد صلاحیت خاتمی گفت: البته حالا نمی‌توانم نسبت به اشخاص نظری بدهم. اشخاص زمانی که ثبت‌نام کردند، نسبت به آنها اعلام نظر می‌شود، اما آن چیزی که مهم است، کسانی که براساس اصل 115 قانون اساسی فاقد این شرایط باشند و به نوعی مقابل نظام قرار گرفته باشند، فرقی هم نمی‌کند چه قبل و چه بعد، حتما در شورای نگهبان مدنظر قرار خواهد گرفت. ما نمی‌توانیم نسبت به کسانی که خدشه‌ای به نظام جمهوری اسلامی وارد کردند، بی‌تفاوت باشیم. اما اینکه چگونه باشد و چه کسانی باشند و با چه درجه‌ای باشند‌، باید در شورای نگهبان مطرح شود و براساس نظر جمعی اعلام نظر شود.

شورای نگهبان بر اساس قانون از همه گروه‌ها و جناح‌هایی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارند و اقداماتی انجام می دهند و در مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، استقبال می‌کند. اما قطعا شورای نگهبان برای کسانی که خدشه‌ای به نظام وارد کردند، فرش قرمز پهن نخواهد کرد.

*منوچهر محمدی: فیلم انتخاباتی هیچ نامزدی را نمی‌سازم
محمدی با گلایه شدید از رسانه‌هایی که در این چند روز به اخبار ساخت فیلم‌های انتخاباتی توسط او دامن زدند گفت: شخصا هیچ علاقه‌ای به ساخت و تولید فیلم تبلیغاتی برای هیچ گروه، ائتلاف و حزبی را ندارم و به طور قطع می‌‌توانم بگویم که هیچ فیلم تبلیغاتی برای انتخابات اخیر نخواهم ساخت.

وی ادامه داد: اصل و فرع پیشنهاد، تماس و یا دیدار با کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشتباه است و تا به امروز در این زمینه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

*سروری:ليلة القدر سياسي در پيش داريم
سروری رئيس خدمتگزاران آباداني و پيشرفت گفت: در آينده يک ليلة القدر سياسي در پيش داريم و همزماني انتخابات رياست جمهوري و شوراها براي اولين بار در کشور برگزار مي‌شود که ما را با يک رويداد سياسي مواجه مي‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
یکی از یکی بدتر همه سر وته یک کرباسید..
یعنی نفر بعدی میخواد معجزه کنه با این اوضاع ..
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها