أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۱۲۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در سفری دو روزه و به منظور رایزنی درباره تحولات سوریه در راس هیئتی راهی امان پایتخت اردن می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از فارس، علی اکبر صالحی در سفر دو روزه به امان درباره گسترش مناسبات دو کشور و نیز تحولات منطقه‌ای و بین المللی از جمله اوضاع سوریه با مقامات عالی رتبه اردنی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
روزنامه اردنی «الغد» در گفت‌وگو با یک منبع دیپلمات در سفارت ایران در امان گزارش داده بود که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در سفری دو روزه خود به امان با «عبدالله دوم» شاه اردن و «ناصر جوده» همتای اردنی خود و تعدادی از مسئولان این کشور دیدار خواهد کرد.
 
پیش از این «رامین مهمان‌پرست» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان سفر صالحی به امان را در راستای رایزنی‌های دو کشور موثر منطقه برای برون رفت از بحران سوریه اعلام کرده بود.
 
رسانه‌های سوریه نیز گزارش دادند که دیدار‌های جدیدی میان کشورهای حامی و همسایه سوریه در راستای ایجاد راهکار سیاسی برای خروج این کشور از بحران ترتیب داده شده است.
 
علی اکبر صالحی در مصاحبه با شبکه خبری المنار نیز از سفر قریب الوقوع «امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان برای انجام رایزنی به جمهوری عربی سوریه خبر داده بود.
 
صاحبنظران سیاسی تحرکات دیپلماتیک ایران و رایزنی با کشورهای منطقه را در راستای حفظ‌ آرامش در منطقه و یافتن راهی برای برون رفت از بحران جاری در سوریه ارزیابی می‌کنند.
 
جمهوری اسلامی ایران همواره بر حل مسالمت آمیز بحران سوریه از راه سوری- سوری تاکید کرده و بارها دولت و مخالفان را به میز گفت‌وگو فرا خوانده است و از طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواسته است که از دخالت در امور داخلی سوریه که باعث پیچیده شدن اوضاع می‌شود، بپرهیزند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها