کد خبر: ۱۳۱۵۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
کنفدراسيون فوتبال آسيا در تازه ترين اقدام خود خواستار رفع تحريم از فدراسيون فوتبال ايران شد.تحريمي که سبب شده يک ميليون دلار از پول ايران توسط خزانه داري آمريکا بلوکه شده و به فدراسيون ايران نرسد.
علي کفاشيان در کنگره اخير کنفدراسيون فوتبال آسيا از اعضا خواست تا ترتيبي اتخاذ کنند که يک ميليون دلار از پول بلوکه شده ايران توسط خزانه داري آمريکا آزاد شود و به فدراسيون فوتبال ايران برسد.اما جزييات توقيف اين پول چيست؟

به گزارش اوج نيوز، تيم ملي 8 بازي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2010 با مربيگري علي دايي و افشين قطبي برگزار کرد .از آنجا که کنفدراسيون فوتبال آسيا حق پخش بازيها را به فدراسيون هاي ملي واگذار نکرده بود به ازاي هر بازي 125 هزار دلار به فدراسيون ها پرداخت مي کرد تا صرف هزينه ها شود.

با اعمال تحريم ها عليه ايران،فدراسيون فوتبال ايران راهي مي يابد تا اين پول به حساب فدراسيون فوتبال منتقل شود.رايزني ها به نتيجه مي رسد و مقرر مي شود که "فري بانک کوالالامپور" اين پول را به ايران منتقل کند بانکي که با بانک ملت ايران طرف قرارداد است.فدراسيون فوتبال ايران يک حساب ارزي باز مي کند و منتظر دريافت پول مي ماند.

مشکل از زماني آغاز مي شود که کنفدراسيون فوتبال آسيا تصميم مي گيرد پول را به اين بانک منتقل کند.پول کنفدراسيون در بانک آمريکايي استاندارد چارترز نگهداري مي شود و از آنجا که رقم ميليوني است بايد از شعبه مرکزي اين بانک استعلام صورت گيرد.اما از آنجا که يک پاي نقل و انتقال طرف ايراني بوده بانک آمريکايي به محض واريز پول،آن را مسدود و توقيف مي کند.

اين پول حدود 4 سال است که توقيف شده و به فدراسيون فوتبال ايران نرسيده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها