کد خبر: ۱۳۳۴۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۴     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
فرج الله سلحشور کارگردان سریال حضرت یوسف معتقد است برخی مدیران و مسئولان فرهنگی ما با شرایط حال سینمای کشور کنار آمدند و نمی توانند خط فکری که سینما از روی هالیوود برداشته را تغییر دهند .

فرج الله سلحشور در گفتگو با پانا با اشاره به مطلب فوق افزود: یک حقیقت وجود دارد که نباید ما فراموش کنیم ما عضوی از جامعه سینمایی جهان و فیلمسازی دنیا هستیم و به دلیل آنکه  خط فیلمسازی دنیا را وزارت ارشاد نمی دهد بلکه هالیوود و بنگاههای صهیونیستی می دهدنتوانسته ایم فیلم سازی دینی را در کشور داشته باشیم .

وی با اشاره به تفکر هالیوودی و مافیای صهیونیستی در دنیا اظهار داشت: جریان هالیوودی و صهیونیستی می گویند که چه فیلمی ساخته شود و قاعده بازی را آنها اعلام می کنند نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما به همین دلیل مشکلاتی در سینما کشور دیده می شود.

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که وزارت ارشاد نتوانسته خط فکری در سینما دنیا بوجود بیاورد افزود : حرفی که وزارت فرهنگ و ارشاد در جریان سازی سینما و تغییر دادن فضای فیلمسازی دنیا می زند، کافی نیست.

این کارگردان سینما در ادامه به جشنواره فیلم کن اشاره کرد و گفت:  در جشنواره فیلم کن امسال هیچ فیلمی نداشتیم اما در آن حضور پیدا کرده ایم  پس ما عضو جامعه سینمایی هستیم چه این جامعه فیلم ما را بپذیرد و برای فیلم  ما ارزش قائل باشد چه نباشد.

وی به فعالیت سینمایی معاونت سینمایی اشاره کرد و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد و معاونت سینمایی مجری و داوری است که یک بازی را قضاوت می کند که نام بازی و قاعده این بازی را هالیوود نوشته است و ما از روی آنها بازی می کنیم به همین دلیل نتوانسته تصمیم ساز باشد.

*ارائه طرح سینمای دینی

سلحشور در ادامه سخنان خود از پیشنهاد سینمای دینی به معاونت سینما و وزارت ارشاد خبر داد  گفت: به وزارت فرهنگ و ارشاد پیشنهاد دادم که من می توانم فیلمسازی اسلامی را درست کنم و در این باره طرح عملیاتی شده ای دارم که 33 سال روی آن کار کردم اما آنها حتی حاضر نشدند که این طرحها را ببیند .

وی اضافه کرد : نه تنها شمقدری بلکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حرف من را گوش نکرد و حتی حاضر نشدند که بیایند آن چیزی که ما می گوییم راببینند تا ادعاهای ما را دریابند .

*تنها چند فیلم هنر دینی و دفاع مقدس را نشان می دهند

کارگردان سریال حضرت یوسف(ص) در ادامه با اشاره به سینمای دفاع مقدس گفت: برای فیلم های دفاع مقدس نیز راه حل هایی دارم و آن را در گفت وگوها و مصاحبه های مختلف بیان کرده ام در رابطه با اینگونه فیلم ها باید سوال کنیم ببینم چند فیلم دفاع مقدس کشور مفاهیم عاشورایی و دفاع مقدس را بیان می کنند ،آیا تنها مفاهیم فیلم جنگی مانند جنگ جهانی دوم و این اتفاق ها در فیلم دیده می شود یا مسائلی مانند اعتقادات دینی و اسلامی دیده می شود .

وی به سینمای دفاع مقدس در سال های گذشته اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تنها چند فیلم توانسته هنر دینی و دفاع مقدس را نشان دهد که می توان به پرواز در شب و چند فیلم دیگر را اشاره کرد این فیلم 27 سال  است از سینما و تلویزیون ایران پخش شده است اما فیلم های دیگر تاریخ مصرف مشخصی دارند و این یک اشکال بزرگ برای فیلم های دفاع مقدس است .

سلحشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت حال و گذشته حوزه هنری اشاره کرد و افزود: من یکی از بنیانگذارهای حوزه هنری هستم در دوره اول ما "توبه نصوح " را ساختیم ،پس از ان ب"لمی به سوی ساحل" ساخته شد این فیلم ها با نگاه مذهبی ساخته می شد ما برای رسیدن به الگوی سینما دینی و اسلامی تلاش می کردیم  اما متاسفانه هنرمندان وابسته و طاغوتی این جریان را تغییر دادند .

*ارائه الگوی ایرانی و اسلامی و کنده شدن گور سینمای هالیوود

 سلحشور به مدیریت زم در حوزه هنری اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی مسئولین ما فریب این حرفها را خوردند که می توان به زم اشاره کرد و ترکیب حوزه را تغییر دادند ما داشتیم به الگوی ایرانی اسلامی دست پیدا می کردیم و دشمن متوجه این امر شد و فهمید اگر این حرکت ادامه پیدا کند گور سینمای هالیوودی کنده می شود و ما خود به خود به یک فرهنگ مقابل هالیوود و بالیوود قرار می گرفتیم و رای برخی مسئولین به سمت دشمن رفت و به این نتیجه رسیدیم که الان رسیدیم .

وی خاطر نشان کرد : آنها زیر پای مدیران ما نشستند و آنها را عینه کردند و مدیران ما نیز مشقشان کردند و به این باور رسیدند که حرف آنها درست است ،فیلم هایی که آن زمان توسط ما ساخته می شد فیلم نبود و باید سراغ طاغوتی ها می رفتند و آنها بسازند چون آنها تجربه دارند و آنها در گذشته فیلمساز بودند.

*نداشتن جسارت برخی مسئولین فرهنگی ما دلیل وضع بد سینمای ماست

وی در ادامه با اشاره به وضع موجود سینما ایران گفت : دلیلی که سینما ما به این سمت رفته این است که برخی مسئولین فرهنگی و هنری ما با وضعیت کنونی کنار آمدند و جرات آن را ندارند که جسارت مقابله با وضعیت را داشته باشند آنها از اهالی سینما و مطبوعات چی های طاغوتی می ترسند و حاضر نیستند موقعیت امروز خود را از دست بدهند .

کارگردان سریال مردان آنجلس در ادامه سخنان خود به مدیریت فرهنگی اشاره کرد و گفت : مدیران ما به دنبال میز خود هستند ، برای آنها افت دارد که بگویند نمی تواند حوزه مدیریتش را جمع کند و بگویند در درون حوزه ما  اختلاف وجود دارد .

وی یاد آور شد : به نظر من مدیریت درست راهکار دارد ،  اگر مدیر فرهنگی توانست بدون اینکه حوزه فرهنگی خود را به هم بریزد و ایجاد اختلاف کند سینما و فیلمسازی را درست کند آنگاه مدیر هنری است .

سلحشور در ادامه اضافه کرد : مدیری که نتواند به درستی مدیریت کند دست به ترکیب هرجا می گذارد سریع جنجالی اتفاق می افتد ،مدیری که اتاق فکر ندارد و نتواند برای زاویه زاویه سینما طراحی کند چنین مشکلاتی بوجود می آید .

*اختلاف معاونت سینمایی و وزارت ارشاد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختلافات معاونت سینمایی و خانه سینما اشاره کرد و گفت : مدیران معاونت سینمایی با خانه سینما رابطه خوبی ندارد البته مدیریت یک فرد نیست بلکه یک مجموعه است مجموع اینها باهم اختلاف دارند ،زمانی که وزارت ارشاد تصمیم می گیرد بودجه خانه سینما را ندهد آنگاه معاون رئیس جمهور کمک چهار میلیارد تومانی به خانه سینما می کند .

وی یاد آور شد: هشتصد نفر از فیلمسازان و هنرمندان سینما در انتخابات گذشته به یک کاندید دیگر رای دادند اما در حال حاضر شاهد دیدارهای پیاپی  آنها با جریان نزدیک به دولت هستیم .

کارگردان سریال حضرت یوسف در ادامه با اشاره به طرح ساخت سریال حضرت فاطمه (س)گفت : سریال حضرت فاطمه در مرحله تحقیق و نگارش است ،موسسه تبیان فعالیت پژوهش و تحقیق انجام می دهد، این موسسه سعی دارد در باره قصه های قرآنی و حقیقی کار می کند و به همین دلیل پروژه های بسیاری را در حال تحقیق دارد .

*ساخته نشدن فیلمی با موضوع زن الهی در سی سال اخیر

این کارگردان در ادامه به نقش زن در سینما ایران یاد آور شد: در سی سال اخیر فیلم خاصی در رابطه با نقش زن الهی ساخته نشده است و فیلم هایی که در تخریب شخصیت زن و نابودی آن ساخته شده است فراوان هستند.

وی در پایان سخنان خود افزود: هیچ گاه در فیلم های ساخته شده شاهد شخصیت زن و ارزش الهی آن نبوده ایم  وفیلم هایی  آن شکل که نقش زن الهی را نشان دهیم نساخته ایم .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها