کد خبر: ۱۳۵۳۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس با هدف دفاع از تصمیمش برای امتناع از استرداد به سوئد، پیام‌های غیرمحرمانه‌ای را که در داخل آژانس اطلاعاتی انگلیس رد و بدل شده نقل کرد و گفت یکی از این پیام‌ها مربوط به پرونده‌سازی اتهام تجاوز جنسی علیه وی است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جولیان آسانژ، موسس وب سایت افشاگر ویکی لیکس که از 12 ماه قبل در سفارت اکوادور در لندن به سر می‌برد، پیام‌هایی غیرمحرمانه‌ای را که از "مقر ارتباطات دولت" انگلیس ( یک نهاد اطلاعاتی) دریافت کرده در مصاحبه خود با برنامه تلویزیونی اسپانیایی سالوادوس نقل کرد و گفت: یکی از این پیام‌ها مربوط به سپتامبر سال 2012 میلادی است. در این پیام آمده که آنها تلاش می‌کنند تا من را به اتهام موضوعی نامشخص که حقیقتا پرونده‌سازی است، دستگیر کنند.

وی با اشاره به یک پیام غیرمحرمانه و افشا شده دیگر گفت: آنها گفتند که من برای شش تا 12 ماه دیگر در سفارت اکوادور می‌مانم تا اتهامات علیه من از میان برود. آنها مرا احمق خوش‌بین نامیدند.

آسانژ اعلام نکرد که چه افرادی این پیام‌ها را رد و بدل کردند اما گفت که به هویت این افراد ناشناس دست پیدا می‌کند.

مقر اطلاعات دولت انگلیس تایید کرده که این اطلاعات را بر اساس قانون حفاظت داده‌ها به آسانژ داده است و تاکید کرد که ارائه این اطلاعات به موسس ویکی لیکس هیچ تاثیری بر جایگاه و موقعیت دولتی این مقر نمی‌گذارد.

یکی از سخنگویان این آژانس گفت، اطلاعاتی که در اختیار آقای آسانژ گذاشته شده از جانب آژانس و تحت قوانین مربوطه بوده و اظهارات وی بر وظایف مقام‌ها و کارکنان آژانس هیچ اثری نمی‌گذارد.

یکی از دادگاه‌های انگلیس حکم به استرداد آسانژ به سوئد داده تا وی درخصوص اتهامات سوء استفاده جنسی در این کشور تحت بازجویی قرار گیرد. وی از این اقدام خودداری کرده و گفته تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که تضمین شود مقام‌های سوئدی مرا به آمریکا مسترد نمی‌کنند؛ کشوری که وی با اتهام جاسوسی و افشای داده‌ها و اطلاعات محرمانه مواجه می‌شود.

اکوادور به آسانژ پناهندگی اعطا کرده و به وی یک خانه کوچک در زیرزمین سفارت خود در لندن داده است. این در حالیست که نیروهای پلیس انگلیس به شدت آسانژ را تحت نظر دارند تا اگر از ساختمان سفارت خارج شد، وی را دستگیر کنند.

هزینه نظارت شبانه روزی از آسانژ با دو خودروی پلیس و هشت مامور هم اکنون 500 16 دلار در هر روز است. این عملیات برای مالیات‌دهندگان انگلیسی از زمان پناهندگی آسانژ در سفارت اکوادور در 19 ژوئن سال گذشته میلادی مبلغ پنج میلیون دلار هزینه داشته است و همزمان با نزدیک شدن به 19 ژوئن سال جاری میلادی احتمال می‌رود که این مبلغ به 3 / 6 میلیون دلار برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها