يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۸۱۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۱۸ خرداد ۱۳۹۰

به گزارش 598 به نقل از مهر، محمد رویانیان امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح منطقه ای شدن سهمیه بندی بنزین خودروها، گفت: در حال حاضر اجرای این طرح بنزنی در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره به مذاکرات انجام شده در ستاد هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: مذاکرات و برخی پیگیریها برای اجرای طرح منطقه ای سهمیه بنزین خودروها در این مجموعه امروز انجام می شود.
 
این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه به زودی سناریوی نهایی اجرای این طرح در دولت نهایی خواهد شد، اظهار داشت: با نهایی شدن جزئیات به طور رسمی اطلاع رسانی در خصوص نحوه منطقه ای شدن سهمیه بنزین خودروها انجام می شود.
 
وزارت نفت پیشتر با انتشار گزارشی از اختصاص سهمیه بنزین خودروها به صورت منطقه ای از موافقت رئیس جمهور برای اجرای فاز نخست این طرح از خرداد ماه امسال خبر داده بود.
 
بر این اساس با موافقت رئیس جمهور طرح منطقه ای شدن سهمیه بنزین تاکسی ها در دستور کار ستاد هدفمندی یارانه ها قرار گرفت و پیش بینی می شد از خرداد ماه بخشی از طرح منطقه ای شدن سهمیه سوخت تاکسی ها اجرایی شود.
 
این در حالی است که وزارت نفت پیشتر از اجرای عرضه سهمیه سوخت تاکسی ها به صورت منطقه ای از خرداد ماه در بخشهایی از کشور خبر داده و اعلام کرده بود: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف بنزین در خودروها به دلیل استفاده از کولر در استان های گرمسیر همچون خوزستان، تاکسی های برون شهری این استان در اولویت اجرای این طرح هستند؛ از این رو ضروری است سهمیه سوخت این تاکسی ها اگرچه به میزان کم افزایش یابد.
 
مطابق با این طرح جدید دولت، منطقه ای شدن سهمیه بنزین تاکسی ها به دستور رئیس جمهوری به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ابلاغ و در ستاد هدفمندسازی یارانه ها تصویب شده است.
 
از سوی دیگر با توجه به زیرساختهایی که برای عرضه فرآورده های نفتی با کارت هوشمند سوخت ایجاد شده از زیرساختهای موجود برای منطقه کردن سهمیه بنزین تاکسی ها استفاده می شود و نیازی به تغییر کارتهای سوخت نیست.
 
در همین حال در تهران و دیگر شهرهای کشور، برای اجرایی کردن این طرح ضریب مشخص شده است و سهمیه سوخت بر اساس نیاز به تاکسی ها داده خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها