کد خبر: ۱۳۹۱۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۰ خرداد ۱۳۹۰

محمد خوش‌چهره در مصاحبه با يك ماهنامه نزديك به جريان فتنه مدعي شد كه در جريان انتخابات سال 84 از احمدي‌نژاد حمايت نكرده و به‌دنبال پست و مقام هم نبوده است.

به گزارش رجانيوز، خوش‌چهره كه در مناظره اقتصادي دوشنبه 30 خرداد 84 به نمايندگي از دكتر احمدي‌نژاد با محمد نوبخت به نمايندگي از حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني مناظره كرد، در گفت‌وگوي جديد خود مدعي شده كه اساساً‌ از احمدي‌نژاد حمايت نكرده و در آن برنامه تلويزيوني نيز صرفاً در مورد شرايط اقتصادي كشور صحبت كرده است.

وي در اين زمينه مي‌گويد: «هیچ کس نمی­تواند چنین عنوان کند که من در انتخابات سال 84 از محمود احمدی­نژاد دفاع کرده­ام. اگر فیلم [برنامه انتخاباتی احمدی­نژاد در سال84]  را بازبینی کنید، می­بینید که من اصلا حمایتی از احمدی­نژاد یا کس دیگری نداشتم و فقط به ارزیابی اقتصادی آن روزها پرداختم، چون احساس می­کردم حالا که دولت در حال تغییر است، هرکس که می­تواند، باید قدمی در راستای کاهش مشکلات، مخصوصا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارد.»

وي با بيان اينكه در دوره خاتمي رفتارهاي دولت خيلي منطقي‌تر از دولت احمدي‌نژاد بود، اضافه كرده كه در آن دوره هيچ‌گاه كسي به‌خاطر انتقاداتش به او تعرض نمي‌كرد.

خوش‌چهره در اظهارنظر ديگري گفته كه قرار بوده وزير اقتصاد شود اما چون نماينده مجلس بوده، خودش اين پيشنهاد را نپذيرفته است.

اين نماينده مجلس هفتم ادعا مي‌كند "در همان روزهایی که دولتی­ها و شخص رییس دولت در مرحله انتخاب همکاران خود بودند، به بنده پیشنهاد شد تا به عنوان وزیر به در راس وزارت­ اقتصادودارایی قرار بگیرم و یکی از مهم‌ترین پست­های کلیدی را در دست داشته باشم. اتفاقا شنیده­های موثقی هم موجود است که مقامات ممتاز نظام هم حضور من در کابینه را یکی از اتفاق­های خوب دولت نهم قلمداد کرده بودند و گفته بودند که خوش­چهره می­تواند به خوبی سکان هدایت اقتصاد را در درست بگیرد. اما من از مردم رای گرفته بودم تا در خانه ملت نمایندگی­شان را به عهده بگیرم و به دلیل احترام به رایی که به من داده بودند، ترجیح دادم تا هم­چنان در مجلس به خدمت‌گزاری مشغول باشم. البته از این تصمیم خود خوشحال هستم چون نرفتن به دولت را اتفاق خوبی برای خود می­دانم."

آقاي خوش‌چهره البته توضيح نداده است كه در صورت صحت اين ادعا چرا وي حتي به رياست سازمان تربيت بدني نيز راضي شده بود و از آنجا كه آخرين مسوول ارشد دولت نهم رئيس سازمان تربيت بدني بود كه منصوب شد، چرا وي يك شب قبل از انتخاب نهايي رئيس اين سازمان، در برنامه زنده گفت‌وگوي شبكه خبر علي‌رغم تحصيلات اقتصادي خود، بحث مفصلي در مورد سازمان تربيت بدني ارائه داد.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه نيز تلويحاً مدعي تقلب در انتخابات مجلس هشتم شده و مي‌گويد: «باید بگویم که بنده اعتقاد دارم که در مرحله اول رای لازم را برای ورود به هشتمین دوره مجلس به دست آوردم. بنده فرصت نمایندگی یا هر مسئولیت دیگری در جمهوری اسلامی را فرصت خدمت­گذاری می­بینم و از آن­جا که اعتراض به شمارش آراء را برای وجهه کشور خوب نمی­دانم، هیچ­گاه خودم شخصا اقدامی نکردم. البته جلسات و رایزنی­هایی برگزار شد تا به حق خودم برسم و ذهنیت خود درباره شمرده­نشدن رای­هایم را حتی به اطلاع مقامات بلندپایه هم رساندم، اما در نهایت نتوانستم طوری عمل کنم که خدای ناکرده وجهه جمهوری اسلامی با کوچک­ترین خدشه­ای مواجه شود.»

منت گذاشتن آقاي خوش‌چهره بر سر نظام براي پيگيري نكردن آنچه كه وي حق خود مي‌داند، در حالي است كه او و برخي از دوستانش در انتخابات مجلس هشتم بر خلاف رويه اصولگرايان از ليست ائتلاف اصولگرايان خارج شده و ليست موازي با حمايت آقايان قاليباف و لاريجاني در تهران و برخي از شهرهاي كشور ارائه دادند كه اين ليست‌ها به‌ويژه در تهران به هيچ وجه مورد استقبال مردم قرار نگرفت، به‌طوري كه حتي يك نفر نيز از اين ليست وارد مجلس نشد و برخلاف توهم آقاي خوش‌چهره، چهره‌هاي برجسته‎تر از او نيز نتوانستند از اين ليست وارد مجلس شوند.

اين نماينده مجلس هفتم در بخش ديگري از مصاحبه خود از نبود فضاي نقد با روي كارآمدن دولت نهم گلايه كرده است، اين در حالي است كه او مشخص نكرده در دولت نهم كه منشأ خدمات زيادي براي مردم بود، وي و برخي از همفكرانش در مجلس هفتم، چه چيزي را مي‌خواستند عليه دولت بگويند كه نتوانستند و آيا به تعداد انگشتان يك دست هم در دوره نمايندگي خود از خدمات و برنامه‌هاي عدالت محورانه دولت بر اساس مبناي مورد تأكيد رهبري يعني بيان نقاط قوت در كنار نقاط ضعف، حمايت كردند. به‌طوري كه برخي معتقدند بخشي از بي‌اعتماد شدن رئيس‌جمهور به انتقادهاي دلسوزانه نيز در اثر همين رفتارهاي غرض‌ورزانه‌ بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها