کد خبر: ۱۴۰۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۳ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، خبرنگاران براي دستيابي به اطلاعات و خبرها به ارتباط با مسئولان نياز دارند تا بتوانند به انعكاس صحيح اخبار بپردازند و به نوعي تازه‌ترين خبرها را در اختيار مخاطبان قرار دهند و براي دريافت اين اطلاعات ارتباط آسان با مديران و دست‌اندركاران مجموعه‌هاي مختلف بسيار كارساز و نتيجه‌بخش است.
ارتباط‌گيري با مديران به صورت حضوري، تلفني و مكاتبه‌اي انجام مي‌شود و در صورت همكاري نكردن يا تاخير در ارائه پاسخ‌ها اختلال در انعكاس‌ها ايجاد مي‌شود ولي مسئولان بايد بدانند كه همكاري آنها با خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه براي دستگاه اجرايي آنها و عموم مردم مفيد است.
برخي اوقات شبهات و ابهاماتي براي مردم به وجود مي‌آيد كه با پاسخ به موقع از سوي رسانه‌ها از عكس‌العمل‌هاي شديد و تحليل‌هاي نادرست در آينده جلوگيري مي‌شود.
در برخي مواقع نياز به فرهنگ‌سازي احساس مي‌شود كه مسئولي با زبان خود و خبرنگار با قلم و مكتوب كردن مي‌تواند به اين امر بپردازد كه كوتاهي در اين حوزه گناه نابخشودني است و هر دو طرف در اين عرصه مسئول هستند.
زمان در بازگويي برخي از اخبار، گزارش‌ها و اطلاعات نقش اساسي ايفا مي‌كند كه علاوه بر خبرنگاران مسئولان نيز بايد به اين موضوع توجه داشته باشند و با فراغت و آرامش زمان مصاحبه را به تاخير ماهانه نياندازند.
اگر هر مسئولي مصاحبه با خبرنگار را جزئي از مسئوليت كاري خود تلقي كند، بدون ترديد در حوزه كاري خود اطلاعات و تسلط كافي را پيدا كرده تا بتواند پاسخگوي سؤالات خبرنگاران باشد.
وقتي با برخي از مسئولان كه تعامل كمتري با رسانه‌ها دارند و رسانه گريز هستند، تماس گرفته مي‌شود آنها يا در جلسه هستند و يا به تازگي از جلسه آمدند و فرصت گفت‌وگو و مصاحبه ندارند، ولي موضوعي كه تازگي خاص خود را دارد تغيير مديريت‌ها و سمت‌هاي بخش‌هاي مختلف در يك نهاد است كه بهانه‌اي جديد براي پاسخ ندادن به سؤالات به دست آنها مي‌دهد.
انتخاب مسئولي كه بدون اطلاع از دامنه كاري خود مسئوليتي را به عهده مي‌گيرد و حاضر به تحقيق و پژوهش براي پاسخگويي به سؤالات مطرح شده در حوزه كاري خود نيست، مي‌تواند، نشانه چه پيامي باشد؛ شايد چنين مسئولاني توقع دارند كه خبرنگاران خود به پيگيري پاسخ‌ها بپردازند يا فكر مي‌كنند خبرنگاران براي دريافت پاسخ‌ها از عمر نوح و صبر ايوب برخوردارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها