أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۴۶۲۴۹
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۱۵ تير ۱۳۹۲
سرویس فرهنگی قم پرس : هادی دریس/ سال گذشته با نوشتن یادداشتی با موضوع «آزادی نغمات شیطان در خیابان های قم!» سعی کردم نسبت به بی تفاوتی بخشی از مسئولان قم و همچنین شورای فرهنگ عمومی قم از یک هنجار شکنی نامطلوب که به قدری قبح آن کمرنگ شده است که عن قریب به یک فرهنگ عامه ی مردم قم تعبیر شود، سعی کردم رسالت خبری خود را انجام داده باشم ولی متاسفانه خبری از عزم جدی در  برخورد با این هنجارشکنی از سوی حضرات مسئول دیده نمی شود وحتی امثال این هنجار شکنی به دیگر  بزه ها از قبیل پاسور بازی در انظار عمومی که در فصل بهار وتابستان آزادانه در مقابل دیدگان مردم متدین قم ادامه دارد و....که به قول معروف گل کم بود و به سبزه نیز آراسته شده است...واما تکرار این دغدغه مردم متدین قم در زیر آورده می شود.
 
در خیابان های قم که قدم می زنی آرامشی به انسان دست می دهد که در هیچ جای ایران دست یافتنی نیست.

خاک مقدسی که به لطف خداوند ، شهر اهل بیت انتخاب شده است که وجود بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و بقاع متبرکه زینت بخش این شهر شده است.

متاسفانه شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله و حضور در خیابانهای مجاور، دیدن بعضی خودرو ها اوقات به کام شما تلخ شده  باشد.

بله! گاهی خودروهایی را می بینیم که آزادانه موسیقی مبتذل پخش می کنند و از حاشیه امن دغدغه های فرهنگی مسولان استان لذت می برد.  

با کمی تامل در این زمینه پی می بریم تا زمانیکه دست اندرکاران و مدیران این استان از کلی احادیث و روایات گرفته تا دغدغه های مراجع معظم تقلید را نمی شنوند و یا می شنوند و چه بسا اتخاذ تصمیم قاطع در توانشان نیست...عرصه برای عرض اندام افرادی باز می شود که بلندگوهای سیار فرهنگ نخ نما و پوسیده غرب می شوند.

جولان آزادانه این خودروها در خیابانهای قم در حالیست که مشاهده شده است که این هنجارشکنی در برخی موارد مقابل عوامل ...هم تداوم داشته است.

این نوع از هنجارشکنی که در مغایر حقوق شهروندی تلقی می شود، در جوامعی که حتی هیچ اعتقادی به حرام یا حلال بودن این نوع موسیقی ها ندارند تنها با عنوان آلودگی صوتی ممنوع و مستوجب جرایم شدید است.

مسامحه ، بی تفاوتی و عدم برخورد قاطع با این بزه اجتماعی  که جنبه عمومی دارد از سوی مسئولان استانی قم که ام القرای جهان اسلام است و روزانه پذیرای خیل زیادی از زائران می باشد علاوه بر همراه داشتن آثار تخریبی از چهره مقدس این شهر ، خدای ناکرده  موجب ترویج موجی جدید از اباحی گری نسبت به بزه های اجتماعی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها