أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۶۷۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۷ تير ۱۳۹۲
تنها گزینه موجود بین بازیکنان فعلی استقلال برای جایگزینی جباری، هافبک جدید این تیم یعنی احمد جمشیدیان است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، هرچند علی فتح الله زاده به روی خود نمی آورد و امیر قلعه نویی هم در اوکراین است و از وضعیت او خبری نداریم ولی به هرحال جدایی مجتبی جباری در این مقطع که تنها 4 روز به پایان فصل نقل و انتقالات باقی مانده است، ضربه مهلکی به استقلال وارد کرده چون در بازار داخلی هافبکی حتی با 50 درصد توانایی های مجتبی وجود ندارد و بازیکن خارجی هم حکم هندوانه دربسته را دارد و معلوم نیست آیا بتواند در پست مورد نظر آبی ها برای این تیم کارایی داشته باشد یا خیر!


در حال حاضر و در جمع بازیکنان فعلی استقلال نزدیک ترین و در واقع تنها گزینه برای حضور در پشت سر مهاجمان ، احمد جمشیدیان هافبک 30 ساله و تازه جذب شده از تیم فوتبال سپاهان است.

ابتدا بدون هیچ توضیح اضافی سراغ آمار این بازیکن طی 3 سال اخیر در لیگ برتر می رویم.
لیگ دهم: حضور 1711 دقیقه ای (55 درصد) در ترکیب سپاهان همراه با 5 گل زده
لیگ یازدهم: حضور 1122 دقیقه ای(36 درصد) در ترکیب تیم همراه با 2 گل زده
لیگ دوازدهم: حضور 876 دقیقه ای(28 درصد) در ترکیب تیم همراه با 3 گل زده


اما در مورد این بازیکن توجه به این نکته ضروری است که او گرچه سابقه بازی در پشت سر مهاجمان را دارد ولی به هیچ عنوان نمی توان او را یک بازیکن پاسور دانست. در طول لیگ دهم که قلعه نویی هدایت سپاهان را برعهده داشت،این وظیفه برعهده جانواریو، نویدکیا و کریمیان بود که این دومی با 11 پاس گل بهترین پاسور تیمش بود، در لیگ یازدهم باز هم این 3 نفر وظیفه تنظیم بازی در میانه میدان و تغذیه هافبک های تهاجمی و مهاجمان را داشتند و بالاخره در لیگ دوازدهم(فصل گذشته) محرم نوید کیا به تنهایی این بار را در سپاهان بردوش کشید.


جمشیدیان یک هافبک تهاجمی گلزن است که در صورت لزوم ضربات سر را هم نسبتا خوب می زند. اما طی 3 سال گذشته طبق آمار بیشتر از آنچه بازی کرده ، روی نیمکت و سکو روزگار گذرانده است. البته جمشیدیان توانایی خوبی برای بازی در خط حمله هم دارد ولی با توجه به مجموعه مهاجمان استقلال بعید به نظر می رسد قلعه نویی بخواهد از خرید جدیدش در آن منطقه استفاده کند. هرچه هست روی کاغذ و در یک پیش داوری نمی توانیم نسبت به پرشدن خلا جباری توسط این هافبک همدانی الاصل حتی به صورت نسبی هم امیدواری چندانی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها