أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۶۹۶۰
زمان انتشار: ۲۲:۴۵     ۱۷ تير ۱۳۹۲
کهنه سربازان دوران جنگ داخلی دهه 90 در الجزایر از اخوان المسلمین مصر خواستند مراقب توطئه‌ها برای بروز جنگ داخلی در کشورشان باشند و پاسخ به حوادث اخیر را از روش مسالمت آمیز دنبال کنند

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، مجله تایم آمریکا امروز دوشنبه نامه‌ای از کهنه سربازان جنگ داخلی الجزایر در دهه 90 خطاب به اخوان المسلمین در مصر را فاش کرد که مفاد آن این است که  باید راه مسالمت آمیز در پاسخ به آنچه که روی داده است در پیش بگیرید.

این مجله آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود آورده است: ارتش الجزایر در سال 1992 حزب اسلام گرای پیروز در انتخابات را که میلیون ها رای کسب کرده بود منزوی کرد و گروهی دیگر از سیاستمداران را به قدرت رساند.

در این نامه آمده است خونریزی هایی که در پس تصمیم ارتش الجزایر در 21 سال پیش روی داد درس واقعی برای قاهره پس از برکناری مرسی می تواند باشد.

مجله تایم با حکیمانه خواندن نامه کهنه سربازان جنگ داخلی در الجزایر نوشت به گفته الجزایری ها اخوان المسلمین باید راه مسالمت آمیز علیه کودتای نظامی که به برکناری محمد مرسی منجر شد در پیش بگیرد.

مدنی مزراق، رهبر سابق ارتش اسلام گرای نجات الجزایر شاخه نظامی جبهه نجات اسلامی این کشور گفت: هیچ کس نباید اجازه بدهد مصر به جنگ داخلی سوق پیدا کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها