أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۷۵۷۴
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۱۹ تير ۱۳۹۲
عقيق- گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی در شب اول ماه رمضان:

 

*رضایت خدا در رضایت اهل بیت علیهم السلام است چون مسیر الله مسیر اینها است و اینها از این مسیر هیچگاه خارج نمی شوند. حالا متوجه می شویم که چرا خداوند می فرماید رضایت من در رضایت حضرت زهرا(س) است. می توانست بگوید که رضایت من در رضایت امیرالمؤمنین است ولی شاخصه و محور را معین کرده است. این در ولایت مداری است. این در ولی الله الاعظم شناسی است. در دعای امام زمان آمده است که عرفتنی بنفسک، برای شناخت خدا اول باید خود را شناخت.

*ما چگونه می توانیم رضایت امام زمان و اهل بیت را به دست بیاوریم؟ باید رضایت خدا را کسب کنیم و اگر این رضایت را به دست آوریم به رحمت خدا می رسیم. این دعایی است که باید بخوانیم و حاجت بخواهیم. اگر کسی بخواهد رضایت امام زمان ارواحنا فداه را کسب کند با نماز در جمکران کسب نمی شود. ما باید طلب مغفرت و آمرزش کنیم.

*دروغ گفتن و غیبت هایی که کردیم، این ها مورد رضایت خداوند نیست. باید برای اینکه آدم شویم از خدا بخواهیم. سحر ها اگر زودتر بیدار شویم خوب است که به نماز شب هم برسیم هرچند که در این ماه خواب هم عبادت است!

*ان شاءالله بتوانیم خودمان را به خدا نزدیک کنیم. و هر چه به خدا نزدیک تر شویم احساس می کنیم که چقدر دوری از معاصی و جلب رضایت پدر و مادر و همان طور رضایت امام زمان را باعث می شود.

*امام زمان می فرماید رضایت من در نماز مستحبی نیست. اگر نماز واجب را هم که می خوانیم باید از یک مرجع تقلیدی که مشخص شده تقلید کنیم.سخت ترین عمل را هم اگر انجام دهیم باید همان طوری باشد که علمایی که درس فقه خوانده اند گفته اند نه من و تو.

*اگر مرجع تقلید نداشته باشی امام حسین علیه السلام هم قبولت ندارد. مرجع تقلید نداشته باشی پاک نیستی هر چقدر هم گریه کنی و سینه بزنی.   

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها