کد خبر: ۱۴۸۱۴۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۲ تير ۱۳۹۲
موضوع بازگشایی مجدد خانه سینما چند روزی است که به عنوان یکی از مسائل چالشی عرصه سینما مطرح است، صابرنیوز در پی این موضوع به سراغ فرج الله سلحشور یکی از کارگردانان ارزشی عرصه سینما وتلویزیون رفت تا پیرامون آن به بحث و گفتگو بنشینیم.

فرج الله سلحشور در گفتگو با سرویس فرهنگی صابرنیوز اظهار داشت:اعضای خانه سینما چندان مایل نبودند که بازگشایی خانه سینما در دولت کنونی انجام پذیرد و دوست داشتند که این موضوع در دولت آینده پیگری و بازگشایی در دولت آینده صورت بگیرد، اما بعد ازاینکه متوجه شدند در دولت اقای روحانی هم باید از طریق روند قانونی کار خود را پیش ببرند و خانه سینما بع خاطر اینکه بسیاری از کارهایش غیر قانونی است به دنبال این هستند که از طریق یکسری از جریاناتی که در دولت کنونی وجود دارد به دنبال بازگشایی مجدد خانه سینما هستند.

کارگردان سریال حضرت یوسف (س)این گونه بیان داشت:مسئولین خانه سینما متوجه این موضوع هستند که در صورتی که برای بازگشایی خانه سینما قرار باشد که روند قانونی طی شود، سرنوشت خوبی برای آنها رقم نخواهد خورد و دلیل این موضوع این است که تشکیل این مجمع با حضور برخی از اصنافی که هنوز قانونی نشده اند و خانه سینما هم قانونی نبودن انها را قبلا پذیرفته بوده است.

سلحشور در ادامه گفتگوی خود با صابرنیوز اظهار داشت:یکی دیگر از اشکالات خانه سینما این است که اساسنامه جدید آنها در هیئت رسیدگی به امور فرهنگی  تصویب نشده است. خانه سینما به دنبال اقدامات قانونی نیست بلکه به دنبال اقدامات فرا قانونی است و می خواهدد بدون گرفتن مجوزهای قانونی بازگشایی خانه سینما  مجددا انجام بگیرد.
 

وی این گونه ابراز داشت که: علت اینکه خانه سینما زیر بار یکسری از مجوزهای قانونی نمی رود این است که در صورتی که آن مجوزها را بگیرند آن وقت خانه سینما باید به عنوان یک نهاد زیر مجموعه جمهوری اسلامی ایران فعالیت کند و یکسری از بزرگان خانه سینما علاقمند به این موضوع نیستند و مدتی قبل برخی از سران خانه سینما در مقابل این موضوع که خانه سینما، "خانه سینمای جمهوری اسلامی " خوانده شود به شدت ایستادند وهمچنین مدتی قبل شرط التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از اساسنامه این نهاد حذف شد.
 
وی در پایان گفتگوی خود با صابرنیوز گفت:واقعا به چه دلیلی یکسری از سران خانه سینما در مقابل اینکه خانه سینما، "خانه سینما جمهوری اسلامی خوانده شود ایستادند، چرا شرط التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی از اساسنامه این نهاد حذف شده است. بازگشایی مجدد خانه سینما قطعا غیر قانونی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها