کد خبر: ۱۴۸۹۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۵ تير ۱۳۹۲
۳۳سال پیش در چنین روزی
موسوی خوئینی ها : دانشجویان پیش از اقدام به تسخیر لانه جاسوسی از من خواستند نظر امام را در این زمینه جویا شوم ولی من صلاح ندیدم با امام در این زمینه مشورت کنم.

رخدادهای 25 تیر 1359

چکیده:

  • با تصویب شورای انقلاب ورود و خروج از مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور به مدت 48 ساعت از این تاریخ ممنوع اعلام شد .
  • وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد مشاور وزیر امورخارجه انگلیس در امورخاورمیانه به دعوت عراق از بغداد دیدن خواهد کرد ، این سفر دوستانه به منظور توسعه روابط عراق و انگلیس انجام می گیرد .
  • دکتر حسن حبیبی: از دولت ترکیه خواسته شده است نسبت به استرداد دو تن از عوامل کودتای اخیر که به این کشور فرار کرده اند اقدام کند .
  • ابوالفضل قاسمی دبیر حزب ایران در رابطه با توطئه کودتا از سوی دادستانی انقلاب ارتش دستگیر شد .
  • شهر میامی آمریکا صحنه زد و خورد سنگین سیاهان با پلیس آمریکا شده است ، در جریان این درگیری ها دو افسر پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته  و 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند .
  • اسنادی در رابطه با سازمانی در اسرائیل و روابط پنهانی با این سازمان ها در مدرسه اندیشه مرتبط با واتیکان کشف شد که اسناد به دست آمده به همراه نقشه هایی از لانه جاسوسی به طور کامل در اختیار مقامات ذیصلاح قرار گرفت .
  • سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه ای خطاب به وزات کشور ما به طور کلی پاسخگویی به سازمان مجاهدین خلق [منافقین] را صحیح نمی دانیم و اعتقاد داریم در مورد این سازمان تا هنگامیکه مسئله اعلام مواضعشان مشخص نگردد ، هیچ چیز از آنان پذیرفته نیست .
  • موسوی خوئینی ها :  دانشجویان پیش از اقدام به تسخیر لانه جاسوسی از من خواستند نظر امام را در این زمینه جویا شوم ولی من صلاح ندیدم با امام در این زمینه مشورت کنم.
  • احمد مدنی : گروهی در مجلس با من مخالف هستند و اصرار دارند که در خارج از آن فضا باشم و از پیش زمینه ای را فراهم دیدند ، و من با بررسی هایی که انجام دادم دیدم صلاح من همان خواست مخالفین است .
مرزهای کشور تا 48 ساعت بسته شد

در پی انتشار خبر بسته شدن مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور اطلاعیه ای از سوی دفتر رئیس جمهور منتشر شد .در بخشی از این اطلاعیه آمده است : با تصویب شورای انقلاب ورود و خروج از مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی کشور به مدت 48 ساعت از این تاریخ ممنوع اعلام می شود .یک مقام آگاه در دفتر رئیس جمهور در این باره گفت : هواپیماهایی که امشب در مرزهای هوایی ایران هستند می توانند در فرودگاه بر زمین بنشینند ولی هیچ گونه پرواز دیگری از این ساعت به بعد چه از داخل و چه از خارج به ایران به مدت 48 ساعت انجام نخواهد شد .

پیش از این قرار بود که مرزهای کشور به مدت یک هفته بسته بماند که با مصوبه شورای انقلاب این محدودیت به 48 ساعت تقلیل یافت .از سوی ستاد خنثی سازی توطئه نیز اطلاعیه ای صادر و تاکید شد مرزداران باید هوشیار باشند و هرگونه حرکت مشکوک را به اطلاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برسانند . (1)

بعد از شکست عملیات طبس برای آزاد سازی گروگان ها و نیز شکست کودتای نوژه اینک نوبت عراق بود که ماموریت محوله از سوی قدرت های به اصطلاح جهانی را عملی سازد . دولت عراق از روز نخستین پیروزی انقلاب مداخله در امور ایران را به شدیدترین وجه ممکن سرلوحه اقدامات خود قرار داده بود .

روابط عراق و انگلیس گسترش می یابد

وزارت امورخارجه انگلیس اعلام کرد وزیر مشاور وزیر امورخارجه انگلیس در امورخاورمیانه به دعوت عراق از بغداد دیدن خواهد کرد ، این سفر دوستانه به منظور توسعه روابط عراق و انگلیس انجام می گیرد .گفتنی است در ماه های گذشته روابط عراق با کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس رو به بهبود گذاشته است . (2)

ایران خواستار استرداد افسران فراری از ترکیه شد

دکتر حسن حبیبی در مورد فرار دو عامل کودتا به ترکیه گفت : به محض اطلاع از فرار این دو نفر وزارت امورخارجه اقدامی برای استرداد آنها انجام داده است ولی ترکیه هنوز پاسخی نداده است . (3)

دستگیری ابوالفضل قاسمی در رابطه با توطئه کودتا

ابوالفضل قاسمی در رابطه با توطئه کودتا از سوی دادستانی انقلاب ارتش دستگیر شده است .سخنگوی دادستانی انقلاب ارتش ضمن اعلام این خبر اظهار داشت : دبیر حزب ایران در رابطه با طرح توطئه کودتا که چند روز پیش فاش شد به وسیله ماموران دادگاه انقلاب اسلامی ارتش دستگیر شده است .این سخنگو اضافه کرد : در منزل نامبرده نامه ها و اسنادی کشف شده است که وی در آن ارتشیان را تشویق به اعتصاب و تحصن کرده بود . گفتنی است ابوالفضل قاسمی به دلیل همکاری با ساواک منحله از نمایندگی مجلس معزول شده است . (4)

مهاجرانی ترور شد

ساعت یک بامداد امروز یک نفر ناشناس که خود را عضو گروه توحیدی پیام مستضعفین معرفی می کرد اطلاع داد که این گروه عباس مهاجرانی را در نواحی اطراف کن ترور کرده است .هنوز از صحت و سقم این خبر اطلاعی در دست نیست .گفتنی است عباس مهاجرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر و در دادگاه انقلاب اسلامی به خلع لباس محکوم شد . (5)

بعدها مشخص شد که عباس مهاجرانی ترور نشده و یا جان سالم به در برده است وی پیش از انقلاب در رادیو ایران مشغول فعالیت بوده و در دانشگاه تهران نیز تدریس می کرد . عباس مهاجرانی پس از انقلاب به دلیل روابط گسترده خود با رژیم طاغوت دستگیر و خلع لباس شد .

تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به فاجعه سینما رکس آبادان

دادستان دادگاه انقلاب ویژه رسیدگی به پرونده سینما رکس آبادان تعیین و مشغول به کار شد. به موجب این گزارش در پی اقداماتی که در جهت رسیدگی به پرونده سینما رکس آبادان از دو ماه پیش آغاز شده بود هیئتی متشکل از 2 تن از قضات با سابقه به آبادان اعزام شدند که با بررسی پرونده های موجود گزارشاتی تهیه و تسلیم دادستانی انقلاب کردند . (6)

زد و خورد خونین سیاهان با پلیس آمریکا

شهر میامی آمریکا صحنه زد و خورد سنگین سیاهان با پلیس آمریکا شده است ، در جریان این درگیری ها دو افسر پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفته و و 20 نفر دیگر نیز زخمی شدند .درگیری ها زمانی روی داد که یک پلیس سیاه پوست تصمیم داشت سه جوان سیاه پوست را دستگیر کند ، پلیس مدعی شده است این سه جوان تصمیم داشته اند خودروی یک سفید پوست را سرقت کنند ! هم اکنون میامی به شدت ناآرام است . (7)

کشف اسناد ارتباط با سازمان های اسرائیلی در یکی از مدارس تهران

مدیرکل آموزش و پرورش تهران در یک مصاحبه مطبوعاتی در زمینه کشف اسنادی در مدرسه اندیشه تهران وابسته به واتیکان در رابطه با سازمان های اسرائیلی توضیحاتی داد .وی گفت : در روز 10 تیرماه اسنادی در رابطه با سازمانی در اسرائیل و روابط پنهانی با این سازمان ها در مدرسه اندیشه کشف شد که اسناد به دست آمده به همراه نقشه هایی از لانه جاسوسی به طور کامل در اختیار مقامات ذیصلاح قرار گرفت .

وی گفت : کارمندان این مدرسه هم اکنون تحت نظر قرار داشته و حق خروج از ایران را ندارند .خوشنویسان گفت : تصمیم گرفته شده است که کلیه مدارس مسیونری و اقلیت های مذهبی منحل شوند و مثل مدارس عادی در ایران اداره شوند ، در مدارس اقلیت های مذهبی زبان قومی آنان تدریس خواهد شد . (8)

پاسخگویی به سازمان مجاهدین خلق را صحیح نمی دانیم

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه ای خطاب به وزات کشور نسبت به دعوت این وزارتخانه از احزاب و گروه ها برای بحث ایدئولوژیک پاسخ داد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : ما به طور کلی پاسخگویی به سازمان مجاهدین خلق [منافقین] را صحیح نمی دانیم و اعتقاد داریم در مورد این سازمان تا هنگامیکه مسئله اعلام مواضعشان مشخص نگردد ، هیچ چیز از آنان پذیرفته نیست .

سازمان مجاهدین انقلاب از جمله تشکل هایی است که از تجمعات غیرقانونی بعد از انتخابات 88 حمایت کرده و مردم را به حضور در خیابان ها تحریک و تشویق کرد و طبیعی است که بر اساس استدلال درست مطرح شده در بیانیه مجاهدین انقلاب در سال 59 در این گونه تجمعات همه اقشار ناراضی اعم از کسانی که موافق اندیشه های دعوت کننده به تجمع هستند و یا برای مقصود دیگری مخالف نظام موجود هستند حاضر می شوند و کثرت و یا قلت حاضران دلیلی بر حقانیت فرد یا گروهی نمی شود .

چرا نباید به درخواست منافقین برای تجمعات خیابانی پاسخ مثبت داد ؟

در این اطلاعیه در رابطه با تجمع هواداران مجاهدین خلق نیز آمده است : اقشار وسیعی از ملت را که مورد ادعای آنها است بارها و بارها از جمله در انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی در دور اول و دوم در سراسر ایران تجربه کرده ایم ، اما همه می دانند که اگر آقای خیلی ملی بختیار نیز در این شرایط در تهران اعلام راهپیمایی کند چیزی در همان حدود اجتماع خواهند کرد و همچنین چریک های فدایی خلق و یا روحانی بزرگ مجاهدین خلق حزب دمکرات ، کومله و ...یعنی عزالدین حسینی نیز به همین ترتیب !!

در ادامه تاکید شده است : زیرا هر مخالف خوانی علمی برافرازد همه مخالفان و ناراضیان از بی حجاب های سیاه پوش و صاحبان دکه های موسیقی گرفته تا سران جبهه ملی و مارکسیست ها و ...صد البته در این میان ساواکیها و آن عده ارتشی مزدور و سرمایه داران نیز گرد می آیند و در ثانی از شما می پرسیم آیا اینگونه اجتماعات می تواند دلیل حقانیت آنها باشد و فعالیت قانونی و علنی بختیار و عزالدین حسینی را در پی داشته باشد ؟! (9)

صلاح ندیدم نظر امام را بپرسم !

محمد موسوی خوئینی ها ابعاد تازه ای از تسخیر لانه جاسوسی را افشا کرد . وی گفت : دانشجویان پیش از اقدام به این عمل چند نفری روی این امر مطالعه کردند ، آنها به دلیل روابطی که از قبل با من داشتند جریان را در میان گذاشتند و گفتند که چنین برنامه ای داریم آیا این امر مطابق با نقطه نظرهای امام می باشد ؟ من با توجه به ضوابطی که آن روز در دست داشتم به نظرم رسید که این عمل در جهت اجرای نقطه نظرهای امام می باشد .

موسوی خوئینی ها ادامه داد : باز این برادرها برای به دست آوردن اطمینان بیشتر می خواستند که این امر را با امام هم در میان بگذارند که اگر احیانا مخالف هستند بفرمایند ، من با این امر مخالفت کردم گفتم این کار را ما انجام می دهیم و اگر موافق بودند بسیار خوب و اگر به دلیلی که الان نمی دانیم چیست با آن مخالفت کردند بلافاصله به عنوان اطاعت از دستور امام محل را ترک می کنیم . و این خودش اساسا درسی است به سایرین در برابر امام که هر چه ایشان دستور دادند عمل کنند .

امکان داشت امام تائید نکند در نتیجه از ایشان نپرسیدیم

وی اظهار داشت  : و اضافه بر اینکه گفتم اگر با ایشان مشورت کنید ولو اینکه باطنا موافق باشند به دلایل خاص ناگزیر می شوند که این امر را تائید نکنند زیرا صحیح نیست که ایشان در مقام رهبری مطلع شوند که عده ای می خواهند به سفارت حمله برده و افرادی را دستگیر کنند و ایشان آن را تائید کنند بنابراین اساسا طرح مسئله نزد ایشان را صلاح ندانستم .

مسئول همه جنایت ها در درجه اول آمریکا بود

موسوی خوئینی ها گفت : برای مظلوم این حق وجود دارد که دادخواهی کند و انتقام خود را از ظالم بگیرد علاوه براینکه در قرآن کریم هم هست که و لکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب این اعتقاد داشتیم و داریم که مجازات یک ظالم مسئله ای نیست تا بتوان از آن صرف نظر کرد و یا آن را بخشید بلکه باید این حق را گرفت باید ظالم را مجازات کرد تا حیات جامعه محفوظ بماند ، بنابراین بازگرداندن شاه یک وظیفه بود ، از این طرف چون مسئول همه جنایت ها در درجه اول آمریکا بوده و هم اکنون هم حتی زیر حمایت آمریکا به سرمی برد حمله به سفارت آمریکا مطرح شد .

موسوی خوئینی ها در مقابل درخواست بحق دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که خواهان نظر پیر و مرادشان هستند می گوید صلاح نمی دانم با امام مشورت کنم و نظر ایشان را جویا شوم ، ما کارمان را می کنیم و اگر ایشان مخالف بودند می گویند ! طبیعی است که اینگونه نگاه کردن به مسائل و پیش آمدهای سیاسی در یک نظام اسلامی تا چه اندازه خطرناک می تواند باشد ، آن هم در مورد حرکتی که نتایج مثبت و منفی بیشماری را می توانست برای کشور به بار آورد .

صلاح ندیدیم قانون را اجرا کنیم !

وی در مورد افشاگری ها علیه مدنی استاندار وقت خوزستان و نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت : هر چند وزارت کشور اعلام کرده بود که تبلیغات 24 ساعت مانده به انتخابات ممنوع است ولی ما صلاح ندیدیم این قانون را لحاظ کنیم ، چرا که کار از کار می گذشت از این رو دانشجویان حدود و قیود وزارت کشور را در این زمینه درست ندانستند.(10)

مدارک ارائه شده در مورد قشقایی اعتبار ندارد

تیمسار احمد مدنی در یک مصاحبه مطبوعاتی حضور یافت و نقطه نظرات خود را در مورد وضع موجود مجلس و جو حاکم بر آن و همچنین وضع جبهه ملی ، طرح کودتا و همچنین رد اعتبار نامه خسرو قشقایی اعلام کرد . وی گفت : در نامه ای که به رئیس مجلس نوشتم علت عدم حضور خود را در جلسات مجلس تشریح کردم و گفتم که در مجلس آن طور که باید نمی توانم موثر باشم .

وی در مورد رد اعتبارنامه خود گفت : گروهی در مجلس با من مخالف هستند و اصرار دارند که در خارج از آن فضا باشم و از پیش زمینه ای را فراهم دیدند ، و من با بررسی هایی که انجام دادم دیدم صلاح من همان خواست مخالفین است . مدنی در مورد اسنادی که اخیرا در مورد خسروقشقایی منتشر شده است نیز گفت : تا اصالت سندی محرز نشود نباید به هیچ وجه آن را منعکس کرد ، چون من با این گونه اسنادی که فاقد اصالت بودند برخورد کرده ام باید یادآور شوم که این اسناد اصالت ندارد و بسیار متاسف شدم در نظامی که باید بر مبنای صداقت و درستی استوار باشد اینگونه اسنادی که در اصالتش تردید دارم منتشر شود .

وی در مورد مشارکت جبهه ملی در کودتا نیز گفت : آخر چگونه ممکن است مردمی که عمری علیه نظام سابق مبارزه کردند و جز ایران و اعتقاد به انقلاب اسلانی ایران فکری نداشتند و همیشه پیشاپیش آمادگی خود را در این مسیر اعلام کرده اند اکنون به نفع همان رژیم در یک کودتا شرکت کنند ؟ (11)

پی نوشت:

1- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 12

2- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 2 ، بعد از شکست عملیات طبس برای آزاد سازی گروگان ها و نیز شکست کودتای نوژه اینک نوبت عراق بود که ماموریت محوله از سوی قدرت های به اصطلاح جهانی را عملی سازد . دولت عراق از روز نخستین پیروزی انقلاب مداخله در امور ایران را به شدیدترین وجه ممکن سرلوحه اقدامات خود قرار داده بود . اقدامات دولت عراق را می توان در امور زیر جمع بندی کرد 1- اعزام جاسوس به داخل کشور که در چندین مورد جاسوسان عراقی در خرمشهر دستگیر و محاکمه شدند 2- تحریک گروهی از مردم خوزستان به ایجاد آشوب و اغتشاش و در نتیجه زمینه سازی جدایی این منطقه از ایران 3- حملات روزانه به مناطق مرزی کشور که به شهادت و مجروحیت دهها نفر از نظامیان و مردم عادی ساکن این مناطق منجر شد . 4- مداخله در غائله کردستان از طریق کمک به عوامل حزب دمکرات 5- کمک به عوامل کودتای نوژه و ... این اقدامات در 31 شهریور 59 به یک جنگ تمام عیار علیه ایران اسلامی منتهی شد که به وضوح دست کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس در کمک به صدام در این جنگ دیده می شد . بهبود روابط عراق با آمریکا و انگلیس را باید در این راستا ارزیابی کرد .  در روزهای آینده بیشتر در این زمینه خواهیم نوشت .

3- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 2 ، بعدها مشخص شد که عباس مهاجرانی ترور نشده و یا جان سالم به در برده است وی پیش از انقلاب در رادیو ایران مشغول فعالیت بوده و در دانشگاه تهران نیز تدریس می کرد . عباس مهاجرانی پس از انقلاب به دلیل روابط گسترده خود با رژیم طاغوت دستگیر و خلع لباس شد .

6- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 1

7- اطلاعات ، 25 تیر 1359 ، صفحه 1

8- کیهان ، 25 تیر 1359 ، صفحه 16

9- جمهوری اسلامی ، 25 تیر 1359 ، صفحه 1 ، استدلال سازمان مجاهدین انقلاب پس از 33 سال هنوز خواندنی و عبرت آموز است ، این سازمان در مقابل درخواست منافقین که خواهان مجوزی برای تظاهرات عمومی هستند می گوید «در این گونه تظاهرات ها همه اقشار ناراضی و در طیف های مختلف حاضر می شوند و طبیعی است که کثرت افراد حاضر در این تجمعات و یا به زبان امروزین آن اردوکشی های خیابانی چیزی را ثابت نمی کند و دلیل حقانیت کسی نیست » همین سوال و استدلال را می توان در مورد اردوکشی های خیابانی سال 88 نیز پرسید ، سازمان مجاهدین انقلاب از جمله تشکل هایی است که از تجمعات غیرقانونی بعد از انتخابات حمایت کرده و مردم را به حضور در خیابان ها تحریک و تشویق کرد و طبیعی است که بر اساس استدلال درست مطرح شده در بیانیه مجاهدین انقلاب در سال 59 در این گونه تجمعات همه اقشار ناراضی اعم از کسانی که موافق اندیشه های دعوت کننده به تجمع هستند و یا برای مقصود دیگری مخالف نظام موجود هستند حاضر می شوند و کثرت و یا قلت حاضران دلیلی بر حقانیت فرد یا گروهی نمی شود . از سوی دیگر سازمان مجاهدین انقلاب درخواست وزارت کشور برای بحث ایدئولوژیک  با منافقین را نمی پذیرد و پیش از این مناظره تقاضا می کند که مجاهدین خلق مواضع خود را مشخص کند خواسته به حقی که عینا در سال های گذشته نیز مطرح بوده و هست ، جریان موسوم به اصلاحات همواره می کوشد که خود را در مناظره ها احیا کند و نکته ای که در این رابطه مطرح است این واقعیت است که اصلاح طلبان بایستی پیش از هر گونه مناظره و یا مهاجه ای با مخالفان سیاسی خود مواضع خود را در قبال خیانت پیشگان فتنه 88 روشن سازند چرا که هیچ نظامی نمی پذیرد با براندازان بر سر یک میز بنشیند و سخن بگوید ، زبان براندازان زبان قانون است و دادگاه نه مناظره و مهاجه در صدا و سیما و یا ارگان های علمی و دانشگاهی ...

10- جمهوری اسلامی ، 25 تیر 1359 ، صفحه 7  ، اظهارات خوئینی ها را می توان از چند منظر  به بررسی نشست و پیش از آن باید گفت سخن نگارنده در این نوشتار آن نیست که تسخیر لانه جاسوسی امری اشتباه بوده است بلکه اشغال لانه جاسوسی به استناد تائید امام خمینی حرکتی انقلابی و قابل ستایش است بلکه سخن جای دیگری است که موسوی خوئینی ها در مقابل درخواست بحق دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که خواهان نظر پیر و مرادشان هستند می گوید صلاح نمی دانم با امام مشورت کنم و نظر ایشان را جویا شوم ، ما کارمان را می کنیم و اگر ایشان مخالف بودند می گویند ! طبیعی است که اینگونه نگاه کردن به مسائل و پیش آمدهای سیاسی در یک نظام اسلامی تا چه اندازه خطرناک می تواند باشد ، آن هم در مورد حرکتی که نتایج مثبت و منفی بیشماری را می توانست برای کشور به بار آورد . قرار دادن رهبر انقلاب در مقابل عمل انجام شده با این استدلال که امام پس از تسخیر لانه جاسوسی یا موافق هستند یا مخالف و در هر صورت ما نظر ایشان را عملی می کنیم توجیحی است که به هر صورت در تحلیل نهایی نمی تواند به نفع انقلاب باشد ، در این مورد خاص رهبر انقلاب موافق بوده اند و نظر خود را نیز با صراحت اعلام کردند و طبق سخنی که در ابتدای نوشتار به آن اشارت شد سخن در درست و یا غلط بودن حرکت دانشجویان نیست که درستی آن به استناد تائید امام بر همگان مسجل است ولی سوال اساسی این است که آیا یک سرباز بایستی بر اساس نظر فرمانده خود عمل کند و یا دست به اقدام زده و منتظر نظر راه بر خود باشد ؟ از سوی دیگر خوئینی ها در بخش دیگری از مصاحبه می گوید وزارت کشور تبلیغات انتخاباتی را 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات ممنوع اعلام کرده بود و ما صلاح ندیدیم این قانون را عملی کنیم و به آن پایبند باشیم !!! و حال وی و گروهش بر قانون و قانون مداری اصرار می کنند و دم از آن می زنند و ما کدامین عملکرد اینها را باور کنیم ؟ طبیعی است که موسوی خوئینی ها خود را در این زمینه ها مجتهد می دانسته و به صورت مستقل دست به اقدام می زده است بررسی موشکافانه تاریخ انقلاب می تواند کدهای فراوانی از این دست اقدامات را در اختیار پژوهشگران قرار دهد ، خوئینی ها و دوستانش زمان امام اینگونه می اندیشیدند و عمل می کردند ، زمانی که منافقین نیز جرات مخالفت با امام را نداشتند ولی امروز که احقاد بدر و حنین سر باز کرده و چپ های آن زمان وبه اصطلاح سبزهای امروز خود را وزنه ای در میدان می بینند چگونه می اندیشند و عمل می کنند ؟ بی شک کدهایی که از بررسی تاریخ انقلاب به دست می آید به ما در پاسخ به این سوال یاری می دهد .

11- کیهان ، 25 تیر 1359 ، صفحه 2 ، مدنی از اصالت نداشتن اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی سخن می گوید و این خود سر درون او را فاش می سازد چرا که اسناد زیادی علیه مدنی در لانه جاسوسی کشف شده بود که این اسناد به تدریج در روزنامه ها منتشر شده و حتی در شکست مدنی در انتخابات ریاست جمهوری نقش ایفا کرده بود . احمد مدنی پیش دستی می کند که اگر فردا روزی اسناد دیگری فاش شده و در بررسی اعتبار نامه او مورد بررسی قرار گیرد جوابی در آستین داشته باشد . در روزهای آینده به این اسناد که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی فاش می شود خواهیم پرداخت .

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها