کد خبر: ۱۴۹۳۰۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۲۶ تير ۱۳۹۲
وزیر نیرو بر لزوم مدیریت افزایش مصرف برق در کشور تأکید کرد و گفت: افزایش مصرف برق به‌ویژه در تهران بزرگ در حال اتفاق افتادن است که باید بسیار هوشیارانه این وضعیت مدیریت شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، مجید نامجو با بیان اینکه در روزهای اخیر پیک مصرف برق کشور از ۴۴ هزار مگاوات فراتر رفته است، اظهار داشت: پیش‌بینی ما برای پیک مصرف برق در تابستان بین ۴۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات تا ۴۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات است اما به‌طور میانگین، تجربه نشان می‌دهد که از ۴۶ هزار و ۱۸۹ مگاوات بیشتر نخواهد شد و ما می‌توانیم تا دو هزار مگاوات ذخیره داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تمامی نیروگاه‌ها در مدار هستند، ادامه داد: هرگونه اقدام لازم برای جلوگیری از اعمال خاموشی در کشور صورت می‌گیرد و جای هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

نامجو گفت: با اجرای طرحهای بهینه سازی مصرف ازجمله توزیع لامپ‌های کم‌مصرف در سال ۸۹ و اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۰، عملاً پیک بار در سال ۹۱ در حد ۴۳ هزار و ۴۵۹ مگاوات محدود شد.

پیک مصرف برق ۴۰۰۰ مگاوات افزایش یافت

پیک مصرف برق کشور دیروز (سه‌شنبه ۲۵ تیرماه ۹۲) در مقایسه با روز مشابه پارسال ۴۰۰۰ مگاوات افزایش یافت.

دیروز پیک مصرف برق کشور ۴۴ هزار و ۷۱۸ مگاوات به ثبت رسید در حالی که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال ۴۰ هزار و ۷۱۸ مگاوات گزارش شده بود.

روز گذشته همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور به یک‌هزار و ۱۴۸ مگاوات رسید. صنایع کشور نیز در روز گذشته سه هزار و ۱۶۸ مگاوات برق مصرف کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها