يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۹۳۵۳
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۲۶ تير ۱۳۹۲
تحقیقات ترور فعال سیاسی سوری در لبنان نشان می‌دهد وی از سوی سه عامل تروریستی و با سی گلوله کشته شده است.

به گزارش فارس به نقل از النشره، تحقیقات در موضوع ترور محمد ضرار جمو تحلیلگر مسایل سیاسی و رئیس اداره سیاسی و روابط بین‌المللی در سازمان جهانی خارج نشینان عرب با نظارت عصام العبدالله فرمانده ژاندارمری منطقه عدلون دنبال می‌شود و معاینه‌های اولیه جنازه وی در بیمارستان علاء الدین در صرفند انجام شده است. تحقیقات از باغ‌های اطراف محل انجام ترور نیز همچنان ادامه دارد.

سه نفر نیز در ارتباط با این جنایت بازداشت شده‌اند که دو سوری و یک لبنانی هستند. البته تحقیقات از بازداشت شده‌ها نشان می‌دهد که آنها در این ترور دست نداشته‌اند.

منابع امنیتی اعلام کردند که عاملان این اقدام سه نفر بودند که سلاح‌های کلاشنیکف با خود داشتند و حدود 30 گلوله به سر و سینه و بخش‌های مختلف بدن وی شلیک کرده‌اند.

اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که عناصر مسلح در جنگل‌های زیتون مجاور پنهان شده بودند و جمو به همراه همسر و فرزند خود از صور به منزل خود در الصرفند باز می‌گشت. فرزند وی نیز در این حادثه دچار شوک عصبی شده است.

همسر جمو گفته بود که وی هشدارهایی را از مسئولان حزب سوسیالیست بعث عربی دریافت کرده بود که تلاش‌هایی برای ترور وی انجام می‌شود، آنها از وی خواسته بودند که هوشیار باشد و در تحرکات خود جانب احتیاط را حفظ کند.

دکتر «محمد ضرار جمو» فعال سیاسی سوریه و رئیس اداره سیاسی و روابط بین‌الملل در سازمان جهانی امور مهاجرین عرب صبح امروز با شلیک گلوله از سوی افراد ناشناس ترور شد.

وی در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی به عنوان تحلیلگر مسایل سیاسی ظاهر می‌شد و از مدافعان تمامیت ارضی سوریه به شمار می‌رفت، حضور در برنامه مع الحدث شبکه تلویزیونی المنار آخرین حضور تلویزیونی وی بود که روز شنبه 13 جولای انجام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها