کد خبر: ۱۵۰۹۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۱ مرداد ۱۳۹۲
در طی چهار روز گذشته اصفهان شاهد حوادثی همچون مصدومیت سه نفر بر اثر انفجار آبگرمکن در شهرستان اصفهان و نجات جان جوان 30 ساله آسمی از مرگ حتمی بود.
 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اورژانس اصفهان، ساعت 14:57 دیروز 28 تیرماه امسال طی تماسی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی شهرستان اصفهان اعلام شد که در اثر انفجار آبگرمکن سه نفر از اعضای یک خانواده دچار سوختگی شده‌اند، واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 115 از پایگاه ‌بلافاصله پس از دریافت گزارش این حادثه در فلکه لاله به محل حادثه اعزام شدند.

با توجه به اینکه اطرافیان حادثه دیده دو نفر از مصدومین ( یک زن و یک کودک خردسال) را قبل از رسیدن نیروهای امدادی، به بیمارستان منتقل کرده بودند، تکنسین‌های اورژانس 115 پس از رسیدن به محل حادثه، علائم حیاتی مرد 35ساله را که بر اثر سوختگی درجه سه بوده، کنترل کرده و پس از انجام اقدامات اولیه از جمله، پانسمان سوختگی و اکسیژن درمانی، وی را به بیمارستان تخصصی سوختگی امام موسی کاظم (ع) منتقل و این حادثه فوتی در بر نداشت.

همچنین بر اساس گزارش مرکز فوریت‌های پزشکی استان اصفهان مرد 30ساله‌ای، در اقدامی تحسین برانگیز از سوی تکنسین‌های فوریت‌ های پزشکی شهرستان اصفهان به زندگی بازگشت.

بر اساس این گزارش ساعت 19:31 روز چهارشنبه 26 تیر ماه، در تماس با اتاق فرمان شهرستان اصفهان اعلام شد مردی 30 ساله در خیابان چهارباغ پایین با سابقه بیماری آسم دچار کاهش سطح هوشیاری شده و تقاضای امدادرسانی کرده است.

تکنسین‌های یک واحد امداد اورژانس پیش‌ بیمارستانی 115 بلافاصله پس از دریافت گزارش حادثه بر بالین بیمار حاضر شدند و عملیات احیای قلبی ریوی را بر روی وی انجام دادند و سرانجام پس از 20 دقیقه تلاش مداوم از سوی کارشناسان اورژانس 115، علائم حیاتی این مرد 30 ساله بازگشت و پس از آن به بیمارستان امین منتقل شد.

به گزارش فارس، مهمترین عوامل در زنده ماندن فرد دچار ایست قلبی ریوی، تماس سریع با شماره‌ی 115، ارائه‌ی شرح حال دقیق از مصدوم و آدرس صحیح محل حادثه و حضور فرد راهنما در محل جهت راهنمایی کارکنان برای حضور به موقع بر بالین مصدوم بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها