کد خبر: ۱۵۱۴۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۲ مرداد ۱۳۹۲
دبیرکل فدراسیون، گزارش عملکرد کمیته‌های مختلف فدراسیون فوتبال در تیر 92 را به تفکیک کمیته‌ها اعلام کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، شرح کامل اقدامات فدراسیون فوتبال در تیرماه به شرح زیر است:

عملکرد تیم های ملی

در تیرماه 92 تیم های ملی فدراسیون فوتبال، فعالیت خود را با اردوهای متعدد در رده های مختلف ادامه داد و تیم های ملی  زیر15 سال، زیر16 سال و زیر17 سال  و زیر 19 سال اردوهای داخلی و خارجی شان را برگزار کردند. تیم ملی فوتبال بزرگسالان در این ماه تنها یک اردوی یک روزه داشت که جهت برگزاری دیدار نمادین با تیم ملی نود و هشت فرانسه بود که شنبه شب 29تیر در ورزشگاه آزادی برگزار شد . تیم های ملی زیر15 سال، زیر 16 سال و زیر17 سال و زیر 19 سال اردوها و بازیهای دوستانه شان را برگزار کردند. تیم ملی زیر15 سال برای حضور در در رقابتهای المپیک نوجوانان چین ، تیم ملی زیر 16 سال برای حضور در مرحله مقدماتی رقابتهای آسیایی در پاکستان، تیم ملی زیر 17 سال برای حضور در جام جهانی 2013 امارات و تیم ملی زیر 19 سال برای حضور در مرحله مقدماتی رقابتهای جوانان آسیا در کرمان، در حال آماده سازی هستند. تیم های ملی بانوان هم در رده های سنی مختلف اردوهایشان را پیگیری کردند که عملکرد آنها هم به همراه دیگر تیم های ملی در زیر می آید:

تیم ملی زیر15 سال

تیم ملی زیر 15 سال که خود را برای حضور در رقابتهای المپیک نوجوانان چین در مردادماه امسال آماده می کند، در اردوی اول این ماه در اردوگاه شهید باهنر دو بازی دوستانه را مقابل تیم های نوجوانان مقاومت و جوانان نیروی زمینی، انجام داد که در بازی اول نوجوانان 5 بر یک پیروز شدند و در بازی دوم مقابل جوانان نیروی زمینی به تساوی یک بر یک رسید. دور جدید اردوی تیم ملی زیر15 سال از 13 تا 18 تیر در مجموعه شهید چمران واقع در حکیمیه تهران انجام  شد و آخرین اردوی این تیم در کمپ شهریار هم در هفته آخر تیرماه برگزار شد.

روز 26 تیرماه قرعه کشی رقابتهای المپیک نوجوانان در رشته فوتبال انجام شد و تیم ملی فوتبال زیر15 سال ایران در گروه سوم المپیک نانجینگ 2013 چین با تیم های عربستان ، هنگ کنگ و اندونزی همگروه شد. ایران در سید بندی، در سید یک بود و به عنوان سرگروه در قرعه کشی شرکت کرد. تیم های چین (میزبان رقابتها)، کره جنوبی(مدافع عنوان قهرمانی)، ایران و کره شمالی در سید یک قرار داشتند. در گروه اول چین با تایلند، تیمور شرقی و قطر همگروه شد و در گروه دوم کره جنوبی، سنگاپور، عراق و کویت قرار دارند و در گروه چهارم کره شمالی با چین تایپه، پاکستان و ویتنام همگروه شده است.

اردوهای این تیم تا برگزاری رقابتهای المپیک نوجوانان در چین ادامه دارد.

تیم ملی زیر16 سال

اولین اردوی تیم ملی زیر16 سال به سرمربیگری مصطفی قنبرپور از ده تیر 92 در کمپ تیم های ملی آغاز شد. تیم ملی نوجوانان زیر16 سال در یک بازی دوستانه در آکادمی ملی فوتبال، مقابل تیم جوانان زیر19 سال نفت تهران یک بر صفر به پیروزی رسید. اردوی دوم تیم ملی زیر16 سال از 17 تیر در کمپ تیم های ملی آغاز شد و بازیکنان زیرنظر کادر فنی تمرین کردند.

مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در این رده سنی از 1/7/92 لغایت 15/7/92 در پاکستان برگزار خواهد شد و برنامه این رقابتها و زمان دقیق آن هم اعلام شده است.

تیم ملی زیر17 سال

اولین اردوی تیم ملی زیر17 سال در تیرماه با یک بازی دوستانه مقابل تیم امید سایپا همراه بود. در این بازی نوجوانان دو بر یک مغلوب تیم امید سایپا شدند. در بازی دوم تیم ملی زیر17 سال ایران توانست در ورزشگاه خیریه عمل دو بر صفر تیم زیر23 سال راه آهن را شکست دهد و در سومین بازی دوستانه تیم ملی زیر17 سال، تیم ملی نوجوانان چهار بر دو از تیم امید مقاومت 4 بر دو شکست خورد. اردوی دیگر تیم ملی زیر17 سال از 10 تا 15 تیرماه برگزار شد. در این اردو نیز یک دیدار دوستانه با تیم بزرگسالان صبای قم بازی شد که با تساوی دو بر دو به پایان رسید. تیم ملی زیر17 سال در یک بازی دیگر مقابل تیم بزرگسالان سایپای البرز، که در استادیوم اختصاصی باشگاه سایپا انجام شد، 5 بر صفر شکست خورد. در یک بازی دیگر تیم ملی نوجوانان هفت بر صفر مغلوب تیم ذوب آهن شد و دو روز بعد تیم ملی زیر 17 سال ایران در یک دیدار دوستانه مقابل امیدهای پیکان به تساوی رسید.

روز 24 تیر، اعضای کادر فنی، سرپرستی  و بازیکنان تیم ملی زیر17 سال به بیمارستان بهمن رفتند و از غلامحسین مظلومی پیشکسوت فوتبال ایران عیادت کردند. تیم ملی زیر 17 سال کشورمان خود را برای حضور در مسابقات جام جهانی نوجوانان که مهر ماه در امارات برگزار می شود، آماده می کند.

تیم ملی زیر 19 سال

اولین اردوی تیم ملی جوانان در تیر ماه و دو گروه، که گروه اول از روز شنبه هشتم تا دوشنبه دهم و گروه دوم از دوشنبه دهم تا چهارشنبه 12 تیر در هتل المپیک آغاز شد تا ساختار اصلی تیم ملی زیر19 سال شکل بگیرد. اردوی دوم تیم ملی جوانان در این ماه از 15 تیر آغاز شد. تیم ملی جوانان زیر نظر کادر فنی اردوها و تمریناتش را برگزار کرد تا به منظور حضور در تورنمنت چین آماده شود. تیم ملی جوانان، پیش از حضور در مرحله مقدماتی رقابتهای قهرمانی آسیا، در یک تورنمنت بین المللی در کشور چین شرکت خواهد کرد. این تورنمنت اوایل مرداد در چین و با حضور تیمهایی مثل پورتو پرتغال، سائوپائولوی برزیل، چیواس امریکا، شاندونگ چین، تیم ملی چین، تیم ملی کره شمالی برگزار می شود. این رقابتها از ششم مرداد آغاز و تا سیزدهم مرداد ادامه خواهد داشت. ایران در مرحله مقدماتی با تیم های جوانان کره شمالی، جوانان چیواس آمریکا و جوانان سائوپائولوی برزیل همگروه است.

در این رقابتها و در دو گروه دیگر تیم های بوتافوگوی برزیل، شاندونگ چین، تیم ملی جوانان چین و تیم ملی جوانان میانمار در یک گروه رقابت می کند و تیم های پورتوی پرتغال، اف سی لولنگ چین، تیم ملی جوانان مغولستان و تیم اچ کی رنجرز حضور دارند.

روز 28 تیر، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان با بازیکنان تیم ملی جوانان در کمپ تیم های ملی تمرین کرد.نکونام در تمرین تیم ملی جوانان حضور پیدا کرد و ضمن تمرین با بازیکنان تیم ملی جوانان، دقایقی برای آنها صحبت کرد. نکونام ضمن روحیه دادن به بازیکنان تیم ملی جوانان از آنها خواست تا با جدیت و تمرکز تمرین کنند و برای رقابتهای مقدماتی قهرمانی آسیا آماده شوند. کاپیتان تیم ملی بزرگسالان توجه به فرامین مربیان در رده های پایه را باعث پیشرفت بازیکنان دانست.در پایان تمرین کادرفنی و سرپرستی تیم ملی جوانان از کاپیتان تیم ملی به خاطر حضورش در تمرین تشکر کردند و از وی خواستند تا هر وقت تمایل داشت در تمرین تیم ملی جوانان حضور پیدا کند.

رقابتهای مقدماتی زیر 19 سال آسیا در کرمان و از تاریخ 16 تا 25 مهر برگزار می‌شود و تیم فوتبال جوانان ایران در مرحله مقدماتی رقابتهای جوانان آسیا با تیم‌های عربستان، لبنان و تاجیکستان در گروه چهارم همگروه شده و برنامه بازیهای تیم ملی به شرح زیر انجام خواهد شد: سه شنبه  16مهر 92 ایران به مصاف تاجیکستان می رود، پنج شنبه 18 مهر 92 ایران و لبنان دیدار می کنند و شنبه 20 مهر 92 ایران و عربستان به مصاف هم خواهند رفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا میانمار را به عنوان میزبان مرحله نهایی رقابتهای فوتبال جوانان آسیا در سال 2014 انتخاب کرده است.

تیم ملی زیر22 سال

کمیته برگزاری رقابتهای کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام تیم های شرکت کننده در بازیهای قهرمانی زیر22 سال آسیا و کشور میزبان، زمان قرعه کشی این رقابتها را اعلام کرد. در رقابتهای زیر22 سال قهرمانی آسیا، تیم های عراق، امارات، عربستان ، سوریه، ایران، کویت، اردن، ازبکستان، ژاپن، استرالیا، کره شمالی، چین، کره جنوبی، میانمار، یمن و عمان حضور دارند که تیم عمان به عنوان میزبان سهمیه مستقیم گرفته و تیم ملی یمن به عنوان بهترین تیم سوم رقابتهای مقدماتی به مرحله نهایی صعود کرده است. قرعه کشی رقابتهای قهرمانی زیر22 سال آسیا عمان 2013، شنبه دو شهریور 92 در مسقط برگزار می شود. رقابتها از 21 دی تا شش بهمن 92 برگزار خواهد شد و ورزشگاههای سلطان قابوس، سیب، ورزشگاه پلیس عمان و ورزشگاه سلطنت عمان برای برگزاری این مسابقات انتخاب شده اند. کمیته برگزاری رقابتها تقویم رقابتها را به محض برگزاری قرعه کشی اعلام خواهد کرد.

تیم ملی بزرگسالان

در آخرین رده بندی فیفا و 13 تیرماه فوتبال ایران با 15 پله صعود در مکان 52 رنکینگ فیفا ایستاد. ضمن اینکه ژاپن در مکان 37، استرالیا در مکان 40 و کره جنوبی در مکان 43 جهان  قرار گرفته اند و ایران با قرار گرفتن در رده 52 در آسیا چهارم شد. همچنین کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم در پیامی موفقیت های تیم های ملی فوتسال زنان و مردان ایران را تبریک گفت.

21 تیر سایت فیفا در گزارشی که در صفحه اصلی سایت و بخش ایران منتشر کرد چگونگی راهیابی ایران به جام جهانی 2014 برزیل را مورد بررسی قرار داد. در این گزارش آمده است: تیم ملی فوتبال ایران خرداد ماه توانست به جام جهانی صعود کند که هواداران فوتبال تا مدتها خاطره خوشی از این اتفاق داشته باشند. پس از آنکه ایران، نتوانست به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی صعود کند، با حضور کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی، فوتبال ایران توانست بار دیگر خودش را به عنوان پیشتاز منطقه آسیا مطرح کند.

تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال آقایان که در رقابتهای آسیایی داخل سالن کره جنوبی شرکت کرده بود پس از انجام 7 بازی و پیروزی در برابر حریفان  و پیروزی در فینال مقابل تیم ملی فوتسال ژاپن، مدال طلای این دوره از بازی‌ها را به ارمغان آورد. این تیم پس از شکست تیم های امارات و عراق با نتایج 13 بر صفر و  12 بر سه ، تیم چین را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در بازی نیمه نهایی تایلند را بر نتیجه 5 بر 4 از پیش رو برداشت و سپس در فینال ژاپن را با نتیجه 5 بر دو شکست داد تا به عنوان قهرمانی رقابتهای داخل سالن آسیا (کره جنوبی-اینچئون) برسد. بر همین اساس مسئولین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش  از این تیم قدردانی کردند.

تیم ملی فوتبال ساحلی

تیم ملی فوتبال ساحلی که به منظور کسب آمادگی برای رقابتهای جام جهانی تاهیتی در تورنمنت بلاروس شرکت کرده بود با تیم های ملی اوکراین، امارات و لهستان به رقابت پرداخته و پس از شکست دادن همه آنها، عنوان قهرمانی این تورنمنت را از آن خود کرد. همچنین رامین حقیقی زاده – داور بین المللی فوتبال ساحلی نیز در این تورنمنت قضاوت کرد. آخرین اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی در این ماه، 28 تیر آغاز شد و ملی پوشان تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی پیگیری می کنند.

تیم های ملی بانوان

تیم ملی نوجوانان بانوان

تیم ملی نوجوانان بانوان که خود را برای حضور در رقابتهای آسیایی فوتبال چین آماده میکند دو مرحله اردوی تدارکاتی ( 13 تا 19 تیر و 24 تا 30 تیر) را زیر نظر مهناز امیر شقاقی برگزار کرد. این تیم قرار است ماه آینده یک دیدار تدارکاتی با تیم باشگاهی زنجان و سپس با تیم های باشگاهی تایلند در این کشور برگزار کند.

تیم ملی فوتسال بانوان

تیم ملی فوتسال بانوان ایران که در رقابتهای آسیایی کره جنوبی (داخل سالن اینچئون) حضور داشت با ارائه عملکردی درخشان و بسیار خوب، موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی این مسابقات برای اولین بار در تاریخ ورزش توپی ایران شد. در این مسابقات تیم ملی فوتسال بانوان توانست با نتیجه 6 بر 1 تیم ملی مالزی را شکست داده و در دیدار دوم خود با نتیجه یک بر صفر از سد تیم قدرتمند تایلند گذشت و با نتیجه یک بر صفر تیم ملی ویتنام را از پیش رو برداشت و در دیدار آخر مرحله گروهی پنج بر صفر، هنگ کنگ را شکست داد. در مرحله نیمه نهایی چهار بر صفر اندونزی را شکست داد و در دیدار فینال به مصاف تیم ملی قدرتمند ژاپن رفت و با نتیجه 2 بر 1 و در وقت اضافه نتیجه دیدار را واگذار کرد و توانست مدال نقره این مسابقات را از آن خود کند.

کمیته داوران

کمیته داوران در تیرماه به خاطر تعطیلی مسابقات، برگزاری دوره های آموزشی را در دستور کاری خود قرار داد و در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که در تاریخ 11 تیر برگزار شد و بنا به پیشنهاد رئیس کمیته داوران، هدایت اله ممبینی به عنوان عضو جدید کمیته داوران منصوب شد.

بخش نظارت

کنفدراسیون فوتبال آسیا از نظارت حسین عسگری در بازیهای آسیایی جوانان خبر داد. این مسابقات از تاریخ 22 مرداد تا 1 شهریور در  نانجینگ چین برگزار می شود. ناظر این دوره از بازیها حسین عسگری از ایران است.

همچنین بنا بر اعلام کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا حسین عسگری که به عنوان ناظر داوری دیدار تیم های لخویا قطر و گوانگجو چین از مرحله یک چهارم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شده است، به دوحه خواهد رفت. این بازی روز 27 شهریور ماه در قطر برگزار می شود و داوران اماراتی بازی را قضاوت خواهند کرد. همچنین اسماعیل صفیری هم به عنوان ناظر داوری دیدار تیم های الشروطا سوریه و القادسیه کویت از سری رقابت های ای اف سی کاپ انتخاب شده است. این بازی روز 2 مهر ماه در بیروت برگزار می شود و داوران اماراتی این دیدار را قضاوت می کنند.

قضاوت

تیم ایرانی متشکل از علیرضا فغانی - داور وسط ، حسن کامرانی فر – کمک اول ، رضا سخندان – کمک دوم که برای قضاوت در در جام جهانی جوانان زیر20 سال ترکیه انتخاب شده بودند دو بازی حساس را در این مسابقات قضاوت کردند. بازی اول بین شیلی و انگلستان و بازی دوم بین تیم های مکزیک و اسپانیا بود که بازی دوم در مرحله حذفی انجام می شد و بسیارحساس بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به فدراسیون ایران از قضاوت  انسیه خباز مافی نژاد در مسابقات مرحله نهایی زیر 16 سال دختران خبر داد. این مسابقات از تاریخ 4 تا 14 مهرماه در  نانجینگ چین برگزار می شود. همچنین وی در مسابقات مرحله نهایی زیر 19 سال دختران آسیا نیز قضاوت خواهد کرد. این مسابقات از تاریخ 19 تا 28 مهرماه در  نانجینگ چین برگزار می شود.

سایر فعالیت های کمیته داوران

دپارتمان داوری کلاس توجیهی و بازآموزی پیش فصل مسابقات لیگ برتر فصل 92-93 داوران و کمک داوران لیگ برتری را از 11 تا 14 تیر 92 در هتل آکادمی ملی فوتبال برگزار کرد. این دوره به صورت تئوری و عملی برگزار شد و کلاس تئوری شامل آخرین مواردی که کمیته داوران فیفا تصویب کرده بود و مرور صحنه های داوری و همچنین جدیدترین فیلم های آموزشی در آمفی تئاتر آکادمی ملی فوتبال به بهترین نحو انجام شد. همچنین در زمین چمن کمپ تیم های ملی کارهای عملی انجام شد که شامل تست های آمادگی جسمانی بود. همچنین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، از داوران تست چربی را به عمل آورد و همه تمهیدات برای برگزاری خوب این کلاس توجیهی اندیشیده شد. ضمن اینکه در پایان دوره از بهترین داوران و کمک داوران فصل گذشته تقدیر شد. در این دوره  38 داور و 56 کمک داور شرکت کردند.

دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا کلاس توجیهی سه روزه نیم فصل اول فوتسال آقایان را از دهم تا چهاردهم شهریورماه در تهران برگزار کند. گفتنی است، 75 شرکت کننده در دو نوبت صبح و بعدازظهر موارد تئوری و عملی را پشت سر می گذارند. ضمن اینکه از کلیه شرکت کنندگان تست آمادگی جسمانی مطابق با معیارهای فیفا در ورزشگاه آزادی گرفته خواهد شد.

کمیته های انضباطی و استیناف

کمیته انضباطی فدراسیون صدور احکامش را درباره پرونده ها و شکایات مختلف در تیرماه هم ادامه داد و کمیته استیناف هم رای جدید خود را درخصوص پرونده تبانی در لیگ دسته اول اعلام کرد.

کمیته جوانان

کمیته جوانان در این ماه کار تیم های ملی پایه را دنبال کرد و سرپرست این کمیته جلساتی با کادرفنی تیم های مختلف زیر مجموعه این کمیته درباره روند استعدادیابی رده های متعدد سنی برگزار کرد. در این جلسات وی آخرین گزارش ها را از مربیان تیم های ملی پایه گرفت و برنامه رقابتهای پیش روی بین المللی نهایی و برنامه ریزی ها انجام شد. با توجه به تاریخ رقابتهای مقدماتی جوانان و نوجوانان آسیا و همچنین جام جهانی نوجوانان زیر17 سال 2013 امارات، برنامه ریزی هایی که در ماه گذشته شده بود پیگیری شد. همچنین مسئولین فدراسیون فوتبال دهم تیرماه در جلسه ای برنامه های برگزاری رقابتهای مقدماتی زیر 19 سال آسیا به میزبانی کرمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. برنامه های تیم های ملی زیر14، زیر15، زیر16 بررسی شد و درباره آنها تصمیم گیری لازم به انجام رسید.

کمیته فوتبال ساحلی

کمیته فوتبال ساحلی در تیرماه رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساحلی را آغاز و در پی آن اسامی بازیکنان گلزن و اخطاری را به هیاتهای استانها اعلام کرد.  نیم فصل اول رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساحلی نیز نوزدهم تیرماه برگزار شد که در نهایت ویژن تهران و گلسا پوش یزد صدرنشینان گروه 1 و 2 شدند. زمان نقل و انتقالات نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ساحلی نیز  از تاریخ 25/4/92 لغایت 9/5/92 اعلام شد. همچنین این کمیته مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ دسته اول فوتبال ساحلی فصل 93-92 را با حضور نمایندگان تیم های فائزه کاران مازندران، پرسپولیس شیراز، شباب کرمانشاه، پتروشیمی یزد، دانشگاه شیراز، شهدا چلیچه، فردوسی مشهد، موج گناوه، شاهین فرح آباد و کوثر اردکان یزد برگزار کرد که پس از قرعه کشی قرار شد تا تیم ها به صورت مجتمع در دو گروه الف و ب به رقابت با یکدیگر بپردازند.در گروه الف تیم های فائزه کاران مازندران، پرسپولیس شیراز، شباب کرمانشاه، صدر شیمی یزد، دانشگاه شیراز حضور دارند. در گروه ب نیز تیم های شهدای چلیچه  چهارمحال و بختیاری، فردوسی مشهد، موج گناوه، شاهین خرم آباد و کوثر اردکان یزد به رقابت با یکدیگر می پردازند. بر همین اساس زمان نقل و انتقالات تیم ها در لیگ دسته اول از تاریخ 15/5/92 لغایت25/5/92 از سوی کمیته فوتبال ساحلی اعلام شد. همچنین سقف جابجایی بازیکنان از لیگ برتر به دسته یک 3 سهمیه تعیین شد.

در راستای فعالیتهای این کمیته، مهدی محمد نبی-دبیر کل فدراسیون فوتبال با ارسال نامه ای به برخی از روسای هیات فوتبال استانها درخصوص اعلام آمادگی تیم آن استان جهت حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی بانوان کشور فصل 93-92 و معرفی ورزشگاه جهت برگزاری مسابقات اعلام کرد که هر چه زودتر اقدامات لازم برای حضور در این پیکارها را انجام دهند.

کمیته فرهنگی و بازی جوانمردانه

کمیته فرهنگی جلسه های توجیهی فرهنگی ویژه تیم ملی را برای رده های مختلف برگزار کرد. 16 تیرماه ششمین نشست سراسری مسئولین فرهنگی  فوتبال استانهای کشور روز با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این نشست شرح وظایف، برنامه ها و دیدگاههای مسئولین  مربوطه نسبت به صدور کارت شناسایی مسئولین فرهنگی استانها مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

16 تیرماه ششمین نشست فرهنگی مسئولین فرهنگی هیأت های استانی سراسر کشور با حضور علی کفاشیان برگزار و در همان روز نشست جمعیت حامیان هواداران فوتبال با علی کفاشیان و مهدی محمد نبی در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

17 تیر کمیته فرهنگی فدراسیون فوتبال به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اطلاعیه ای را برای مدیر عاملان باشگاههای کشور و روسای هیاتهای فوتبال صادر کرد و که توصیه هایی برای باشگاهها و هیاتهای فوتبال به همراه داشت.

29 تیرماه و در خلال بازی نمادین تیم های ملی منتحب 98 و تیم ملی 2014 برزیل، کمیته فرهنگی برنامه های متنوعی در نظر گرفته بود که شامل مراسم تقدیر از برترین های فوتبال ملی کشور، شامل تیم های فوتبال ساحلی که به جام جهانی تاهیتی صعود کرده، تیم ملی نوجوانان که به جام جهانی 2013 امارات صعود کرده، تیم های ملی فوتسال مردان و زنان که توانسته بودند در بازیهای داخل سالن آسیا به قهرمانی و نایب قهرمانی برسند و همچنین تیم ملی فوتبال بانوان نایب قهرمان رقابتهای غرب آسیا بود.  همچنین مراسم تجلیل از ستارگان تیم ملی که به جام جهانی 98 فرانسه صعود کرده بودند، هم انجام شد.

کمیته حقوقی و تدوین مقررات

تهیه دستور العمل وظایف سرپرستان تیم های ملی، تشکیل اولین جلسه بررسی آیین نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال با حضور مهدی محمد نبی ، اسماعیل حسن زاده، سید عباس موسوی، غلامرضا علیپور، حجت الاسلام علیپور، دکتر محمد نبی، وثوق احمدی و غلامرضا بهروان، اقدام به تهیه پیش نویس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از مهمترین اقدامات کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال بوده است.

کمیته بانوان

کمیته بانوان در 29 تیر سال 92 با همکاری فدراسیون فوتبال مراسم تقدیری را برگزار کرد و از بازیکنان و کادر تیم های ملی فوتسال و فوتبال بزرگسالان که عنوان های نایب قهرمانی در پیکارهای آسیایی(کره جنوبی ) و غرب آسیا (امارات)  با اهدا لوح و جوایز نفیس تقدیر و تشکر کرد.

همچنین این کمیته به منظور بررسی برنامه  های تیم ملی نوجوانان جلساتی را با  حضور علی کفاشیان-رئیس، فریده شجاعی-رئیس کمیته بانوان، مهناز امیر شقاقی-سرمربی تیم ملی نوجوانان و المیرا ثمینی پور-سرپرست تیم های ملی بانوان برگزار کرد و به بررسی وضعیت این تیم ها پرداخت. در این نشستها مقرر شد تا برنامه های اردویی و بازیهای تدارکاتی برون مرزی و داخلی برای تیم های ملی در نظر گرفته شود تا همه تیم های ملی و بویژه تیم ملی جوانان با آمادگی کامل در رقابتهای آسیایی چین حضور داشته باشد. بر همین اساس مقرر شد تا این تیم مرداد ماه به کشور تایلند اعزام شود و چند دیدار دوستانه با تیم های باشگاهی این کشور داشته باشد.

همچنین اقدامات لازم مربوط به حضور تیم شهرداری بم که عنوان قهرمانی لیگ برتر بانوان را کسب کرده بود؛ برای حضور در تورنمنت باشگاههای اوکراین انجام پذیرفت. قرار است این پیکارها شهریورماه برگزار شود.

همچنین مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر فوتبال بانوان در هجدهم تیر ماه سال 92 برگزار شد که طبق قرعه کشی تیم ها در هفته نخست حریفان خود را شناختند. مسابقات لیگ برتر در هفته نخست از تاریخ هفتم شهریور ماه آغاز شود. همچنین در مراسم قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر مقرر شد تا  12 تیم حاضر در رقابتهای لیگ برتر در مسابقات جام حذفی نیز حضور داشته باشند. بر همین اساس مراسم قرعه کشی رقابتهای جام حذفی نیز شهریور ماه برگزار خواهد شد و به احتمال فراوان استارت مسابقات جام حذفی از مهر ماه خواهد بود.

کمیته بانوان نشستی را با اعضای کمیته مسابقات برگزار و درخصوص برگزار رقابتهای فستیوال زیر 13 سال برای اولین بار تصمیم گیری کرد. این نشست در حالی با حضور دکترشجاعی، علیپور و غلامپور برگزار که در نهایت مقرر شد تا این فستیوال شهریور ماه به میزبانی تهران برای اولین بار در این رده سنی برگزار شود.

سازمان لیگ برتر و آزادگان و سازمان لیگ فوتسال (کمیته مسابقات)

در این ماه با توجه به اینکه مسابقات لیگ برتر و جام حذفی به پایان رسیده بود، سازمان لیگ برتر برنامه ریزی هایش را برای قرعه کشی رقابتهای لیگ برتر در فصل آتی انجام داد و قرعه کشی این رقابتها هم در تالار وحدت تهران برگزار شد. در این مراسم علاوه بر قرعه کشی از بهترین های لیگ برتر دوازدهم تقدیر شد.

در این ماه دبیر مهدی محمد نبی در نامه های جداگانه به غلامرضا بهروان رئیس سازمان لیگ آزادگان، رضا عبدی مسئول برگزاری مسابقات رده های پایه و حسن فرجی از اعضای سازمان لیگ آزادگان از زحمات آنان تشکر و قدردانی کرد. همچنین با توجه به تاکید و توصیه کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر ضرورت اهمیت و لزوم برگزاری نشست توجیهی قبل از شروع هر فصل از  لیگ برتر، این سازمان جلسه توجیهی دو روزه ای با حضور مدیران عامل، سرپرستان و سرمربیان تیم های فوتبال حاضر در لیگ برتر و طی روزهای 16 و 17 تیرماه در آکادمی ملی فوتبال برگزار کرد.

ضمن اینکه بهروان رئیس سازمان لیگ آزادگان زمان آغاز لیگ های یک و دو و سه را اعلام کرد. بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده لیگ دسته اول اواخر دهه سوم شهریور آغاز می شود و یک هفته بعد هم لیگ دسته دوم و اواسط مهرماه هم لیگ دسته سوم آغاز خواهد شد. جام حذفی باشگاههای کشور از 12 شهریور آغاز می شود و دهم تیرماه سازمان لیگ آزادگان زمان نقل و انتقالات لیگ های مختلف را اعلام کرد.

در روز 30 تیر، به پیشنهاد سازمان لیگ برتر و تایید فدراسیون فوتبال قیمت بلیت های لیگ برتر سیزدهم در ورزشگاه آزادی، دیگر ورزشگاههای تهران و شهرستانها اعلام شد.بر این اساس، بلیت های جایگاه ورزشگاه آزادی شامل طرفین جایگاه ویژه، 150000 ریال، طبقه اول ورزشگاه آزادی، 80000 ریال و طبقه دوم ورزشگاه آزادی 50000 ریال تعیین شده است.بهای بلیت در دیگر ورزشگاههای تهران و همچنین ورزشگاههای مختلف شهرستانها، 50000 ریال اعلام شده است.

آکادمی ملی فوتبال

سومین نشست شورای آکادمی در سال 92 و جلسه شورای توسعه فوتبال پایه در تیرماه برگزار شد. از دیگر اقدامات اکادمی ملی فوتبال می توان به پیگیری و برگزاری جلسات هماهنگی دومین همایش بین المللی علم و فوتبال و ارسال فراخوان این همایش به دوازده هزار نفر اشاره کرد. همچنین ارسال دعوت نامه های مربوط به میهمانان خارجی همایش هم پیگیری شد. نهم تیرماه رئیس آکادمی ملی فوتبال از انجام برنامه ریزی های مختلفی برای شورای همایش بین المللی علم و فوتبال و همچنین اجرای طرح توسعه فوتبال پایه خبر داد.

از سوی آکادمی ملی فوتبال اعلام شد که عاقلی و  کریمپور به سمنان می روند تا با همکاری هیات فوتبال استان سمنان، کارگاه آموزشی به منظور آشنایی مسئولین کمیته های مختلف آن هیات با اهداف ویژن و شروع فاز یک طرح را برگزار کنند.این کارگاه چهارشنبه 10 مرداد ماه با حضور دبیر هیات فوتبال استان، هماهنگ کننده ویژن، مسئولین کمیته های آموزش، جوانان، مسابقات، داوران و نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

16 تیرماه ششمین نشست آکادمی باشگاههای لیگ برتری در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد. در این نشست که با حضور مهدی تاج، دکتر علیزاده، گل محمدی و 10 رئیس آکادمی باشگاه لیگ برتری برگزار شد، رئیس آکادمی ملی فوتبال اعلام کرد با همکاری سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و تا پایان سال پروژه تشکیل آکادمی فوتبال برای باشگاههای لیگ برتری و دسته اول به پایان می رسد.

کمیته فوتسال

کمیته فوتسال در تیر ماه برنامه های پیش روی خود را پیگیری کرد که از مهمترین آن می توان به انجام فعالیتها و ارسال مدارک تیم گیتی پسند اصفهان به ژاپن برای حضور در رقابتهای جام باشگاههای آسیا اشاره کرد. همچنین نشست هیات رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال  برگزار شد که در نهایت با برگزاری رقابتهای لیگ در تاریخ 15 شهریور ماه موافقت شد و این پیکارها رسما از این تاریخ آغاز می شود.

امور بین الملل

ماه تیر، برای امور بین الملل فدراسیون ماهی بود که در آن شخصیت های مهم بین المللی صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی تبریک گفتند. پس از آنکه در آخرین روز خرداد، فادی زوریکت – دبیرکل فدراسیون فوتبال غرب آسیا گوردن ساویچ-مدیر برگزاری مسابقات فیفا، مارکوس کاتنر-قائم مقام دبیر کل فیفا طی نامه های جداگانه به مهدی محمدنبی –دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران به خاطر صعود تیم ملی به مسابقات جام جهانی2014 برزیل تبریک گفتند،شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در پیامی به علی کفاشیان صعود ایران را به جام جهانی تبریک گفت. در تیرماه روسای فدراسیونهای ژاپن، کویت، قطر، قرقیزستان، عربستان، فلسطین، ازبکستان، عمان و رئیس باشگاه آوایی برزیل هم به علی کفاشیان تبریک گفتند.

همچنین دبیرکل فدراسیون فوتبال کویت، هم در نامه ای به مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال، صعود تیم ملی را به جام جهانی تبریک گفت.

محمدرضا کسرایی مسئول امور بین الملل سازمان لیگ چهارم تیرماه خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه ای به دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، اطلاع داد پرونده شکایت باشگاه الهلال عربستان از استقلال ایران خاتمه پیدا کرده و به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع داده نخواهد شد و شکایت عربستانی ها کان لم یکن تلقی شده است.

همچنین هشتم تیرماه دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای به مهدی محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران، برنامه ادامه بازیهای تیم ملی ایران را در رقابتهای مقدماتی جام ملتهای آسیا استرالیا 2015 اعلام کرد. در این نامه آمده است که بر اساس توافق قبلی صورت گرفته بازیهای تیم ملی سوریه ( که میزبان است ) در تهران و در ورزشگاه دستگردی انجام خواهد شد و فدراسیون فوتبال ایران سه بازی تیم ملی سوریه را برگزار خواهد کرد.

کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرد که باشگاههای گسترش فولاد تبریز، فولاد اهواز، مس کرمان، سایپای البرز، پرسپولیس، استقلال خوزستان، فولاد سپاهان اصفهان و ذوب آهن باشگاههایی بودند که جمعا برای آی تی سی  14 بازیکن در سیستم تی ام اس اقدام کردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا 22 تیر اعلام کرد که دیدار بین تیم های اس سی کویت و نیو رادینت مالدیو از سری رقابت های ای اف سی کاپ 2013 روز سه شنبه دوم مهرماه در کویت برگزار می شود و محمدرضا کسرایی رئیس امور بین الملل سازمان لیگ به عنوان ناظر این مسابقه انتخاب شده است.

کمیته پزشکی

کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال، پوشش پزشکی کلیه تیم های ملی را از نظر نیروی انسانی و ملزومات را فراهم کرد. در طول ماه و به تناوب جلسات رسیدگی به تخلفات دوپینگ هم برگزار شد و احکام مربوط به بازیکنان دوپینگی به آنها اعلام شد. همچنین جلساتی برای مسایل پزشکی و کنترل دوپینگ به تناوب در این ماه برگزار شد.

همزمان با آغاز فصل جدید رقابت لیگ های مختلف فوتبال کشور و باتوجه  به الزامی بودن حضور فیزیوتراپیست ورزشی در کنار تیم های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی حاضر در رقابتهای رسمی فوتبال کشور و پیرو برگزاری موفقیت آمیز سه دوره آزمون سطح بندی فیزیوتراپیست های علاقمند به همکاری با فوتبال ،کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با هدف تامین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز باشگاهها اقدام به برگزاری چهارمین مرحله آزمون سطح بندی گرید C خواهد کرد که مقدمات برگزاری این دوره از ابتدای تیر ماه در دستورکاری این کمیته قرار دارد.قرار است تا این دوره آموزشی در مرداد ماه برگزار شود.

همچنین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال اقدام به برگزاری اولین کارگاه  الکتروتراپی در آسیب های فوتبال ویژه فیزیوتراپیست های دارای گرید C روز جمعه 7 تیرماه در سالن همایش هتل آکادمی کرد. این کارگاه با مدرسی دکتر کامران عزتی از اساتید دانشگاه و باحضور 30 تن از فیزیوتراپیست های لیگ های حرفه ای فوتبال  برگزار شد.

ضمن اینکه کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ پس از بررسی های مختلف در خصوص پرونده محمد ایرانپوریان حکم جدیدی را صادر کرد. بر همین اساس در خصوص تخلف محمد ایرانپوریان بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز به دلیل مصرف قطره چشمی 1% پردننیزون (براساس تجویز پزشک و با استناد به نسخه ارائه شده به کمیته پزشکی) این کمیسیون با توجه به بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده مبنی بر ورود ماده ممنوعه به بدن بازیکن از طریق قطره چشمی  1% پردننیزون و به واسطه مصرف داروی در درمان بیماری ورم ملتحمه بوده که طبق آیین نامه نیازی به درخواست TUE نیز نداشته است و بازیکن هیچ تقصیر یا غفلتی نکرده و راه ورود را هم بیان کرد است.از لحاظ انطباق موضوع با آیین نامه این کمیسیون ، طبق بند 2 ماده 77 آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال بازیکن را واجد استفاده از این بند خاص از ماده مرقوم دانسته و حکم ابطال محرومیت وی را صادر کرد.

کمیته آموزش

اوایل تیرماه، کمیته آموزش دو دوره آموزشی را در استانهای مختلف کشور برگزار کرد. کمیته آموزش اعلام کرد یک دوره استعدادیابی را در دو مشهد و اصفهان برگزار کرد. همچنین این کمیته کمیته آموزش در نامه ای به روسای هیات های 10 استان از برگزاری دوره مربیگری درجه A  برای استانهای شمال غرب کشور خبر داد. این کمیته اوایل تیرماه اعلام کرد که به منظور به روزرسانی اطلاعات مربیان درجه حرفه ای و  A  آسیا ، مربیانی که درجه A آسیا و یا حرفه ای را دارند تا 10 تیرماه فرصت دارند اطلاعاتشان را کامل کنند.همچنین کارگاه آموزشی به منظور آشنایی مسئولین کمیته های مختلف هیات فوتبال استان مرکزی، با اهداف ویژن و شروع فاز یک طرح ویژن از 12 تا 13 تیر در اراک برگزار شد و نمایندگان فدراسیون فوتبال این کارگاه را برگزار کردند. کمیته آموزش در این ماه اعلام کرد که مرحله دوم دوره آموزشی مربیگری درجه حرفه ای آسیا از 12 مراد ماه مدت 19 روز در آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود. یک دوره کلاس مربیگری استعدادیابی آقایان از سوم تا هفتم تیر ماه در تهران و به مدرسی ابوالحسن محمد مرادی برگزار شد.همچنین حسین صالح یک دوره مدربیگری تخصصی استعدادیابی را از سوم تا هفتم تیر ماه در تهران تدریس کرد.یک دوره کلاس مربیگری تخصصص درجه C کنفدراسیون فوتبال آسیا از هشتم تا نوزدهم تیرماه در تهران و به مدرسی حسین صالح برگزار شد.

امور تشریفات

امور تشریفات فدراسیون فوتبال در تیرماه اعزامهای داخلی و خارجی متعددی داشت. کمیته تشریفات فدراسیون تمامی کارهای مربوط به گرفتن بلیت پروازهای داخلی و خارجی، اخذ ویزا و هتل محل اقامت تیم ها و همچنین بدرقه و استقبال از تیم های ملی را انجام داد. همچنین این کمیته روادید ورودی داوران و ناظران خارجی مسابقات و نمایندگان فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و را گرفت و بلیت های پرواز آنها را خریداری کرد و برای آنها هتل رزرو کرد. این اخذ روادید ورود به کشور داوران و ناظران بازی دیدار تیم های باشگاهی استقلال و بوریران تایلند، اخذ مجوز شورای برون مرزی مسابقات تیم سوریه با تیم های اردن، سنگاپور و عمان و اخذ روادید، روز بلیط برای تیم ملی نوجوانان بانوان اعزامی به اردوی تدارکاتی تیم ملی تایلند و صدور روادید تیم ملی جوانان اعزامی به مسابقات چین و انجام رزرو بلیط و اخذ روادید برای تیم ملی بزرگسالان اعزامی به اردوی پرتغال از مهمترین فعالیت های امور تشریفات فدراسیون فوتبال بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها