کد خبر: ۱۵۳۶۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۰ مرداد ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در حرم حضرت معصومه (س):
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: نگویید حضور ما در راهپیمایی چه اثری دارد، در سوره توبه آمده است که هر قدمی در راستای مقابله با کفار برداشته شود، دارای ثواب است.

به گزارش 598 به نقل از فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بامداد پنجشنبه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام مقید بودند که شب 23 ماه مبارک رمضان را احیا بگیرند، بیان کرد: رسول خدا(ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان را معتکف می‌شدند و تاکید داشتند که شب 23 رمضان را احیا بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در این شب قرائت دعای فرج و دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) سفارش شده است، بیان کرد: همه این شب زنده‌داری‌ها و زاری و تضرع تقرب به خداوند است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه هر چه از خدا دور شویم، آسیب‌پذیرتر شده و امکان سقوط بیشتر فراهم می‌شود، تاکید کرد: قرب مکانی، قرب زمانی، قرب نسبی، قرب مولوی و قرب معنوی انواع تقرب هستند، که قرب مولوی به این معناست که خداوند به همه نزدیک است و فرقی بین مؤمن و کافر وجود ندارد و قرب معنوی به این معنا است که باید انسان خود را به خدا نزدیک کرده و ارتباطش را تقویت کند.

وی در ادامه عوامل تقرب به درگاه الهی را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ عامل نخست برای تقرب به حضرت حق، بینش و اعتقاد است و باید باورهای خود به خداوند را اصلاح کنیم.

رفیعی با بیان اینکه در شرایط کنونی دزد باورها و اندیشه‌ها زیاد شده است، تاکید کرد: خشونت، عرفان‌های نوظهور که ریشه در جاهلیت داشته و شیطان‌پرستی از نشانه‌های ضعف در باور است؛ مشکل دنیای امروز دوری از ولایت و فقدان محوریت امام معصوم است.

وی با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای شبهه‌ها و باورهای اشتباه است، اظهار کرد: اگر مردم از علما جدا شوند، برکت از زندگی آنها رفته، سلطان ستمگر بر آنها حاکم شده و ایمان از بین می‌رود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه دومین عامل برای تقرب به درگاه الهی را عامل معنوی دانست و تاکید کرد: ایمان، نماز و مسائل مذهبی از عوامل قرب است.

وی تاکید کرد: جوانان با قرآن و نماز انس داشته باشند و از فرصت شب قدر برای قرب به درگاه حضرت حق بهترین استفاده را داشته باشند.

رفیعی عامل سوم در قرب الهی را عوامل اجتماعی دانست و تاکید کرد: تواضع، اخلاق خوش، راست‌گویی، پرهیز از تکبر و بدخلقی و دیگر خصلت‌های نیکو از دیگر عوامل تقرب به درگاه الهی است.

وی گفت: در مسائل سیاسی طی سال‌های اخیر لطمه‌های زیادی خوردیم و نزاع‌ها و درگیری‌ها موجب دور شدن انسان‌ها از اخلاق شده است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت طلاق در جامعه تاکید کرد: قضات چرا زود به طلاق حکم می‌دهند؟

وی با انتقاد از برخی مشاوره‌‌های غیرمذهبی در زمینه ازدواج و طلاق به جوانان اضافه کرد: مشاوره‌های غیرمذهبی که بر گرفته از اصول غربی است، خیلی راحت به زوجین می‌گوید که از یکدیگر جدا شوند.

رفیعی همچنین به دخالت‌های اطرافیان در زندگی زوج‌ها اشاره کرد و گفت: چرا نمی‌گذارید دخترها و پسرها زندگی خود را داشته باشند؟ مراقبت و نظارت غیر از دخالت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن یوم الله قدس بیان کرد: روز قدس روز مبارزه با اسرائیل و کسانی است که به جان اسلام افتاده‌اند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: نگویید حضور ما در راهپیمایی چه اثری دارد؟ در سوره توبه آمده است که هر قدمی در راستای مقابله با کفار برداشته شود، دارای ثواب است.

وی گفت: سیره ائمه اطهار دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است و امیدواریم که شر تکفیری‌ها و وهابی‌های خبیث به خودشان بازگردانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها