کد خبر: ۱۵۴۹۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۱۴ مرداد ۱۳۹۲
سه مرد تبهکار که در محدوده بازار تهران گردنبند قاپی و کیف قاپی می کردند در عملیات های کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ 27 بهمن سال گذشته فردي با مراجعه به کلانتري 117 جواديه راه آهن اعلام کرد که در منطقه جواديه راه آهن -  ده متري اول ، دو نفر موتورسوار اقدام به قاپيدن کيف دستي حاوي يک رشته گردنبند طلاي متعلق به همسرش به همراه 500 هزار تومان وجه نقد داخل کيف کرده و متواري شده اند .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کيف قاپي" و به دستور شعبه يازدهم بازپرسي دادسراي ناحيه 27 تهران ، پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در حال بازگشت از مراسم عروسي يکي از بستگان بوديم . پس از خروج از تالار ، همسرم طلاهايش را به من داد و من نيز آنها را در داخل کيف دستي گذاشتم . به همراه ديگر اعضاي خانواده قصد عبور از خيابان را داشتيم که ناگهان يک دستگاه موتورسيکلت با دو سرنشين از کنار من عبور کرد و سرنشين عقب آن ، در يک لحظه اقدام به کشيدن کيف دستي ام کرد. دزدان بلافاصله پس از سرقت کيف حاوي رشته گردنبند ، مدارک شناسايي ، چندين کارت عابر بانک ، مدارک شناسايي ، گوشي تلفن همراه و 500 هزار تومان وجه نقد ، از محل متواري شدند .

با آغاز رسيدگي به پرونده ، کارآگاهان با بررسي سرقت هاي مشابه انجام شده و چهره نگاري هاي به عمل آمده اطمينان پيدا کردند که تمامي سرقت ها از سوی يک گروه از سارقين و به صورت حرفه اي انجام شده ، بگونه اي که بسياري از مالباختگان پس از خروج از مراکز تجاري و شعبات بانکي محدوده بازار تهران مورد سرقت قرار گرفته بودند .

با توجه به شيوه و شگرد سارقين در شناسايي مالباختگان و سرقت اموال و وجوه نقد از آنها ، کارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته بانکي مراکز تجاري و شعبات بانکي محل تردد مالباختگان پرداخته و در سلسله اقدامات خود موفق به شناسايي تصوير يکي از مجرمان سابقه دار در زمينه کيف قاپي به نام سعيد 23 ساله شدند .

با شناسايي "سعيد " به عنوان يکي از اعضاي گروه و در حاليکه وي آخرین بار و پس از آزادي از زندان متواري شده بود ، سرانجام وي از سوی کارآگاهان پايگاه هفتم دستگير و در تحقيقات اوليه دو عضو ديگر گروه به نام هاي "رسول . د" 24 ساله و "نادر . ن" 33 ساله را معرفي کرد .

در ادامه تحقيقات و با شناسايي محل تردد متهمان در قهوه خانه اي در منطقه جواديه راه آهن ، اين محل تحت مراقبت هاي پليسي قرار گرفت اما مشخص شد که رسول و نادر ، پس از اطلاع از دستگيري سعيد از اين محل متواري شده اند .

اقدامات پليسي برای شناسايي مخفيگاه متهمان و دستگيري دو عضو ديگر گروه ادامه داشت تا اينکه با ثبت مشخصات متهمان در سيستم جامع پليس ، کارآگاهان پايگاه هفتم آگاهی متوجه شدند که رسول هنگام کيف قاپي دستگير شده است. بلافاصله رسول به پايگاه هفتم منتقل و در تحقيقات ، مخفيگاه سرکرده گروه - نادر - را در منطقه اتابک معرفي کرد . با شناسايي مخفيگاه نادر در منطقه اتابک ، اين محل تحت مراقبت هاي پليسي قرار گرفت و نادر نيز اواخر تيرماه دستگير و به پايگاه هفتم پليس آگاهي منتقل شد .

سرهنگ کارآگاه داوود فرد ، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرايم مختلف کيف قاپي ، موادمخدر و سرقت منزل ، گفت :هر سه متهم پرونده از مجرمان سابقه داري هستند که بارها به اتهام جرايم مختلف دستگير و روانه زندان شده اند .

وی با اشاره به اعترافات متهمان گفت : متهمان پس از دستگيري به دهها فقره کيف قاپي و گردنبندقاپي در محدوده بازار ، نازي آباد ، جواديه راه آهن ، راه آهن ، مولوي و ... اعتراف کرده اند که با بررسي شکايات مشابه ، تاکنون تعدادي از مالباختگان شناسايي و متهمان را مورد شناسايي قرار دادند .

رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان خبر با دعوت از مالباختگان گفت : از تمام مالباختگاني که طي شش ماه گذشته و به ويژه در محدوده بازار تهران و مناطق مرکزي و جنوب تهران مورد سرقت به ويژه گردنبند قاپي ، کيف قاپي ، سرقت گوشي تلفن همراه و ... قرار گرفته اند دعوت مي شود تا برای شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به پاياگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان پانزده خرداد _ ميدان ارگ مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها