کد خبر: ۱۵۵۱۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
وزیر علوم پیشنهادی مسیر دوم‌خردادی‌های افراطی را دنبال خواهد کرد
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: وزیر علوم پیشنهادی در همان مسیر دولت اصلاحات حرکت خواهد کرد و نتیجه آن وقوع 18 تیر 78، استحاله تشکل‌های دانشجویی و ایجاد تنش در فضای دانشگاه خواهد بود.
علی عبدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که وزیر علوم پیشنهادی سابقه اجرایی قوی و قابل ملاحظه‌ای ندارد باید ببینیم که از چه تیم و گروهی است تا مواضع آینده وی را تشخیص دهیم.

وی افزود: وزیر علوم پیشنهادی از گروه رادیکال دوم خردادی‌ها است که پس از رفتن مصطفی معین از وزارت علوم سرپرست این وزارتخانه شد و با این وضعیت مسیری که وی برای وزارت علوم پیش می‌گیرد قطعا همان مسیری است که دوم خردادی‌ها در پیش گرفته بودند.

عبدی با بیان اینکه دوم خردادی‌ها و اصلاحات در زمان مسئولیت‌شان نسبت به تشکل‌های دانشجویی واکنش‌های متفاوتی داشتند، گفت: یک نوع واکنش دولت اصلاحات در قبال تشکل دانشجویی دفتر تحکیم وحدت بود که در آن دوران اصلاح‌طلبان تحکیم وحدت را پیاده نظام حزب مشارکت در دانشگاه کردند و این تشکل دانشجویی را یکی از احزاب اصلاح‌طلب خواندند و هیچ محدودیتی برای فعالیت این تشکل دانشجویی قائل نشدند.

وی افزود: واکنش دیگر اصلاح‌طلبان تند‌رو درقبال تشکل‌های ارزشی و انقلابی بود که نه تنها برای آنان آزادی بیان قائل نبودند بلکه امنیتی‌ترین فضا را برای این تشکل‌ها به وجود می‌آوردند.

وی با تاکید بر این موضوع که در دولت اصلاحات یک فضای دوگانه در دانشگاه‌ها حاکم بود، تصریح کرد: در دوران اصلاحات از یک طرف شعار آزادی بیان سر داده می‌شد و از طرف دیگر محدودیت‌های شدیدی را برای تشکل‌های ارزشی و انقلابی به وجود می‌آوردند.

وی با بیان این موضوع که وزیر علوم جدید نیز در همان مسیر دولت اصلاحات حرکت خواهد کرد، گفت: نتیجه چنین رویکردی وقوع 18 تیر 78 خواهد بود و ما شاهد تنش‌ها و سیاسی‌کاری‌های شدیدی در دانشگاه خواهیم شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با اشاره به وظایف مجلس در قبال دادن رای اعتماد به وزیر علوم آینده، گفت: مجلس باید قضیه وزارت علوم را به شوخی نگیرد و وضعیت وزارت علوم را با ملاحظات سیاسی پیچیده نکند.

عبدی در پایان سخنان خود با توصیه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب، گفت: توصیه ما به روحانی این است که از گذاشتن چنین افرادی در وزارت علوم صرف‌نظر کند. ما معتقدیم حسن روحانی در قضیه وزارت علوم به شدت تحت فشار اصلاح‌طلبان قرار دارد و اگر وی در این باره اعتدال را رعایت نکند اعتماد دانشگاهیان نسبت به وی از بین خواهد رفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها