کد خبر: ۱۵۶۷۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
کار به دست آقازاده‌ها خواهد افتاد ؛
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه می‌گویند کابینه روحانی همان کابینه هاشمی است، گفت: در شرایط فعلی کار به دست آقازاده‌ها خواهد افتاد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مهراد بذرپاش نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مخالفت با کلیات کابینه پیشنهادی حجت‌الاسلام روحانی،  با بیان اینکه این نطق به این معنا نیست هیچ فرد شایسته‌ای در دولت وجود ندارد، گفت: عقیده دارم افراد شایسته و کاردانی حضور دارند که گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس حق آنهاست، اما آنچه که می‌خواهم بگویم این است که کلیات کایبنه به مثابه یک سیستم یک‌پارچه است که از مشکلات مهمی رنج می‌برد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: مخالفت با کابینه مطلقا به معنای آسیب‌زدن به روابط بین دولت و مجلس نیست و طبیعی است که ظرف چند روز  آینده تکلیف کابینه مشخص خواهد شد و دولت کار خود را آغاز خواهد کرد. مجلس نیز در چارچوب قانون تمام تلاش خود را برای کمک به دولت به کار خواهد بست، اما مهمترین کمکی که می‌توانیم به آقای روحانی کنیم، این است که کمک کنیم روحانی ملاحظات و مصلحت اندیشی‌های تحمیلی به این دولت را به حداقل رسانده و کابینه کاملا حرفه‌ای، هماهنگ و متناسب با نیازهای روز تشکیل دهد.

بذرپاش تصریح کرد: متاسفانه حضور چند تن از چهره‌های مرتبط با حوادث سال 88 که برخی ابا دارند لفظ فتنه را برای آن به کار ببرند، جای سوال است و ما کم‌وبیش می‌دانیم که حضور این افراد در کابینه محصول فشارها و سهم‌خواهی‌های برخی‌ها است، ولی حقیقت این است که مجلس به دلیل سوگندی که خورده و همچنین تعهدی که نسبت به مردم ایران دارد، به هیچ وجه نمی‌تواند از این موضوع به سادگی عبور کند. هر چند که برخی‌ها خوششان نیاید لفظ فتنه را تکرار کنند.

وی فتنه را جابجایی اصول موضوعه جمهوری اسلامی در سال 88 توسط عده‌ای خواند و گفت: فتنه 88 یک سوءتفاهم نبود و شعارهایی مانند "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" سوءتفاهم قابل گذشت نیست و پس از آن هیچکدام از این افراد عذرخواهی نکرده و کسی یاد ندارد که با فتنه کوچکترین مرزبندی داشته باشند و فتنه 88 یک شاخص انتخاب است .

نماینده مردم تهران دلیل دیگر مخالفت با کلیات کابینه را این دانست که کابینه فعلی توانایی اجرای برنامه‌های روحانی را ندارد و خاطرنشان کرد: وعده‌های آقای رئیس جمهور در ایجاد بهبود فوری در مسائل اقتصادی مردم نمی‌تواند با این کابینه مسن به دست بیاید و میانگین سنی کابینه پیشنهادی آقای روحانی تقریبا بالای 60 سال است که معنای آن این است که این کابینه کم‌تحرک خواهد بود.

بذرپاش ادامه داد: بنده قصد ندارم تجربه آقایان را دست کم بگیرم، اما هر کس کار اجرایی در ابعاد ملی انجام داده باشد، می‌داند که این کار مستلزم تحرک بالا و توان کار حداقل 15 ساعتی است و اکنون دیگر زمان راحت‌طلبی و اشرافی‌گری نیست، چرا که مردم توقع دارند در زمانی کوتاه به اوضاع آنها سامان داده شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی عملا کار به دست آقازاده‌ای خواهد افتاد که توان جبران کردن نیروی تحلیل رفته عناصر بالادستی را داشته باشد و در این صورت شاهد بازگشت عناصر پشت پرده خواهیم بود که این معنی را می‌دهد که از شعاع‌های اصلی دولت اعتدال انحراف را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم تهران با استناد به برخی منابع گفت: برخی منابع می‌گویند کابینه روحانی شبیه کابینه هاشمی‌رفسنجانی است، اما آقای روحانی خود شما می‌دانید که بعد از اینکه شما ثبت‌نام کردید، آقای هاشمی اراده ثبت‌نام در انتخابات را کرد، اما توفیق حضور به وی دست نداد و حتی تا 3 روز آخر مانده با انتخابات نیز از شما حمایت نکرد. پس شما بدانید که فقط به خداوند متعال و مردم وام‌دار هستید و نه هیچکس دیگری.

بذرپاش کابینه پیشنهادی را شبیه شرکت سهامی دانست و اظهار داشت: برخی از ایراداتی که به دولت‌های سابق گرفته می‌شد، این بود که مجبور بودندبه اطرافیان سهمی بدهند که بیشتر از همه شخص رئیس‌جمهور متضرر می‌شد.

وی با اشاره به این وعده روحانی مبنی بر استفاده از نیروهای شایسته خاطرنشان کرد: آیا این انتخاب با ملاک‌های حداکثری شایسته‌سالاری صورت گرفته بود و آیا تفسیر دولت وحدت ملی این است؟ آیا در میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فرد شایسته‌ای نبود که شایسته حضور در کابینه باشد و یا آیا در دولت سابق فردی شایستگی حضور در دولت فعلی را نداشت. در صورتی که شما گفتید کلید دارم نه داس!

نماینده مردم تهران کابینه را دارای عدم انسجام اقتصادی معرفی کردو پرسید: آیا تیم اقتصادی دولت دارای یک فرمانده واحد و مشخص است؟ آنطور که می‌دانم هر یک از افراد اقتصادی همکار رئیس‌جمهور تز اقتصادی جداگانه‌ای دارد. مسئولیت اقتصادی در کابینه بر عهده کیست؟ آیا منظور از ژنرال‌هایی که قرار بود به کار بگیرید این افراد بودند و بقیه کارشناسان سرباز هستند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها