کد خبر: ۱۵۸۸۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
فتنه گران و مدعیان تقلب برای گرفتن وزارت علوم و دانشگاه ها در چنگ خود، تلاش گسترده ای را آغاز کرده و تمام سعی خود را می کنند تا به نوعی این وزارتخانه را تصاحب کنند اما نمایندگان مجلس سد مقاومی در مقابل آنها هستند و به فتنه گران رای نخواهند داد.
بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات مجلس و زمزمه های تشکیل کابینه، این بحث مطرح شد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سهمیه اصلاح طلبان تند رو است.






به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در همین راستا سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق، میلی منفرد را برای تصدی وزارت علوم به حسن روحانی تحمیل و روحانی نیز وی را به مجلس معرفی کرد اما نمایندگان مجلس به وی رای اعتماد ندادند.
پس از عدم رای اعتماد مجلس به میلی منفرد، جعفر توفیقی وزیر علوم دولت دوم خاتمی، از سوی حسن روحانی بعنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.
توفیقی بلافاصله در مصاحبه هایی اعلام کرد که گزینه نهایی روحانی برای تصدی این وزارتخانه است و بزودی به مجلس معرفی خواهد شد.
بعد از این قضیه، نمایندگان مخالفت های خود را شروع کرده و اعلام داشتند که حتی برای سرپرستی این وزارتخانه نباید فتنه گران منصوب می شدند.
در همین راستا خبرنگار ما در روزهای گذشته از زبان نمایندگان مجلس شنید که برای رای اعتماد به وزرا، فتنه خط قرمز مجلس است و نمایندگان به فتنه گران رای نمی دهند.
با این وجود نمایندگان مجلس مخالف توفیقی در وزارت علوم و حتی بعنوان سرپرست این وزارتخانه هستند.
توفیقی یکی از فتنه گران سال 1388 و مدعیان تقلب در انتخابات است.
وی در روز 26 خرداد 88 در جمع اساتید متحصن در مسجد دانشگاه تهران جملاتی بیان می کند که نقش وی در فتنه را کاملا مشخص می سازد.
با پخش فیلم سخنرانی توفیقی در سایت ها و محرز شدن نقش وی در فتنه 88، هرگز نمایندگان به وی برای تصدی وزارت علوم رای نخواهند داد.
تو فیقی در بخشی از سخنرانی 12 دقیقه ای خود در آن روز اینگونه گفت:
الان عمق تاسف جایی است که این 24 میلیون رای به دست من و شما به اسم چه کسانی رفت؟
این به نظر من بسیار برای مردم روحیه مردم را و شخصیت مردم را جریحه دار می‌کند. ای کاش به اسم یک آدمی می‌رفت که ما درست نمی‌شناختیمش.
نظر من از هر جنبه که نگاه کنیم واقعا ابعاد این تاسف و تاثر و تالم بسیار گسترده است و ما رای شخصیت با تقوا سالم و مدیر با تجربه‌ای مثل آقای مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم که در واقع انقلابیون چند روزه هستند و...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها