کد خبر: ۱۵۹۰۵۱
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال معتقد است که بايد با ميدان دادن به داوران جوان براي داوري فوتبال ايران پشتوانه‌سازي لازم انجام شود.
هدايت‌الله ممبيني اظهار کرد: چاره‌اي جز پشتوانه‌سازي براي داوري فوتبال نداريم. براي اين کار بايد از داوران جوان‌تر در بازي‌هاي ليگ برتر استفاده کنيم تا رقابت و انگيزه بين داوران بيشتر شود.

به گزارش ايسنا ، وي درباره انتقاد برخي مربيان از قضاوت داوران جوان و کم‌تجربه گفت: اين داوران شايد در ليگ برتر ناشناخته باشند اما کم‌تجربه نيستند، پنج – شش سال سابقه داشته و بازي‌هاي سختي را در ليگ يک قضاوت کرده‌اند. آنها از بين داوران ليگ‌هاي پايين‌تر گلچين شده‌ و تنها به دليل تازه‌وارد بودن در ليگ برتر کمي استرس دارند. به عنوان خانواده داوري بايد به آنها ميدان بدهيم تا بهتر شوند.

ممبيني در ادامه درباره مصوبات جلسه ديروز (دوشنبه) کميته داوران گفت: در اين جلسه درباره زمان و نحوه برگزاري کلاس‌هاي آموزشي داوران ليگ آزادگان، فوتسال و بانوان صحبت کرديم. کلاس داوران ليگ آزادگان و دوره مدرسي نظارت فيفا در مهر ماه، کلاس داوري بانوان در اواخر شهريور و کلاس داوران فوتسال در ميانه اين ماه برگزار مي‌شود.

عضو کميته داوران فدراسيون فوتبال در ادامه با بيان اين که اين کميته در جلسه دوشنبه درباره فهرست داوران بين‌المللي هم به بحث و بررسي پرداخته است، اظهار کرد: نکته مهمي که در اين مساله وجود دارد، سن داروان است. بايد کساني را به عنوان داور بين‌المللي معرفي کنيم که شانس انتخاب به عنوان داور "اليت" را داشته باشند. همچنين تسلط بر زبان انگليسي و فيزيک مناسب بدني جزو شاخص‌هاي مهم داوران است. با شرايط موجود به نظر مي‌رسد که در فهرست داوران بين‌المللي جابه‌جايي‌هايي خواهيم داشت؛ چون بايد براي داوري فوتبال ايران پشتوانه‌سازي کنيم.

ممبيني در ادامه گفت: فدراسيون فوتبال هر کشوري مي‌تواند هر سال دو نفر را به عنوان داور اليت به فيفا پيشنهاد بدهد. ايران اکنون سه داور اليت دارد. براي امسال نام اشکان خورشيدي و محمدرضا اکبريان را به فيفا اعلام کرده‌ايم. ناظران فيفا در هفته‌هاي اخير براي آناليز عملکرد اين دو داور به ايران آمده‌ و قضاوت‌هاي اين دو را از نزديک ديده‌اند. اين فرصت را فدراسيون در اختيار داوران مي‌گذارد و باقي ماجرا بر عهده خودشان است که با تلاش و عملکرد خوب، شايستگي خود را به فيفا اثبات کنند.

وي در پايان با اعلام اين خبر که چينش داوران هفته ششم ليگ برتر فوتبال انجام شده است، گفت: در اين هفته براي محسن ترکي هم قضاوت در نظر گرفته شده اما ممکن است تا ابلاغ رسمي اتفاقاتي مانند فراهم نشدن شرايط سفر و مشکلات ديگر رخ دهد که ناچار به تغيير برنامه شويم. ترکي از بهترين داوران ماست که متاسفانه به دليل مصدوميتش نتوانستيم چند ماه از او استفاده کنيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها