کد خبر: ۱۵۹۰۵۲
زمان انتشار: ۲۳:۵۸     ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
سرمربي استقلال گفت: تيم فوتبال بوريرام تايلند در بازي فردا به دنبال ايجاد لايحه‌هاي دفاعي و گرفتن زمان بازي است.

  امير قلعه‌نويي سرمربي استقلال در برنامه چهل‌تيکه از شبکه ورزش در گفت‌وگويي تلفني و در حالي که فيروز کريمي و مجيد نامجو مطلق ميهمانان اين برنامه بودند در خصوص مسائل فوتبال ايران و نيز بازي فردا شب استقلال برابر بوريرام تايلند اظهاراتي داشت.

به گزارش فارس، وي در ابتدا در خصوص نامجو مطلق اظهار داشت که به نظر من نامجو مطلق بهترين هافبک تکنيکي تاريخ فوتبال ايران است و همچنين فيروز کريمي که هميشه افتخار را اين داشته‌ام که از راهنمايي‌هاي ايشان استفاده کنم.

وي در خصوص فاکتورهاي تيمي استقلال که در سال 1390 دومين ستاره را براي اين تيم به ارمغان آورد و قهرمان آسيا شد، گفت: آن تيمي که استقلال در آن زمان درست کرده بود بهترين تيم تاريخ فوتبال استقلال بود و در همه پست‌ها يک تيم کامل بود، هنر پورحيدري اين بود که تيم‌هاي خوبي جمع مي‌کرد و اين باعث قهرماني استقلال در آن سال شد اما اکنون فوتبال در آسيا پيشرفت زيادي کرده است و در حال حاضر اين ما هستيم که عقب افتاده‌ايم چه به لحاظ سخت‌افزاري و بحث‌هاي ديگر. شما اگر به کشور قطر توجه کنيد اين کشور از سال 87 ميلادي تاکنون دو جام ملت‌ها برگزار کرده، يک دوره بازي‌هاي آسيايي داشته و در آينده نيز ميزبان جام جهاني خواهد بود اما ما چه کرده‌ايم؟ به جرأت مي‌توان گفت ما به غير از زمين آزادي هيچ زمين فوتبالي که واقعاً‌ قابليت فوتبال بازي کردن داشته باشد، نداريم، اگر حرف هم بزنيم مافيا مي‌شويم.

قلعه‌نويي در ادامه افزود: نگاهي که اکنون نسبت به فوتبال داريم متأسفانه نه نگاه فني، نه نگاه کارشناسي و نه نگاه فرصتي است. اگر به فوتبال نگاه فرصتي و برنامه‌ريزي داشتيم قطعاً پيشرفت بسياري مي‌کرديم کاري که به طور مثال مي‌توان گفت تنها باشگاه سپاهان بود که با مديريت ساکت از 10 سال پيش انجام داد. توجه کنيد همين جناب آقاي رويانيان که از رفقاي بنده نيز هستند کارهاي بسيار زياد و تشکلاتي در پرسپوليس انجام داده است اما مطمئن باشيد اگر از اين تيم رفت همه برنامه‌هايش مثل طرح جامع ورزش که داريم خاک مي‌خورد. ما بايد نگاه‌همان را نسبت به فوتبال عوض کنيم، ليگ ما بدون استاديوم آزادي هيچ زمين با کيفيتي ندارد. نکونام در زمين آزادي خيلي تفاوت با نکونامي دارد که مثلا در زمين داماش بازي مي‌کند. آدم‌هاي اهل فن بايد به اين فوتبال بيايند، ببينيد در فوتبال ما مربيان بزرگ را چگونه خانه‌نشين کردند. فوتبال ما به سمتي مي‌رود که تنها 30 درصد از پتانسيل آن استفاده مي‌شود.

وي در خصوص بازي فرداشب در ليگ قهرمانان آسيا با تيم بوريرام تايلند نيز گفت: 4 عضو آنها را آناليز کرده‌ايم 2 بازي گذشته و نيز 2 بازي آخر آنها در ليگ قهرمانان. آنها در 7 بازي تنها 6 گل خورده‌اند نظم دفاعي خوبي دارند و خيلي با سرعت به حمله مي‌روند ضمن اينکه اين تيم بازيکنان خارجي زيادي دارد. ما بعد از برد مقابل داماش شرايط روحي رواني خوبي پيدا کرديم و آرامش بر تيم حکمفرما شد و بچه‌ها در تمرينات با انگيزه بالا شرکت کردند و اميدوارم استقلال فرداشب بازي خوبي را به نمايش بگذارد.

وي در خصوص نقاط ضعف حريف تايلندي اظهار داشت: آنها در خارج از خانه با سيستم 2-3-5 بازي مي‌کنند اما در خانه سيستم 2-5-3 کامل دارند اما اعتقاد من اين است که سيستم فوتبال بازي نمي‌کند بلکه اين نفرات است که بازي مي‌کنند. بوريرام يقيناً در بازي‌ فردا مقابل ما لايه‌هاي دفاعي ايجاد مي‌کند و مي‌خواهد زمان را از ما بگيرد براي ما مهم در درجه اول اين است که گل نخوريم چرا که در بازي‌هاي تک حذفي مهم‌ترين چيز گل نخوردن است.

سرمربي استقلال اظهار داشت: ما در استقلال با مشکلات عديده‌اي روبه‌رو هستيم به طور مثال در دو هفته اول تمرينات فقط با چند بازيکن اميد بازي کرديم حالا بحث مالي نيز جاي خود دارد بازيکنان ملي ما کاملاً خسته‌اند بدنسازي در فوتبال مثل فنداسيون يک ساختمان است و اگر خوب انجام نشود تيم به مشکل مي‌خورد فصل نقل و انتقالات بدتر زماني است که يک مربي طي مي‌کند هميشه در استقلال اينگونه مشکلات را داشته‌ايم اگر فوتبال قانون داشته باشد و استقلال و پرسپوليس رديف بودجه مشخص داشته باشند هيچگاه به اين مشکلات برنمي‌خوريم. نقطه قوت استقلال خود استقلال است ما در بازي فردا تنها احمد جمشيديان و آندرانيک تيمورمان را در اختيار نداريم.

قلعه‌نويي در پايان خاطره‌اي نيز از فيروز کريمي مهمان برنامه يادآوري کرد و گفت: زماني فيروزخان مربي ابومسلم بود و ما با اين تيم مسابقه داشتيم فيروزخان هم کلي کري خوانده بود آن زمان تارتار در ابوملسم بازي مي‌کرد و محمد نوازي براي ما بازي مي‌کرد در شروع بازي فرزاد مجيدي يک گل زد و ما يک بر صفر پيش افتاديم ابومسلم تا دقايق پاياني حمله مي‌کرد و در آن زمان وحيد طالب‌لو نيز روزهاي خوبش را مي‌گذارند در دقيقه 88 بين نوازي تارتار بگومگويي صورت گرفت که نوازي که داما فيروزخان هم بود به سمت فيروزخان رفت و گفت به تارتار يک چيزي بگو و شما هوش بالاي فيروزخان را از اينجا متوجه مي‌شويد که در آن فشار مسابقه براي اينکه نه داماد و نه شاگردش از دست وي ناراحت نشوند به نوازي گفت محمد جان با لهجه صحبت نکن ببينم چه مي‌گويي.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها