کد خبر: ۱۶۲۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۰
وزير بهداشت گفت: اميد به زندگي در خانم‌ها به 73 و در آقايان به 71 سال افزايش يافته و كشور ما از نظر اميد به زندگي در نيمه بالاي جدول جهاني قرار دارد. اميد به زندگي در كشور به‌طور متوسط 72 سال است.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد مرضيه وحيددستجردي در سفر به خراسان شمالي و در حاشيه افتتاح طرح‌هاي بهداشتي درماني در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اميد به زندگي در خانم‌ها 73 و در آقايان 71 سال است و كشور ما از نظر اميد به زندگي در نيمه بالاي جدول جهاني قرار داشته و وضعيت خوبي را داريم.
وي افزود: اميد به زندگي در كشور از نرم و استاندارد جهاني بالاتر بوده و اين يك موفقيت براي كشور است.
وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي بيان داشت: ما با توجه به شرايط بهداشتي و درماني و كارهايي كه در كاهش مرگ و مير نوزادان و مادران انجام داده‌ايم شاخص‌ها ارتقا يافته و به استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني دست يافته‌ايم.
وي افزايش بيشتر اميد به زندگي در كشور را مورد تاكيد قرار داد و تصريح كرد: اكنون چالش ما در كشور بيماري‌هاي غيرواگير و در رأس آن بيماري‌هاي قلبي عروقي، سرطان‌ها و تصادفات بوده كه بايد اين ميزان مرگ و مير را پايين آورده تا اميد به زندگي در كشور رشد يابد.
وحيد دستجردي در ادامه با اشاره به اينكه: "در بخش تأمين دارو نخستين كشور منطقه هستيم "، اظهار داشت: در سطح آسيا نيز جزو 5 كشور برتر در تأمين داروهاي مورد نياز بيماران قرار داريم.
وي گفت: هم‌اكنون 96 درصد داروها را خودمان توليد و 4 درصد را از خارج وارد مي‌كنيم كه البته از 2 سال گذشته فعاليت‌هاي خوبي انجام شده تا اين داروها نيز در كشور توليد شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اضافه كرد: هم‌اكنون 15 قلم دارو در كشور در حال توليد بوده كه بخشي از آن تا مهر و تعدادي نيز تا آخر امسال روانه بازار مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه اين داروها عمدتاً گران‌قيمت‌ هستند، بيان داشت: با ساخت اين داروها در كشور دست‌كم 40 تا 50 درصد در پرداخت هزينه‌هاي واردات اين اقلام داروها صرفه‌جويي مي‌شود.
وحيد دستجردي گفت: برخي از داروها مانند فاكتور 7 و 8 را كه داروهايي با فناوري پيشرفته است، اكنون در حال توليد صنعتي داريم و اين دريچه‌اي نوين است كه به توليد دارو‌سازي جديد باز كرده‌ايم.
وي گفت: ‌كشور ما جزو 12 كشور دنيا بوده و وارد صحنه توليد داروهاي بيولوژيك شده است.
وحيد‌دستجردي همچنين تهيه نقشه جامعه علمي سلامت را در دانشگاه‌ها از برنامه‌هاي دولت براي ارتقاي سطح دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و ارتقاي نظام سلامت عنوان كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها