کد خبر: ۱۶۳۷۱۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
صابری با اشاره به شاخص های مورد مطالبه نمایندگان مجلس در مورد وزیر اینده علوم اظهار داشت: قطعا مجلس در مورد شاخص های آرامش در فضای دانشگاه حساسیت زیادی دارد و مطمئنا به شاخص میزان مشارکت در اغتشاشات یا چیزی که رئیس جمهور ما جناب آقای روحانی نام آن را اردوکشی خیابانی گذاشت اهمیت خواهد داد و اگر کسانی پرونده شفافی در قضایای سال 88 نداشته باشند قاعدتا مدیریت آنها از نظر مجلس نمی تواند اطمینان بخش باشد.
دکتر رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 در خصوص بررسی گزینه های مطرح برای تصدی وزارت علوم جهت معرفی به مجلس شورای اسلامی و امکان معرفی جعفر توفیقی اظهار داشت: ما هنوز مطلع نشدیم که آقای توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی خواهند شد یا خیر و باید رئیس جمهور اعلام نمایند اگر چه آقای توفیقی خودش این آمادگی را دارد اما تا زمانی که جناب رئیس جمهور رسما اعلام نکرده است ما قائل به این هستیم که اظهار نظر نکنیم و بعد از اینکه ایشان به مجلس معرفی شد اعلام نظر کنیم.

نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اما با توجه به مباحثی که وجود دارد ما تاکیدمان این است که حوزه علم حوزه مهمی شده و امروز با تاکیدات مقام معظم رهبری یک مطالبه ملی ماست و ما نیاز به این داریم که این حوزه مورد توجه رئیس جمهور باشد اگر چه حوزه اقتصاد مورد توجه رئیس جمهور بود و مجلس هم تیم اقتصادی آقای روحانی را با رای بالایی مورد اعتماد قرار داد در مورد حوزه علم هم باید همین شاخص وجود داشته باشد.



وی گفت: حوزه علم امروز یک مقوله ای است که می تواند حوزه اقتصاد ما را هم پشتیبانی نماید و اگر بخواهیم به حماسه اقتصادی برسیم بدون پیشرفت علمی امکان پذیر نیست. فضاهای دانشگاهی ما احتیاج به دانش و اقتدار دارد و احتیاج به این دارد که راهبردهای علمی کشور را عملیاتی کند. بنابراین فردی که برای این وزارتخانه معرفی می شود باید شاخص هایی داشته باشد که به این مطالبه ملی ما جواب دهد حالا اگر رئیس جمهور گزینه ای را پیدا کرد که می تواند این شاخص ها را عملیاتی کند مجلس هم از آن استقبال می کند.

صابری در ادامه تصریح نمود: اگر گزینه در نظر گرفته شده برای وزارت علوم مثل گزینه های قبلی باشد قاعدتاً مجلس هم از آن استقبال نمی کند و فکر می کنم این هم زیبنده جامعه ما نباشد که یک جایی که از اهمیت بالایی برخودار است اولا مورد اقبال مردم و مجلس قرار نگیرد و رای پایینی را کسب نماید و این مطلوب ما نیست و معتقدیم که باید وزیر علوم با رای بالای مجلس انتخاب شود.

وی با اشاره به شاخص های مورد مطالبه نمایندگان مجلس در مورد وزیر اینده علوم اظهار داشت: قطعا مجلس در مورد شاخص های آرامش در فضای دانشگاه حساسیت زیادی دارد و مطمئنا به شاخص میزان مشارکت در اغتشاشات یا چیزی که رئیس جمهور ما جناب آقای روحانی نام آن را اردوکشی خیابانی گذاشت اهمیت خواهد داد و اگر کسانی پرونده شفافی در قضایای سال 88 نداشته باشند قاعدتا مدیریت آنها از نظر مجلس نمی تواند اطمینان بخش باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با توجه به اینکه اول مهر فضای علمی کشور یک نشاط و تحرک ویژه ای به خودش می گیرد انتظار ما این است که تکلیف وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم روشن شود تا دانشگاههای ما بتوانند با یک برنامه ریزی خوب سال تحصیلی جدیدشان را شروع کنند و و ما این را برای حوزه علم و فناوری و تعلیم و تربیت جامعه زیبنده نمی دانیم که وزارتخانه های این حوزه ها دیرتر از وزاتخانه های دیگر شروع به کار کنند.

وی در خصوص انگیزه احتمالی دکتر روحانی از معرفی اقای توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم بیان داشت:قبلا یک طوماری به دست ما رسیده بود که سه گزینه به رئیس جمهور معرفی شده که جناب آقای توفیقی بود جناب آقای نیلی منفرد و آقای فرجی دانا بودند و ما فکر می کنیم که آقای رئیس جمهور منحصر در همین سه اسم قرار گرفته است در حالی که می شود حوزه علم و فناوری را در مورد گزینه های دیگر بررسی کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
عملكرد اينها دقيقا بازگشت فتنه گران است.
توكلي به فكر راي آوري كابينه منتسب به روحاني است و بس
راي دادن به اين جماعت خيانت آشكار به خون شهيدان است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
آقا رضا خداوکیلی چطوری شد رای آوردی
پاسخ
مرصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
۰
۰
توفیقی با جای دیگه بسته ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها