کد خبر: ۱۶۸۵۷۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
معاون اول قوه قضاييه با ارائه جزئياتي از پرونده 6 قاضي بركنار شده گفت: اين قضات بركنار شده، ارتباطي با پرونده‌هاي قضايي معروف نداشتند.
به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سيد ابراهيم رئيسي" كه صبح امروز در مراسم تحليف كار آموزان قضايي تهران و تبريز حضور داشت در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت.

معاون اول قوه قضاييه در مورد آخرين وضعيت پرونده شركت‌هاي هرمي اظهار داشت: پرونده‌هاي مذكور در  دست بررسي هستند كه نتيجه آنها از سوي سخنگوي دستگاه قضا اعلام خواهد شد.

وي در مورد جزئيات بركناري 6 قاضي دادگستري از قضاوت تصريح كرد: پس از شكل‌گيري دادسراي عالي انتظامي قضات، فرصت براي نظارت ويژه بر تخلفات قضات مهيا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي ادامه داد:‌ بخشي از حوزه فعاليتي اين دادگاه ويژه، حفاظت بر اطلاعات قضايي است و در صورتي كه مطابق قانون گزارشي از تخلفات قضات به اين مجموعه ارجاع شود، پيگيري و حكم صادر مي‌شود.

اين مقام ارشد قضايي افزود: پس از صدور حكم، متهمان فرصت اعتراض دارند و در نهايت حكم نهايي از سوي رئيس دستگاه قضا صادر مي‌شود.

معاون اول قوه قضاييه در مورد حكم اين 6 قاضي بركنار شده تصريح كرد: پرونده قضات بركنار شده ارتباطي با پرونده‌هاي معروف اخير نداشت بلكه تخلفات ديگري در پرونده آنها به ثبت رسيده بود كه پس از بررسي ويژه اين 6 قاضي از منصب قضاوت بركنار شدند.

وي همچنین درباره پرونده مواد شوینده که منجر به مرگ چند نفر شده بود نیز گفت: در مورد پرونده مواد شوینده هم راهکار قانونی برای رسیدگی به آن وجود دارد.

معاون اول دستگاه قضا خاطرنشان كرد: در مسایلی که مربوط به زندگی مردم می‌شود، دستگاه انتظامی نقش اساسی دارند و باید به این موضوع رسیدگی کنند و به خصوص در پرونده‌هایی که با سلامت مردم ارتباط دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها