کد خبر: ۱۶۹۵۰۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۷ مهر ۱۳۹۲
رادیو فردا با درج سخنان واقعی روحانی در سازمان ملل، گفته های چند روز پیش خود را تکذیب کرد.
به گزارش 598 به نقل از  رادیو دیروز، رادیو فردا در خبری که درباره سخنرانی روحانی منتشر کرد، نوشته بود که:

"آقای روحانی در این مصاحبه، هولوکاست را پذیرفت و گفت که این یک جنایت بزرگ علیه یهودیان و دیگران بود که به دست آلمان نازی انجام شده است. وی در عین حال هر کشتاری را محکوم کرد".

اما امروز افشای دروغپردازی CNN بر ملا شده و بازتاب گسترده ای در رسانه های دنیا داشته. از جمله روزنامه واشنگتن‌پست، روزنامه واشنگتن‌تایمز، شبکه خبری فاکس‌نیوز، روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف، روزنامه های اسرائیلی جروزالم‌پست و هاآرتص، شبکه خبری راشاتودی، نشریه آمریکایی پولیتیکو، پایگاه خبری المانیتور، شبکه خبری العربیه و خبرگزاری رویترز و خبرگزاری آسوشیتدپرس تنها بخشی از رسانه‌هایی بودند که این جعل خبر از سی‌ان‌ان را انعکاس دادند. اکنون  که همه می دانند این شبکه آمریکایی در اقدامی خلاف اخلاق رسانه ای و در جهت تامین منافع رژیم صهیونیستی در پایگاه خبری خود، ترجمه سخنان رئیس جمهور را تحریف کرده و واژه هولوکاست را اضافه کرده و مواردی را که آقای روحانی به هیچ وجه بیان نکرد به آن افزوده است، رادیو فردا هم در چرخشی عجیب، سخنان چند روز پیش خود را تکذیب کرده و در حالیکه هیچ سخنی از هولوکاست یا... نبرده، می نویسد:

"رئیس جمهوری ایران در پاسخ گفت با اینکه یک مورخ نیست اما تمامی جنایات صورت گرفته درتاریخ علیه بشریت، از جمله اقدامات نازی‌ها علیه یهودیان و غیر یهودیان را محکوم می کند".

سپس در توجیه عمل ناشایست خود می گوید:

"سی ان ان در واکنش به اتهام وارده گفته است که چون روحانی به فارسی سخن می گفت، در برگردان اظهارات او به یاری مترجم همکار دولت ایران تکیه شد.اما خبرگزاری فارس گفته است که سی ان ان و برنامه ساز حرفه‌ای آن، خانم امانپور که بزرگ شده ایران است و به فارسی هم تسلط دارد، می بایست در قراردادن صدای گوینده آمریکایی به جای اظهارات روحانی، دقت لازم را مبذول می داشت."

به راستی رادیو فردا را چه می شود؟ آیا رسانه ای که دائم مدعی است "با رادیو فردا دقیقتر بشنوید" ، بدون تحقیق درباره صحت و سقم یک خبر صرفاً برای پرکردن صفحات خبر خود، آیا مجاز هست هر مطلب غیر واقعی را به خورد مخاطبش بدهد و بعد که فضاحت به بار آمده مشخص شد، همه تقصیر ها را به گردن دیگران انداخته و سریعاً گفته اش را تغییر دهد؟ رسانه ای که خود قدرت تشخیص درست از غلط را ندارد چطور خودش را گوش شنوا و چشم بینای مردم می داند؟ آیا مخاطب می تواند هنوز به چنین رسانه ای اعتماد کند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها