کد خبر: ۱۷۱۰۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۷ مرداد ۱۳۹۰

سایت خبری الف وابسته به احمد توکلی صبح امروز در یادداشتی ضمن تکرار ادعاهای واهی مطهری علیه سپاه، به مخالفت نمایندگان با اظهارات وی اعتراض کرد.

به گزارش عصر امروز الف نوشت: روز چهارشنبه گذشته و به هنگام بررسي صلاحيت‌ آقای مهندس رستم قاسمي براي تصدي وزارت نفت و راي اعتماد به ايشان، از برخی نمایندگان رفتاری سر زد كه كاملاً مغاير اصول مردمسالاري ديني بود و صحبتهایی شد که شایسته تذکر است.

آنچه اتفاق افتاد و گفته شد از اين قرار بود: پس از قطعي شدن معرفي سردار قاسمي به عنوان وزير نفت، رسانه‌هاي ضدانقلاب و برخي دنباله‌هاي داخلي‌شان تبليغات وسيعي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به راه انداختند. اين رسانه‌ها كه چند هفته قبل هم عليه سخنان حق فرمانده عزيز سپاه جوسازي كرده و به شدت عليه نفوذ سياسي و اقتصادي سپاه تبليغات كردند.

 آقاي علي مطهري نماینده مردم تهران ضمن دفاع از شخصيت فردي سردار قاسمي، ورود سپاه به دولت و فعاليت‌هاي اقتصادي را به ضرر اين نهاد محبوب مردمي دانست.

رئيس مجلس در واكنش به سخنان دکتر مطهری، با استفاده از بخشی از وقت آقای فلاحت پیشه به دفاع از سردار قاسمی پرداخت.

نویسنده این یادداشت در ادامه سخنان رییس مجلس را غیر منطقی خوانده و می نویسد: وی در سخنان خود, بدون تکیه کافی بر استدلال برای پاسخ به شبهات مطرح شده در نطق علی مطهری, فضا را به نفع سپاه حماسی و هیجانی کرد و خواستار راي نمادين نماينده‌ها به سردار قاسمي شد.

وی چند سطر بعد در یک موضع گیری عجیب و مغایر با شان نمایندگان مدعی می شود رای نمایندگان به قاسمی هیجانی و غیر عقلانی بوده و می نویسد: احساسات ايجادشده در مجلس عليه سخنان علي مطهري چنان جوي در پارلمان ايجاد كرد كه در نهايت آقاي رستم قاسمي با ۲۱۶ راي، پس از آقای غضنفري بيشترين راي را در ميان ۴وزير پيشنهادي بدست آورد و سكان هدايت نفت ايران را به دست گرفت.

وی دفاعیه خود از علی مطهری را این گونه ادامه می دهد: متاسفانه در سالهاي اخير برخي عملكردهاي دولت در تعریف بزرگ طرح های عمرانی و پاگذاشتن سپاه عزيز بر پوست خربزه هاي ( ان شا الله سهوی) قرارداده شده، این نهاد مردمی را در موضع تهمت قرارداده است. نظير برخي فعالیتهای اقتصادی كه آنقدر بزرگ تعريف مي‌شود كه فقط نهادی مانند سپاه توان مالي – فني مشاركت در آنها را دارد. واگذاري بحث انگیز شركت مخابرات در مزايده‌اي ۸هزار ميليارد توماني يا اخيراً طراحي پروژه حرم تا حرم (بزرگراه قم- مشهد) را بياد آوريد.

اقتضاي نظام مردمسالاري، تضارب آرا و بيان نظرات مخالف و موافق براي رسيدن به انتخاب احسن است. در جريان راي اعتماد به وزير نفت، اين جنبه نظام مردمسالاري به شكل بسيار زشتي پايمال شد.

 وی در ادامه در یک موضع گیری جالب می نویسد: هر چند تشبیه آقای مطهری نادرست بود و شبهه های ایشان پاسخ منطقی داشت، اما اين چه رفتار زشتي بود كه از برخي نمايندگان سرزد و با شعار و جوسازي تلاش كردند صداي نماينده تهران را خفه كنند؟

نویسنده رییس مجلس را نیز به دلیل پاسخ به شبهات طرح شده توسط مطهری بی نصیب نگذاشته  و آورده است: اولا آقای دکتر علي لاريجاني برای نطق مخالف یا موافق با وزرای پیشنهادی در وقت مقرر قانونی ثبت نام نکرده بود و قانونا نمی توانست از بخشی از وقت اهدایی نماینده ای دیگر (آقای فلاحت پیشه) استفاده کند[!!!]

ثانیا دکتر لاریجانی فضا را به نفع وزیر پیشنهادی نفت عاطفی و احساسی کرد بجای اینکه منطقی و عقلانی کند. ضمن اينكه اينطور واكنش‌هاي علي لاريجاني، ايشان را در معرض اتهام قرارداد كه هدفش فقط دفاع از سردار قاسمي نبود و اغراض ديگري را دنبال مي‌كرد.

این جندمین بار است که نماینگان مجلس به جرم همکاری و همراهی مسئولانه و خیرخواهانه با دولت توسط سایت توکلی به بی قانونی و جو زدگی متهم می شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها