أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۲۷۴۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۸ مهر ۱۳۹۲

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نمایشگاه 16 تابلو از زنان هنرمند ایرانی و همچنین 12 نقاشی آبستره به نمایش گذاشته شده‌اند. نقاشی‌هایی که چرمچی از بانوان هنرمند ایرانی به این نمایشگاه آورده مربوط به کسانی است که در حوزه‌های مختلفی از هنر مانند بازیگری، اجرا، خوانندگی و کارگردانی سینما فعال بوده‌اند.

پوران درخشنده، فرح اصولی، منیژه محامدی، فرزانه کابلی، سیمین غانم، رویا تیموریان، سعیده قدس، فاطمه معتمدآریا، ژاله صادقیان، نیکی کریمی، لعیا زنگنه، حمیرا ریاضی، لاله اسکندری، لیلا برخورداری و مهدیه میرحبیبی کسانی هستند که پرتره‌های نقاشی شده‌ی آن‌ها در نمایشگاه «ایران بانو» در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه پرتره ایران بانو

چرمچی درباره‌ی ایده‌ی برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایسنا گفت: ایده‌ی برگزاری چنین نمایشگاهی سال گذشته به ذهنم رسید و همان موقع نمایشگاهی با عنوان «ستاره‌های هنر» از مردان هنرمند ایرانی برگزار کردم. امسال تصمیم گرفتم نمایشگاهی نیز با محوریت زنان هنرمند و تاثیرگذار سرزمینم داشته باشم.

او افزود: در طول این سال‌ها هنرمندان در هر زمینه و با هر سوژه‌ای، مانند طبیعت بی‌جان کار کرده‌اند و من معتقدم که نسبت به آدم‌هایی که در جامعه‌ی هنری کشور سهم مهمی داشته‌اند بی‌مهری شده است. بنابراین دوست داشتم با محوریت این افراد طرح‌هایی را نقاشی کنم و دین خود را به آن‌ها ادا کنم.

این هنرمند نقاش همچنین درباره‌ی انتخاب هنرمندان اظهار کرد: معیار انتخاب من برای حضور زنان هنرمند در نمایشگاه، بیشتر مربوط به علاقه‌ی شخصی‌ام بود و در درجه‌ی بعدی به رتبه و جایگاه آن‌ها در جامعه و حوزه‌ی کاری‌شان توجه کردم. در ابتدا 26 نفر انتخاب شده بودند، اما متاسفانه 10 نفر از آن‌ها را یا برای کسب اجازه پیدا نکردیم و یا من نتوانستم طرحی را که مدنظرم بود، دربیاورم.

نمایشگاه پرتره ایران بانو

چرمچی ادامه داد: نحوه‌ی کار به این صورت بود که خانم‌ها به آتلیه‌ی شخصی من می‌آمدند و از آن‌ها عکس‌هایی تهیه شد. سپس از روی همان عکس‌ها نقاشی‌های پرتره را برای نمایشگاه آماده کردم. در واقع ژست‌ها و عکس‌هایی که منحصرا برای همین نمایشگاه گرفته شده‌اند و قبلا در جایی کار نشده‌اند.

نمایشگاه «ایران بانو» از 17 تا 26 مهر ماه در گالری سازه، برج میلاد ادامه خواهد داشت.

ماهیار چرمچی متولد 1358 است که 14 سال است نقاشی را به صورت خودآموز پیگیری می‌کند.


نمایشگاه پرتره ایران بانو
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها