کد خبر: ۱۷۲۷۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
حکم قصاص مرد خلافکاری که همسایه‌اش را قربانی خشم خود کرده بود به تایید دیوان عالی کشور رسید.
به گزارش 598 به نقل از فرهيختگان، عصر چهارم اردیبهشت ۱۳۹۰ مرد ۷۵ ساله‌ای به نام «مهدی- ت» با ضربه‌های قندشکن در جنوب تهران از پا درآمد.

 سپس افسر نگهبان کلانتری ۱۱۶ مولوی با کشیک وقت دادسرای ناحیه ۲۷ تماس گرفت و ماجرا را در میان گذاشت. به این ترتیب رسیدگی به پرونده در دستور کار افسران دایره دهم اداره آگاهی مرکز قرار گرفت و همسایه «مهدی- ت» به نام «ابرهیم- ح» دستگیر شد.

 «ابراهیم» ۴۴ ساله که ۹ فقره پیشینه کیفری داشت با دیدن مدرک‌های دادگاه‌پسند، کشتن همسایه‌اش را گردن گرفت.  به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر و به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در نشست رسیدگی به این ماجرا که بیست و یکم اردیبهشت امسال به ریاست قاضی «نورالله عزیزمحمدی» تشکیل شد ابتدا نماینده وقت دادستان تهران، کیفرخواست را خواند. «اصغری‌روشن» اظهار داشت: با توجه به مدرک‌های موجود برای «ابراهیم- ح» اشد مجازات می‌خواهم.

سپس خواهر «مهدی» که تنها ولی‌دم وی است در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: اگر «ابرهیم» دیه برادرم را پرداخت کند رضایت می‌دهم.  نوبت دفاع به «ابراهیم- ت» که رسید گفت: همسر موقت «مهدی» جلوی در و همسایه آبرویم را برده بود. آن زن به همسایگان گفته بود من برای دزدی از دیوار خانه‌اش بالا رفته بودم.

عصر چهارم اردیبهشت ۹۰ در اوج عصبانیت به خانه «مهدی» رفتم تا با او صحبت کنم. پیرمرد وقتی حرف‌هایم را شنید عصبانی شد و با قندشکن به من حمله کرد. من هم قندشکن را از دستش گرفتم و دو ضربه به سرش زدم.

در پایان آن نشست، هیات قضایی وارد شور شد و به اتفاق آرا «ابراهیم- ح» را به قصاص (اعدام با طناب دار)، سه سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. دیروز رای در شعبه ۲۱ دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و ضرباهنگ قصاص مرد عصیانگر به صدا درآمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها