کد خبر: ۱۷۲۹۴۱
زمان انتشار: ۰۰:۲۹     ۱۹ مهر ۱۳۹۲
 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی فراهانی که صبح امروز با شهردار کلانشهر قم، محمد دلبری و هیئت همراه دیدار می‌کرد، با تبریک انتخاب مجدد شهردار قم، اظهار کرد: شورای شهر با تثبیت مدیریت شهری، کار بسیاری مهمی انجام داد چراکه سبب ثبات در شهرداری و رشد و توسعه بیشتر شهر قم می‌شود.

وی افزود: شهر قم مرکز تشیع و نشر معارف الهی و اسلامی است و همچنین انقلاب اسلامی از این شهر شروع شده و آبروی نظام اسلامی به شمار می‌رود از این رو وحدت در مجموعه مدیریت شهری سبب می‌شود تا عقب ماندگی‌های شهر در چهار سال آینده، جبران شود زیرا نمایندگان قم و شهرداری و شورای شهر، در خدمت مردم قم هستند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت به وجود آمده در قم و مجمع نمایندگان قم برای خدمت به مردم شهر قم، به خوبی استفاده شود زیرا رئیس مجلس نماینده قم بوده و این ظرفیت بسیار خوبی است و حجت الاسلام آشتیانی نیز در مجلس جایگاه ویژه ای دارد.

امیرآبادی با اشاره به مسائل مهم در مدیریت شهری قم، خاطرنشان کرد: یکی از منابع خوب شهرداری، منابع انسانی داخل شهرداری است، عدم توجه به ظرفیت درونی شهرداری، از مشکلات قبلی شهرداری است که وقتی من در شورای شهر بودم، این مسئله مشخص بود.

وی افزود: شهرداری یک جایگاه شهری دارد و نباید سیاسی شود، شهرداری جایگاهی برای خدمت به مردم است و نیروها برای خدمت به شهر جمع شده اند، متاسفانه این وضعیتی که به علت مسائل سیاسی در کشور حاکم است، قبلا در شهرداری هم ملاک عمل بود و بعضا از افراد خارج از شهرداری برای تصدی پست‌های شهرداری استفاده می‌شد و تمام مدیران و معاونان یک شهرداری، از ادارات دیگری می‌آمدند و انگیزه فعالیت را از نیروهای داخل شهرداری می‌گرفت.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایجاد یک تعلق خاطر سازمانی برای نیروی انسانی یک کار بسیار خوبی است که اگر انجام شود سبب رونق شهرداری می‌شود، از سوی دیگر ارائه زیر ساخت‌های خدمات شهری نیز از فعالیت‌های شایسته تقدیر است که اگر ادامه پیدا کند، بسیار خوب خواهد بود.

امیرآبادی با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های ناتمام شهرداری، اظهار کرد: اهتمام شما به خاتمه پروژه‌های شهری، ستودنی است و اگر چه پروژه‌ها تابلوی روزشمار ندارند ولی خود شما اعلام می‌کردید که در فلان تاریخ تمام می‌شود و تمام شده است.

وی افزود: از سوی دیگر ما به مشکلات مالی شما بیشتر از برخی از همکاران و مردم آگاه هستیم و در فراکسیون مدیریت شهری مجلس، برخی از شهرداری‌ها هستند که در پرداخت حقوق خود دچار مشکل شده اند اما خوشبختانه در قم چنین مشکلی وجود ندارد و تامین هزینه‌های فعالیت‌ها نیز به خوبی انجام می‌شود، اگر همتی صورت گیرد تا پروژه‌ها بهتر پیش رود و تامین مالی از منابع جدیدی انجام شود، بهتر است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رضایت مندی که مردم در دو سال گذشته از شهرداری قم داشته اند، نشان از اهتمام شما به حقوق مردم است و در تملک‌ها، رویه شخصی شما در حفظ حقوق مردم ستودنی است.

امیرآبادی تاکید کرد: مشکل دیگر قم، مشکل آب است و در این ایام به مشکلی برخورده بودیم که با جلسه با دیوان محاسبات و نمایندگان، مشکل مبلغ 15 میلیون یور تقریبا حل شده است اما این آب به هر حال برای شهر خیلی گران تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: برای همین باید تلاش کرد که آب شرب و آب آبیاری فضای سبز بیشتر از گذشته تفکیک شود، از سوی دیگر بخشی از فاضلاب باید برای استفاده در اختیار شهرداری قرار گیرد، شهرداری نیز اگر بتواند باغ‌های موجود در قم را حفظ کند و اجازه تفکیک نداده و آنها را احیاء کند، بسیار شایسته تقدیر است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های قانون بودجه سال 1392، اظهار کرد: در این بودجه ظرفیت‌های خوبی در بودجه وجود دارد و باید از آن استفاده شود، از سوی دیگر سفیر ایران در چین نامه ای برای فاینانس نوشته که ظرفیت خوبی است و باید از آن استفاده شود.

وی افزود: اجرای طرح تفصیلی جدید قم که توسط یکی از معاونان شما توضیح داده شد، بسیار خوب است و حتما باید روی آن ایستادگی شود، درست نیست در یک منطقه ای که اکثر آنها ویلایی است، یکی بیاید و ساختمان چند طبقه ای را احداث کند و این سبب از بین رفتن امنیت مردم می‌شود.

امیر آبادی با اشاره به مشکلات پردیسان قم، تصریح کرد: من فکر می‌کنم پردیسان آینده خوبی ندارد و باید یک برنامه ریزی اساسی ای برای منطقه پردیسان داشته باشیم زیرا اکثر شوارعی که وجود دارد، دچار مشکلات است و موضوع پردیسان باید در مباحث مختلف حل شود، مقصر شما نیستید زیرا منطقه بندی‌هایی که برای ساخت و ساز انجام شده، نامناسب است.

وی افزود: برخی از زمین‌هایی که واگذار شده است، به علت کمبود بودجه‌های دولتی، در فضاهای بزرگ، ساخته نشده باقی مانده است و به عنوان لکه‌های خالی در زمین‌های پردیسان باقی مانده که سبب ایجاد مشکلات ارائه خدمات شده است، بنده از مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی که زمین‌هایی را که تحویل گرفته اند، درخواست می‌کنم که اگر توان ساخت ندارند، زمین‌ها را به دولت تحویل دهند تا دولت آنها را به مردم واگذار کند و مشکلات ارائه خدمات نیز حل شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از شهرداری قم به خاطر ارائه خدمات به مناطق محروم، خاطرنشان کرد: به غیر از منطقه نیروگاه و شاه ابراهیم، مناطق دیگری از قم نیز جزو مناطق محروم به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد تنها 30 یا 40 درصد مناطق برخوردار در قم وجود دارد، فعالیت‌های زیادی باید برای رساندن مناطق محروم به مناطق برخوردار صورت گیرد.

وی افزود: علی رغم فعالیت‌هایی که شما انجام داده اید، به ویژه زیباسازی‌هایی که انجام شده، علی رغم بی انصافی‌هایی که علیه شما صورت گرفت، ستودنی است و سبب رضایت‌مندی زیاد مردم شد.

امیرآبادی تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که شما در دوران کوتاه مدیریت خود در شورای قبلی انجام دادید، در شهرهای دیگر قبلا انجام شده و در قم نیز معطل مانده بود که با همت شما در حوزه‌های فرهنگی و زیباسازی انجام شد، بیش از این باید صورت گیرد چراکه شهرداری تنها یک نهاد خدماتی نبوده بلکه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: ما با همه توان در خدمت شهرداری هستیم و گاهی اوقات که جایی مطلبی علیه شهرداری مطرح می‌شود، به سرعت موضع می‌گیریم و گاهی اوقات استاندار قم به سبیل مزاح می‌گوید که شما از شورای شهر بیرون آمده اید، اما واقعا تفکیک پذیر نیست و من بخشی اعظمی از وقتم را برای حل مشکلات شهرداری اختصاص می‌دهم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهر قم در دست شهرداری قم است و اگر شهرداری کاری نکند، دیگر نهادها حرفی برای گفتن ندارند و خدمت به مردم قم و ایجاد رضایت در آنها، سبب رضایت مندی مردم از نظام است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها