کد خبر: ۱۷۴۷۶۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۲۸ مهر ۱۳۹۲
مالک باشگاه راه‌آهن سورينت به دفاع تمام قد از سرمربي پرسپوليس پرداخت و در حمله به برنامه 90 نوشت: «يك برنامه بي‌هويت دايي را زير سوال مي‌برد.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ بابک زنجاني در مطلبي که روي صفحه شخصي خود منتشر کرده به دفاع از اعتبار جهاني دايي پرداخته و عملکرد صداوسيما و برنامه 90 را زير سوال برده است. در حالي که صادق رييسي‌کيا مديرعامل راه‌آهن سورينت در برنامه 90 تقابلي جدي با سرمربي پرسپوليس داشت اين يادداشت بابک زنجاني مي‌تواند جالب توجه باشد.


او ابتدا به اين موضوع اشاره مي‌كند كه برنامه 90 را نديده است و بعد شروع به انتقاد مي‌كند: «من خيلي وقت نداشتم تا ديروقت بيدار بمانم و شبكه‌هاي تلويزيوني را ببينم. شايد نزديك به بار است برنامه 90 را كوتاه آن هم به‌خاطر باشگاه سورينت راه‌آهن ديدم و بسيار متاسف سطح برنامه‌هاي آن مستند يا برنامه شدم. دنيا به سمت حركت مي‌رود و همه از اسطوره‌ها و تكنيك‌ها صحبت مي‌كنند و پول در‌مي‌آورند. همه دولت‌ها هزينه مي‌كنند و نيروي متخصص پرورش مي‌دهند و از آن درآمدزايي مي‌كنند ولي ما قهرمانان و كساني كه زحمت كشيده‌اند را به سخره مي‌گيريم و يك شبكه بي‌تدبير هم براي چند صد تا كميسيون پيام كوتاه قهرمانان كشورش را زير سوال مي‌برد و فكر مي‌كند هنر كرده و مچ گرفته ولي نمي‌داند حيثيت و اصالت كشورش را به‌خاطر چند ميليون كميسيون از بين مي‌برد و مي‌فروشد و زحمات كشيده شده مسوولان را از بين مي‌برد و از همه مهم‌تر مردم را به فكر غلط و گناه سوق مي‌دهد.»


دوست صميمي علي دايي از آنچه در برنامه در مورد سرمربي پرسپوليس گذشت، ناراحت و ناراضي است: «به شخصي مي‌گويند فلان‌كس را در باغ فلاني دارند مي‌كشند كمك كنيد، مي‌گويد ‌اي بابا شما به آن ملك فلاني ميگي باغ؟ ما با اين برنامه اصل كشتن و كمك را يادمان رفته، دنبال اثبات باغيم و مسئولان شبكه هم دنبال درآمد چند ساعته و با قيمت حيثيت قهرمانان كشورش و سرگرم‌كردن مردمي كه فكر مي‌كنند دنبال اثبات باغند ولي مردم هوشيارترند و متعجب كه تا كي اين مسخره بازي‌ها ادامه دارد. علي دايي اسطوره كشور ماست. چطور اين شبكه اجازه مي‌دهد ْن را با يك عكاس و بدنساز و سر دو ميليون پول وارد ساعت‌ها مشاجره كند و عده‌اي هم فكر مي‌كنند مچي گرفته شده و تعقيب مي‌كنند.»


زنجاني 90 را برنامه‌اي بي‌هويت مي‌خواند: «علي دايي مرد ميلياردري است كه فقط برند نام او در دنيا براي كشورمان درآمد است. آخر يك برنامه بي‌هويت آن را زير سوال مي‌برد؟ اگر علي دايي‌ها تمام درآمد خارجي خود را حتي به يك نفر هم ندهند همين كه وارد كشور مي‌شود هر يك ميليون دلار آن از تورم اجناس كشور مي‌كاهد چرا با كشور خود چنين مي‌كنيم؟»


او مباحث مطرح‌شده در برنامه عادل فردوسي‌پور را نامعتبر و بي‌ارزش مي‌داند: «علي دايي و حتي داوران اتهام زده شده همه زحمت كشيده‌اند. شما فكر مي‌كنيد كسي آبرويش را براي دو ميليون از بين مي‌برد. شما فكر مي‌كنيد يك داور كه سال‌ها زحمت كشيده و برند فوتبال برتر كشورمان هستند حاضرند از يك عكاس براي يك بازي مسخره پول بگيرند؟ بله ممكن است از نظر مالي ضعيف باشند، ممكن است در تنگنا باشند ولي حيثيت و شغل‌شان را فدا نخواهند كرد.»


مالك باشگاه راه‌آهن سورينت براي اثبات دوستي خود با دايي تاكيد مي‌كند اين باشگاه را فداي او خواهد كرد: «من شخصا باشگاه سورينت راه‌آهن را با تمام زحماتي كه كشيده شده، فداي علي دايي و سرمايه‌هاي كشورم مي‌كنم و كافي ‌است با يك اشاره متحد شويم. نيازي به واريز پول به همديگر نداريم و متاسفم كه علي دايي را اين شبكه جلوي مردم هم‌رده اشخاصي مي‌كند كه شايد فقط اسم وي را شنيده‌اند. بر فرض مثال اتفاقي هم باشد خب اين كه يك اتهام است چه مسلماني هستيم و همه را جو گير مي‌كنيم و تهمت مي‌زنيم چرا قبل از جنايت حكم صادر مي‌كنيم؟»


به اعتقاد او فردوسي‌پور در حال از بين بردن آبرو و اعتبار فوتبال ايران است: «تمام دنيا اگر كوچك‌ترين مشكلي هم ببينند از سرمايه‌هاي كشورشان آن را جلوه نمي‌دهند و اجازه بازتاب نمي‌دهند ولي اين شبكه كه فكر مي‌كنه از مردمه به‌خاطر دو زار پول كاري مي‌كنه دنيا بگه ايران ليگ‌برترش و داورهاش و مربيانش پول مي‌گيرند و ناسالمند و اسطوره بودن علي‌دايي را زير سوال مي‌بره ولي يادآوري نمي‌كنه فوتبال ايران آن زمان كه هميشه برتر بوده و استاديوم هزار نفري داشته، كشور‌هاي همسايه با توپ پارچه‌اي رو ماسه دنبال بازي بودند و حال به‌جاي اينكه شبكه دنبال آوردن تكنيك از بيرون و درآمدزايي از اسطوره‌ها باشه دنبال فروش همين يك ذره آبروي باقي مانده است.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها