أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۷۵۱۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
رسول خطيبي با تيم کم ستاره گسترش فولاد به ليگ برتر صعود کرد و نشان داد هوش و ذکاوت ذاتي وي در سر مربيگري نيز تداوم دارد.
به گزارش 598 به نقل از گروه ورزش باشگاه خبرنگاران رسول خطیبی در 31 شهریور 1357 در مشهد تبریز به دنیا آمد. او فوتبال را در سال 1372 در تیم ماشین سازی تبریز و در شهر مشهد مادری خود هنگامی که 15 سال داشت آغاز کرد. خطیبی در سال 1375 از ماشین سازی تبریز جدا شد و به تیم تراکتور سازی تبریز پیوست و  بعد یک سال نمایش بازی خود، به تهران آمد و با قرار داد یک ساله خود با تیم پاس تهران حضور خود را در فوتبال ایران قوت بخشید پس از اتمام قراردادش با تیم پاس تهران در سال 1378به هامبورگ رفت و در این تیم بازی خود را به مدت یک سال به نمایش گذاشت رسول خطیبی در یک سالی که در تیم هامبورگ بازی می کرد در پست مهاجم بود و در 4 بازی رسمی این تیم بازی کرد بعد از اتمام قرار دادش با تیم هامبورگ به ایران برگشت و دوباره با تیم پاس تهران قرارداد بست او در مدت سه سال قرار دادش با این تیم موفق به زدن 16 گل شد و دو بار هم به صورت قرضی به تیم استقلال تهران دعوت شد بعد از اتمام قرار دادش با این تیم به اصفهان رفت و قراردادی 3ساله با تیم سپاهان اصفهان بست او در خلال سالهای 1385 تا 1388 در 67 بازی این تیم شرکت کرد و موفق به زدن 32 گل در این باشگاه شد.

رسول خطیبی بعد از به نمایش گذاشتن بازی خوب خود در سال 1388 ایران را به مقصد عربستان ترک کرد و تا سال 1389 با تیم الشارجه قرارداد بست او در این مدت که در تیم الشارجه بود موفق به زدن 12گل شد و پس از اتمام قرار دادش با تیم الشارجه به تیم امارات دعوت شد و در فصل 2008- 2007 امارات در 22 بازی این تیم حضور پیدا کرد و در مدت حضورش 14 گل به ثمر رساند بعد از اتمام قرار دادش در امارات یک سال هم به تیم الظفره رفت و در آنجا هم 2گل به ثمر رساند.

خطیبی در سال 2009 به ایران برگشت و با بستن قرارداد یک ساله به تیم گسترش فولاد تبریز حضور خود در تیم های خارجی را پایان داد او در 36 بازی رسمی این تیم شرکت داشت و موفق به زدن 16 گل در این تیم شد البته ناگفته نماند که قبل از حضور خطیبی در تیم گسترش فولاد او در 8 بازی تیم سپاهان هم شرکت داشت خطیبی در سال 89 در 11 بازی تیم تراکتورسازی تبریز به صورت قرضی بازی کرد و موفق به زدن 2 گل در مدت حضورش شد تا اینکه رسول خطیبی در سال 1390 و 1391 در تیم ماشین سازی تبریز در نقش مربی و بازیکن به فعالیت ورزشی خود ادامه داد در مدت حضورش در تیم ماشین سازی تبریز در 3 بازی تیم را همراهی کرد و در این 3 بازی 2 گل نیز به ثمر نشاند و هم اکنون هم در تیم گسترش فولاد تبریز به عنوان مربی و بازیکن این تیم در حال فعالیت است.

رسول خطیبی از سال 1999 تا سال 2008 برای تیم ملی کشورمان 29 بازی انجام داد و در طول بازیکنی اش برای تیم ملی 5 گل به ثمر رساند، رسول خطیبی اولین بازی ملی خودش را در تاریخ 15 فوریه 1999 و در مقابل تیم ملی فوتبال کویت به انجام رساند. رسول خطیبی به همراه تیم ملی فوتبال کشورمان در مسابقات جام جهانی 2006 حضور داشت و در دو بازی مقابل تیم های پرتغال و آنگولا به صورت بازیکن تعویقی به میدان رفت وی همچنین در مسابقات جام ملت های آسیا 2007 در تیم ملی حضور داشت.

رسول خطیبی در دوران مربیگری فوتبالش تیم ماشین سازی تبریز را در فصل 1391-1390 لیگ دسته اول به مقام سوم رساند و در فصل 1392-1391 لیگ دسته اول تیم گسترش فولاد تبریز را به مقام اول رساند که منجر به صعود مستقیم این تیم به لیگ برتر فوتبال ایران شد. پس از موفقیت خطیبی در گسترش فولاد کانون مربیان ایران خطیبی را به عنوان مربی سال فوتبال ایران در فصل 1392-1391 انتخاب کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها