يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۷۵۶۲
زمان انتشار: ۰۱:۵۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نيوز؛ با فرا رسيدن ماه مبارک رمضان برنامه هاي پر زرق و برق شبکه هاي عربي ، با هزينه هاي نجومي دوباره از سر گرفته شده است اما مسئله اي که در اين ميان جلب توجه مي کند تهاجم فرهنگي شديد و تقليد کورکورانه از فرهنگ غرب است به طوري که گويا رمضان جشني شبيه به جشن کريسمس در اروپا است . جشني به بهانه دين ولي با برنامه هايي کاملا ضد ديني.

شبکه "البغداديه" که شبکه اي عراقي است و با لهجه و فرهنگ عراقي در حال تهيه و پخش برنامه است و بينندگان آن عموما مسلمانان عراق هستند، ساعاتي قبل از اذان با دعوت از بازيگران زن عراقي با وضعيتي زننده و با گفتگويي زننده تر در مورد شيوه رقص آنها و معايب و ابداعات آن با بينندگان خود به گفتگو مي نشيند! در حالي که بازيگر زن، با تمام افتخار در مورد رقص خود توضيحات کافي و وافي مي دهد !! و در برنامه اي ديگر در مورد رنگ مو از بازيگر زن بي حجاب عراقي سوال هايي مي شود و اينکه چرا خانواده هاي عراقي امروز پذيراي به اصطلاح هنرمندان زن نيستند؟!

شبکه "العربيه" نيز هرچند شبکه اي خبري است اما اغلب سريال هاي رمضاني شبکه هاي عربي را پوشش مي دهد و در يکي از برنامه هاي خود صحبت از سريال "عشق حرام" به ميان مي آورد. سريالي که موضوع آن ازدواج با محارم است! و در برنامه ديگر خود که هر شب با نام "دراما رمضان" پخش مي شود به معرفي سريالهاي رمضاني که در تمامي آنها حضور بازيگران بي حجاب زن با آرايش و پوشش و حرکات منافي عفت مشهود است مي پردازد و بينندگان خود را دعوت به ديدن اين سريال ها مي کند.

و اما در ديگر شبکه هاي عربي هم مواردي از اين دست کم نيستند . شبکه هايي که از طرف دولت سعودي عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس پشتيباني مي شوند و تبليغات ضد اسلام و قوانين آن در آنها کاملا محسوس است.

از طرف ديگر شبکه هاي وهابي امسال با پخش سريال "الحسن و الحسين و معاويه" جشن گرفته اند. هرچند سريال "الحجاج" هم دراين ميان قابل توجه است اما سريال "الحسن والحسين" ، با به تصوير کشيدن دو امام شيعيان و تحريف تاريخ در زمان عثمان و مشوه کردن چهره شخصيتهاي اسلامي مثل مالک اشتر توهين آميزترين سريال اين شبکه ها است! شبکه هايي که در برنامه هاي ديگر خود هم فعاليت خاصي جز وارد کردن اتهام و شبهه پراکني بر ضد شيعيان و مخصوصا خط مقاومت در منطقه ندارند.

به نظر مي رسد در فضاي رسانه اي فعلي عربي وجود شبکه هايي با رويکردي فرهنگي و ديني و عملکرد حرفه اي و جذاب و با قدرت پوشش دادن طيف وسيعي از بينندگان در جهان عرب و مسلمان امروز ضروري است. هرچند شبکه هايي مثل "المنار" لبنان و "العالم" و"الکوثر" و شبکه جديد" آي فيلم" در اين ميان تاثير گذار بوده اند اما فضاي موجود فعاليت بيشتر و وسيع تري را مي طلبد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها