کد خبر: ۱۷۷۲۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۰۱     ۰۷ آبان ۱۳۹۲
درخواست دانشجویان دانشگاه رامین اهواز از مسئولین:
اینبار غربت شهدای گمنام از جنوب کشور روااينجا دانشگاه رامين در 30 کیلومتری اهواز است. دانشگاهي كهن در منطقه اي محروم. از جنس همان مناطقي كه زير پونز نقشه ايران گم مي شوند. از جنس همان مناطقي كه تعداد آرا ماخوذه اش معمولا 80% به بالاست. اينجا دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين است. بعد از تدفين اين شهدا در دانشگاه قرار بود مقبره اي برايشان ساخته شود تا حداقل وقتي باران مي بارد زمين اطرافشان را آب نگيرد.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، جمعی از دانشجویان دانشگاه رامین اهواز نسبت به کم توجهی نسبت به شهدای گمنام مدفون شده در این دانشگاه گلایه نامه ای را نوشته اند که متن آن در ادامه می آید.

اينجا دانشگاه رامين در 30 کیلومتری اهواز است. دانشگاهي كهن در منطقه اي محروم. از جنس همان مناطقي كه زير پونز نقشه ايران گم مي شوند. از جنس همان مناطقي كه تعداد آرا ماخوذه اش معمولا 80% به بالاست. اينجا دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي رامين است.



اگر بپرسيد چرا نام يك دانشگاه كشاورزي «رامين» است؟ راستش كمي خجالت مي كشيم جواب بدهيم. ماجرا از اين قرار است كه قبل از انقلاب خواهر شاه به ملاثاني مي آيد و به دليل نزديكي شهر «ويس» به شهر ملاثاني و به گمان اينكه نام شهر ويس از منظومه غنايي «ويس و رامين» برگرفته شده است، نام دانشگاه را «رامين» مي گذارد غافل از اينكه نام شهر ويس به اين خاطر است كه آنجا را قدمگاه «اويس قرني» صحابه پيامبر اسلام (ص) مي دانند و ما در دانشگاهي درس ميخوانيم كه نامش براساس يك توهم تاريخي گذارده شده است.

درد دل ما فراتر از نام است. درد دل ما گمناميست. نزديك به يك سال و نيم است كه دو شهيد گمنام فضاي دانشگاه رامين را معطر كرده اند و بي هيچ چشم داشتي در خاك آرام گرفته اند. آنقدر آرام كه آرام و قرار را از ما گرفته اند. وقتي يادمان مي آيد كه غربيها براي يك سرباز به نام «ماراتن» آنقدر ارزش قائل شده اند كه يك رشته ورزشي به نامش كرده اند و بازيهاي بين المللي المپيك را به افتخار ماراتن برگزار مي كنند حقيقتا دلمان ميگيرد.



دلمان ميگيرد كه ما هزاران هزار سرباز داريم كه ماراتن خاك تا افلاك را يك شبه طي كرده اند و ما عملا برايشان هيچ نكرده ايم. شهداي ما چه كم از ماراتن دارند؟ زندگيشان در گمنامي! جهادشان در گمنامي! شهادتشان در گمنامي! مزارشان هم در گمنامي؟

بعد از تدفين اين شهدا در دانشگاه قرار بود مقبره اي برايشان ساخته شود تا حداقل وقتي باران مي بارد زمين اطرافشان را آب نگيرد. بعد از مراسم تدفين به مسئولين وقت دانشگاه گفتيم: بودجه مقبره چه شد؟ گفتند: در حال نامه نگاري هستيم. چند وقت پيش هم كه باز گفتيم: مقبره چه شد؟ باز هم گفتند: در حال نامه نگاري هستيم. راستي نامه نگاري براي بودجه مقبره شهدا چقدر طول مي كشد!



اما نامه نگاري براي بودجه 25 ميليون توماني دكوراسيون دفتر يكي از مسئولان چقدر زود انجام مي شود! پيش خودمان گفتيم تا مسئولان در حال نامه نگاري هستند ما دانشجويان بسيجي هم نامه اي بنويسيم و از آنهايي كه شهادت شهدا را ارج مي نهند درخواست كنيم براي تامين هزينه مقبره شهداي گمنام دانشگاه رامين همت كنند تا زمين پوشيده از خاك و چمن و سنگريزه اطراف مزار با يك باران نمريز تبديل به باتلاق نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها